Europejskie Centrum Konsumenckie

Wakacyjne latanie

Odlatując na urlop warto wyposażyć się nie tylko w krem z filtrem, czy przewodnik turystyczny, ale także w kilka pomocnych informacji o zasadach podróżowania. Dla tych wszystkich, którzy rozpoczęli wakacyjne podróże lub dopiero planują urlopy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina podstawowe prawa pasażera. Podróżującym po krajach UE polecamy też zaopatrzyć się we wszechstronny, interaktywny poradnik instalując aplikację naszej sieci ECC-NET Travel.

KE zmienia praktyki firm wypożyczających samochody

Pięć największych wypożyczalni samochodów zgodziło się na zmianę praktyk dotyczących obsługi klientów. Konsumenci otrzymają czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu oraz jaśniejsze cenniki. Impulsem do podjęcia działań Komisji Europejskiej był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat.

Pomagamy na europejskim poziomie już 10 lat!

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obchodzi w tym roku okrągłą – 10. rocznicę. Centra zlokalizowane są we wszystkich 28. państwach unijnych, Norwegii i Islandii. Polska też ma swoje centrum, które powstało w 2005 r. i od tego czasu jest współfinansowane przez Komisję Europejską oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W ciągu dekady ECK w naszym kraju obsłużyło ponad 21 tys. konsumentów.

Tanie linie lotnicze – jakie prawa ma pasażer?

Na długi weekend, po zakupy, odwiedzając rodzinę i znajomych. Dziś szybciej i częściej podróżujemy po Europie. Dzięki ekspansji niskobudżetowych przewoźników znacznie więcej osób może pozwolić sobie na wyprawę samolotem. Zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszenia ELFAA tanie linie obsługują już ponad 220 milionów pasażerów (ponad 43% połączeń w Europie) . Ogromna dynamika tanich przewoźników przekłada się na większą liczbę problemów pasażerskich obserwowanych przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

Turyści znowu zostali oszukani

W ostatnich dniach oszuści znowu dali o sobie znać, tym razem oferowali domki i apartamenty w Karpaczu, których rzecz jasna nie było. Fałszywe strony zostały już zablokowane.

Europejskie podróże zimą – mini przewodnik

Miłośnicy białego szaleństwa wybiorą się już niedługo na urlop. Zbliżają się bowiem ferie zimowe. Co zrobić, gdy pojawią się na ich drodze nieprzewidziane trudności, o czym warto pamiętać przed podróżą? Dla wszystkich tych, którzy zdecydują się na wyjazd, ECK Polska ma kilka praktycznych porad konsumenckich.

Niepełnosprawni w podróży

Jak zauważa Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) dla coraz większej liczby osób podróże po Europie są codziennością. Ale zgodnie z danymi Komisji Europejskiej co piąty mieszkaniec UE ma problemy związane z poruszaniem się środkami masowego transportu. Wynikają one między innymi z zaawansowanego wieku, poziomu niepełnosprawności, czy stanu zdrowia.

Powakacyjne reklamacje

Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację?

Egzotyczny timesharing

Nie trzeba ponosić zbyt wysokich kosztów związanych z nabyciem apartamentu czy domu na własność, wystarczy zawrzeć umowę timesharingu o prawo do użytkowania z konkretnego obiektu turystycznego w następujących po sobie okresach. Taka umowa daje pewność konsumentowi, że będzie mógł korzystać z tego obiektu w wybranym przez siebie czasie oraz że nie odczuje rosnących cen wyjazdów wakacyjnych. Europejskie Centrum Konsumenckie przekazuje podstawowe informacje nt. timesharingu i radzi jak się przygotować do zawarcia umowy.