ARC Rynek i Opinia

Jakie marki najchętniej polecają konsumenci?

Z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego dla Superbrands 2013/2014 wynika, że konsumenci są najbardziej skłonni polecać marki z branży ogłoszeniowej, kulturalnej oraz oferujące zakupy przez Internet. Najrzadziej polecane są firmy zajmujące się doradztwem finansowym, ubezpieczeniami i inwestycjami, jak również dostawcy energii elektrycznej.

Edukacja i więzienie dla kierowców

Lekarstwo na zbyt szybką jazdę i pijanych kierowców? Zdaniem polskich kierowców w pierwszym przypadku pomogłyby: systematyczna kampania edukacyjna oraz zaostrzenie kar za przekroczenie prędkości, w drugim zaś kara więzienia bez możliwości jej zawieszenia – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Wierni kierowcy

Niemal połowa kierowców przyznaje, że najczęściej tankuje benzynę na tej samej stacji benzynowej, zaś co czwarty jest wierny jednej sieci stacji benzynowych. Mimo iż większość kierowców przyznaje, że cena benzyny jest kluczowym czynnikiem przy wyborze stacji, to jednak tylko co dziesiąty zmotoryzowany sprawdza ceny benzyny na różnych stacjach i tankuje tam, gdzie jest najtaniej – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Polka na wakacjach

33% polskich internautek przyznaje, że to one w ich gospodarstwach domowych decydują o wyborze destynacji turystycznej na wakacje, zaś w przypadku kolejnych 40% – decyzja podejmowana jest wspólnie z partnerem, lecz z wiodącą rolą pań. Planując wakacje Polki kierują się głównie rekomendacjami znajomych, a podczas wakacji chcą przede wszystkich spędzić więcej czasu z rodziną – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Polak ekstremalnie

Spośród Polaków interesujących się sportem 10% interesuje się sportami ekstremalnymi, Sporty te są na 22. miejscu wśród najpopularniejszych dyscyplin sportowych, zaraz po hokeju na lodzie i narciarstwie zjazdowym, a przed kolarstwem i jazdą figurową na lodzie. Osoby interesujące się sportami ekstremalnymi to w większości mężczyźni (65%), w wieku 18 – 34 lata (55%)- wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Wydatki na samochód w dół?

Ponad 2/3 internautów powyżej 25 roku życia posiadających samochód deklaruje, że w 2013 roku planują ograniczyć wydatki z nim związane. W pierwszej kolejności spróbują mniej tankować, w drugiej – poszukać tańszego niż dotychczas ubezpieczenia – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Chcemy latać po kraju za 200 złotych

80% internautów uważa, że w Polsce potrzebna jest konkurencyjna do PLL LOT i Eurolot linia lotnicza oferująca loty krajowe w miejsce upadłego OLT Express. 87% respondentów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze. 200 złotych za krajowy bilet lotniczy to cena, która przez większość internautów (65%) została uznana za konkurencyjną w stosunku do innych środków transportu – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Więcej kultury i sportu w wakacje

Niemal połowa internautów planuje w wakacje uprawiać więcej sportu. Wakacje to również czas, w którym internauci zamierzają nadrobić zaległości kulturalne – przeczytać więcej książek, częściej wybrać się do kina, wziąć udział w imprezie plenerowej lub koncercie – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Samochód wygodniejszy od samolotu?

Mimo niezadowalającego stanu polskich dróg, najczęściej wybieranym środkiem transportu w podróżach prywatnych (70%) i służbowych (54%) po Polsce pozostaje samochód. Co więcej, uznawany jest on za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%). Mimo coraz atrakcyjniejszej oferty linii lotniczych, samolot na razie wybiera niewielu respondentów – niezależnie, czy jest to podróż prywatna (1%) czy służbowa (4%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Wczasy made in Poland

Sezon wakacyjny przed nami. Gdzie zamierzają jechać na urlop polscy internauci? Okazuje się, że aż 55 proc. z nich planuje spędzić go w ojczyźnie – wynika z najnowszego badania instytutu ARC Rynek i Opinia.

Jeszcze dalej niż wschód – czyli warszawiacy o postrzeganiu odległości

W jaki sposób warszawiacy postrzegają odległości przestrzenne i komunikacyjne pomiędzy stolicą a głównymi polskimi miastami? W ich świadomości ośrodki miejskie położone na zachodzie kraju leżą bliżej Warszawy niż w rzeczywistości. Respondenci potrafią dość dobrze wskazać dystans, jaki dzieli ich od najpopularniejszych krajowych destynacji turystycznych. Znacznie gorzej radzą sobie jednak z oszacowaniem odległości do miejscowości postrzeganych jako mniej atrakcyjne – wynika z najnowszego raportu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.