Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Europejskie Centrum Konsumenckie - Turystyka informacje turystyczne, aktualnosci branżowe. Turystyka noclegi
     Europejskie Centrum Konsumenckie - Turystyka informacje turystyczne, aktualnosci branżowe.

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Słowa kluczowe - Europejskie Centrum Konsumenckie

Wakacyjne latanie

2015-07-17

Wakacyjne latanie

Odlatując na urlop warto wyposażyć się nie tylko w krem z filtrem, czy przewodnik turystyczny, ale także w kilka pomocnych informacji o zasadach podróżowania. Dla tych wszystkich, którzy rozpoczęli wakacyjne podróże lub dopiero planują urlopy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina podstawowe prawa pasażera. Podróżującym po krajach UE polecamy też zaopatrzyć się we wszechstronny, interaktywny poradnik instalując aplikację naszej sieci ECC-NET Travel. więcej...

KE zmienia praktyki firm wypożyczających samochody

2015-07-14

KE zmienia praktyki firm wypożyczających samochody

Pięć największych wypożyczalni samochodów zgodziło się na zmianę praktyk dotyczących obsługi klientów. Konsumenci otrzymają czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu oraz jaśniejsze cenniki. Impulsem do podjęcia działań Komisji Europejskiej był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat. więcej...

Bezpłatna aplikacja na wakacje - przygotowana przez ECC-Net

2015-06-15

Bezpłatna aplikacja na wakacje - przygotowana przez ECC-Net

Z wieloma trudnymi sytuacjami często musi się zmierzyć podróżujący po Europie turysta. Zarezerwowany pokój w hotelu jest niedostępny, zakupiona pamiątka okazuje się bublem, podczas odbioru samochodu okazuje się, że cena za wynajem jest droższa niż uzgodniono: któż z nas tego nie doświadczył? więcej...

Pomagamy na europejskim poziomie już 10 lat!

2015-06-03

Pomagamy na europejskim poziomie już 10 lat!

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obchodzi w tym roku okrągłą - 10. rocznicę. Centra zlokalizowane są we wszystkich 28. państwach unijnych, Norwegii i Islandii. Polska też ma swoje centrum, które powstało w 2005 r. i od tego czasu jest współfinansowane przez Komisję Europejską oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W ciągu dekady ECK w naszym kraju obsłużyło ponad 21 tys. konsumentów. więcej...

Europejski dzień kontroli prędkości - 16 Kwietnia 2015

2015-04-16

Europejski dzień kontroli prędkości - 16 Kwietnia 2015

Zdejmij nogę z gazu na drogach UE! więcej...

Tanie linie lotnicze - jakie prawa ma pasażer?

2015-03-05

Tanie linie lotnicze - jakie prawa ma pasażer?

Na długi weekend, po zakupy, odwiedzając rodzinę i znajomych. Dziś szybciej i częściej podróżujemy po Europie. Dzięki ekspansji niskobudżetowych przewoźników znacznie więcej osób może pozwolić sobie na wyprawę samolotem. Zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszenia ELFAA tanie linie obsługują już ponad 220 milionów pasażerów (ponad 43% połączeń w Europie) . Ogromna dynamika tanich przewoźników przekłada się na większą liczbę problemów pasażerskich obserwowanych przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). więcej...

Turyści znowu zostali oszukani

2015-01-29

Turyści znowu zostali oszukani

W ostatnich dniach oszuści znowu dali o sobie znać, tym razem oferowali domki i apartamenty w Karpaczu, których rzecz jasna nie było. Fałszywe strony zostały już zablokowane. więcej...

Europejskie podróże zimą - mini przewodnik

2015-01-15

Europejskie podróże zimą - mini przewodnik

Miłośnicy białego szaleństwa wybiorą się już niedługo na urlop. Zbliżają się bowiem ferie zimowe. Co zrobić, gdy pojawią się na ich drodze nieprzewidziane trudności, o czym warto pamiętać przed podróżą? Dla wszystkich tych, którzy zdecydują się na wyjazd, ECK Polska ma kilka praktycznych porad konsumenckich. więcej...

Niepełnosprawni w podróży

2014-12-03

Niepełnosprawni w podróży

Jak zauważa Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) dla coraz większej liczby osób podróże po Europie są codziennością. Ale zgodnie z danymi Komisji Europejskiej co piąty mieszkaniec UE ma problemy związane z poruszaniem się środkami masowego transportu. Wynikają one między innymi z zaawansowanego wieku, poziomu niepełnosprawności, czy stanu zdrowia. więcej...

Powakacyjne reklamacje

2014-09-04

Powakacyjne reklamacje

Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? więcej...

Egzotyczny timesharing

2014-08-13

Egzotyczny timesharing

Nie trzeba ponosić zbyt wysokich kosztów związanych z nabyciem apartamentu czy domu na własność, wystarczy zawrzeć umowę timesharingu o prawo do użytkowania z konkretnego obiektu turystycznego w następujących po sobie okresach. Taka umowa daje pewność konsumentowi, że będzie mógł korzystać z tego obiektu w wybranym przez siebie czasie oraz że nie odczuje rosnących cen wyjazdów wakacyjnych. Europejskie Centrum Konsumenckie przekazuje podstawowe informacje nt. timesharingu i radzi jak się przygotować do zawarcia umowy. więcej...

ECC-Net: Travel - darmowa aplikacja dla konsumentów podróżujących po Europie

2014-07-03

ECC-Net: Travel - darmowa aplikacja  dla konsumentów podróżujących po Europie

Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, dzięki aplikacji ,,ECC-Net: Travel" możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach. więcej...

Jedziemy/ lecimy na wakacje czyli poznaj swoje prawa podczas Dzień Podróżującego Konsumenta

2014-06-24

Jedziemy/ lecimy na wakacje czyli  poznaj swoje prawa podczas Dzień Podróżującego Konsumenta

27 czerwca (piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK "Dzień Podróżującego Konsumenta". Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym. więcej...

Porady przed wakacjami w Europie

2014-06-13

Porady przed wakacjami w Europie

Zarezerwowałeś przez Internet apartament w Barcelonie, ale nie możesz pojechać? Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu? Pokój hotelowy nie spełnia oczekiwanych wymagań? ECK podpowiada, jak uniknąć wakacyjnych problemów i pułapek. więcej...

MŚ Brazylia 2014 - bo każdy kibic jest konsumentem

2014-05-13

MŚ Brazylia 2014 - bo każdy kibic jest konsumentem

Pierwszy gwizdek XX Mistrzostw Świata FIFA w Piłce Nożnej zabrzmi już 12 czerwca. Po raz kolejny miłośnicy futbolu będą mieli swoje święto i tłumnie przybędą na rozgrywki. Niestety nasza reprezentacja nie weźmie w nich udziału, ale dla wszystkich kibiców z Polski, którzy mimo to wybierają się do Brazylii, sieć ECC-Net przygotowała zestaw porad. więcej...

Przykazania Pielgrzyma - Poradnik ECK

2014-04-10

Przykazania Pielgrzyma - Poradnik ECK

Poradnik dla podróżujących na uroczystości kanonizacyjne. więcej...

Wakacje skrojone na miarę

2014-03-13

Wakacje skrojone na miarę

Rezerwacja online lotu i pokoju hotelowego jednocześnie? Wynajem samochodu na stronie internetowej linii lotniczej? Owszem. - Rośnie liczba konsumentów, którzy zamiast udać się do biur podróży, za pośrednictwem internetu zestawiają własne pakiety podróży wakacyjnych. Nowe prawo UE wprowadzi dla nich ochronę. więcej...

80 000 konsumentów otrzymało pomoc

2014-02-25

80 000 konsumentów otrzymało pomoc

Do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w 2013 r. (ECC-Net) wpłynęło ponad 80.000 zapytań i skarg od obywateli z całej UE. Wynik ten jest o 11% lepszy w porównaniu do zeszłego roku. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce odnotowało łącznie prawie 3000 spraw (1493 zapytań i 1472 skarg). więcej...

Podróżujesz po Europie zimą? - uwaga na opony

2013-11-28

Podróżujesz po Europie zimą? - uwaga na opony

Najczęściej zima przychodzi niespodziewanie. Nie dajmy się jednak zaskoczyć i przed wyjazdem w trasę, upewnijmy się, jakie przepisy obowiązują w państwie, po którym będziemy podróżować. W większości krajów UE posiadanie samochodowych opon zimowych nie jest obowiązkowe, ale jest wiele wyjątków.... więcej...

Wakacje z problemem...

2013-09-11

Wakacje z problemem...

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa. więcej...

Samolotem i koleją po Europie. Zestaw praw pasażera na majówkę.

2013-04-19

 Samolotem i koleją po Europie.  Zestaw praw pasażera na majówkę.

Zbliżająca się wielkimi krokami majówka to doskonała okazja do urlopu. Część z nas postanowi odwiedzić najpiękniejsze zakątki Europy. W podróż warto wyposażyć się jednak nie tylko w dobry przewodnik, czy okulary przeciwsłoneczne, ale także w wiedzę na temat przysługujących pasażerom praw. Przypomina nam o nich Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce. więcej...

O czym warto pamiętać, kupując (prezent) w internecie

2012-12-04

O czym warto pamiętać, kupując (prezent) w internecie

Przed świętami, lecz i nie tylko, często wędrujemy w poszukiwaniu prezentu nie tylko alejkami centrów handlowych, lecz także tymi internetowymi. Jak znaleźć dobrą drogę do sprzedawcy, tak by nie musieć z niej zawracać, szczególnie gdy ten ostatni znajduje się za granicą. Okazuje się, że tak przed każdą podróżą, jak i do wyprawy po zakupy, podstawą sukcesu jest odpowiednie przygotowanie. Także w odniesieniu do transakcji transgranicznych dokonywanych na terenie Unii Europejskiej, Islandii i Norwegii. więcej...

Europa na nartach: Gdzie taniej? Gdzie lepiej?

2012-11-21

Europa na nartach: Gdzie taniej? Gdzie lepiej?

Szeroki wybór cen i udogodnień: Europejskie Centra Konsumenckie przedstawiają raport poświęcony ośrodkom narciarskim "Ski Resorts in Europe 2012/2013". więcej...

Polski konsument świadom swoich praw

2012-11-06

Polski konsument świadom swoich praw

Polski konsument na zakupach w Europie coraz częściej ma świadomość swoich praw. więcej...

Dzień Pasażera: nowa aplikacja na smartfony o prawach podróżujących

2012-07-05

Dzień Pasażera: nowa aplikacja na smartfony o prawach podróżujących

Zagubiony bagaż lub opóźniony lot? Od teraz każdy pasażer może natychmiast sprawdzić, jakie prawa mu przysługują za pomocą telefonu komórkowego. Dziś, przy okazji akcji "Dzień Pasażera" organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, Komisja Europejska udostępniła aplikację na smartfony, która obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe (do pobrania na czterech mobilnych platformach: Apple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7). Aplikacja jest dostępna w 22 językach UE. W chwili obecnej obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe, ale w 2013 r. zostanie uzupełniona o przewozy autokarowe i przewozy statkami, ponieważ obowiązywać zaczną wtedy przepisy dotyczące praw pasażerów w transporcie autokarowym i morskim. więcej...

Dzień Pasażera na lotniskach w całej Europie: Jakie prawa mają pasażerowie lotniczy?

2012-07-03

Dzień Pasażera na lotniskach w całej Europie: Jakie prawa mają  pasażerowie lotniczy?

Długie godziny spędzone na lotnisku w Londynie z powodu złych warunków pogodowych? Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom opiekę zawsze, gdy oczekują oni na opóźniony lot lub połączenie zostało odwołane. Opieka oznacza nie tylko informowanie na bieżąco o stanie opóźnienia, ale także zapewnienie bezpłatnie posiłków i napojów (np. kanapek, wody). Jeśli czas oczekiwania wymagałby spędzenia nocy na lotnisku, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom darmowe zakwaterowanie w hotelu. więcej...

Dzień Pasażera na lotniskach w całej Europie: czego może żądać pasażer za opóźniony lot lub zagubioną walizkę?

2012-07-02

Dzień Pasażera na lotniskach w całej Europie: czego może żądać pasażer za opóźniony lot lub zagubioną walizkę?

Już 4 lipca odbędzie się druga edycja akcji "Dzień Pasażera", organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). więcej...

Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?

2012-04-25

Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?

Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina o prostych receptach na podróżnicze kłopoty. więcej...

Wysyłka wadliwego produktu, problemy z liniami lotniczymi, zaniżony standard hotelu - czyli na co się skarżą konsumenci, którzy podróżują i kupują w UE

2012-03-15

Wysyłka wadliwego produktu, problemy z liniami lotniczymi, zaniżony standard hotelu - czyli na co się skarżą konsumenci, którzy podróżują i kupują w UE

W Światowy Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowuje, jakie skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez Internet więcej...

Zimowe podróże po Europie: jak uzyskać odszkodowanie za spóźniony pociąg, zaginiony bagaż lub słabe warunki na stoku?

2012-02-27

Zimowe podróże po Europie: jak uzyskać odszkodowanie za spóźniony pociąg, zaginiony bagaż lub słabe warunki na stoku?

Zamiast białego szaleństwa gorączkowe oczekiwanie na sprzęt narciarski zagubiony przez przewoźnika lub godziny stracone na dworcu z powodu opóźnionego połączenia do austriackiego kurortu. To przykładowe scenariusze niezbyt udanych ferii zimowych. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podpowiada, jak dochodzić swoich praw w razie problemów napotkanych podczas europejskich wyjazdów. więcej...

Polscy pasażerowie Costa Concordii mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego w uzyskaniu odszkodowań

2012-01-24

Polscy pasażerowie Costa Concordii mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego w uzyskaniu odszkodowań

Wszyscy pasażerowie feralnego rejsu statkiem Costa Concordii mają prawo domagać się rekompensat za szkody osobowe, materialne oraz niematerialne. W tym celu powinni jak najszybciej wysłać pismo reklamacyjne do firmy Costa Crociere, najlepiej listem poleconym, ewentualnie e-mailem za potwierdzeniem odbioru. Gotowy formularz reklamacji w języku angielskim można pobrać tutaj: http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf. Na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego mogą liczyć także osoby, które wykupiły z wyprzedzeniem podróż statkiem i z powodu wypadku nie będą mogły jej zrealizować. więcej...

NIE DAJ SIĘ OSKUBAĆ W SIECI

2011-12-08

NIE DAJ SIĘ OSKUBAĆ W SIECI

Prezenty zamawiane przez Internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Najważniejsze porady dla Świętych Mikołajów kupujących w sieci wspólnie przedstawiają: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Europejskie Centrum Konsumenckie. więcej...

Akcja - Dzień Pasażera - na Dworcu Centralnym: jakie prawa mają podróżujący koleją?

2011-10-26

Akcja - Dzień Pasażera - na Dworcu Centralnym: jakie prawa mają podróżujący koleją?

Co należy się pasażerowi, gdy jego pociąg zostanie opóźniony lub odwołany? Kiedy przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie? Na te i wiele innych pytań w najbliższy piątek, 28 października, na Dworcu Centralnym w Warszawie, będą odpowiadać eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizator kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!". więcej...

Tajemni klienci przetestowali e-zakupy za granicą.

2011-10-10

Tajemni klienci przetestowali e-zakupy za granicą.

Wyniki raportu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich więcej...

Bezpłatne porady i informacje dla konsumentów na Jarmarku Jednolitego Rynku w Krakowie

2011-09-30

Bezpłatne porady i informacje dla konsumentów  na Jarmarku Jednolitego Rynku w Krakowie

Co zrobić, gdy brytyjski sklep internetowy nie przysłał opłaconego towaru? Jak znaleźć pracę we Włoszech? Jakie formalności trzeba spełnić, by prowadzić działalność gospodarczą na terenie Niemiec? Na te pytania w najbliższą niedzielę będą odpowiadać instytucje służące wspieraniu obywateli i konsumentów w UE, zebrane pod jednym namiotem na krakowskim Rynku Głównym. Wśród nich pojawi się stoisko Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Jarmark odbędzie się równolegle do Forum Jednolitego Rynku - spotkania służącego m.in. ocenie, jak działa wspólny rynek i co warto ulepszyć, by lepiej służył obywatelom UE. więcej...

Reklamacja po wakacjach: jak dochodzić swoich praw?

2011-08-30

Reklamacja po wakacjach: jak dochodzić swoich praw?

Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być "blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach. więcej...

Wypożyczanie auta za granicą - na co zwrócić uwagę?

2011-08-17

Wypożyczanie auta za granicą - na co zwrócić uwagę?

Samodzielne odkrywanie wakacyjnych zakątków bywa ciekawsze i tańsze niż typowe wycieczki zorganizowane. Bywa też bardziej ryzykowne. Podejrzanie niska cena, haczyki w ubezpieczeniu czy nieoczekiwane obciążenie karty kredytowej. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie zapisy w umowie warto wziąć pod lupę i co trzeba wiedzieć przed wypożyczeniem auta na zagranicznych wakacjach. więcej...

Wakacyjne e-zakupy: czy można zwrócić bilet lotniczy lub wejściówkę na koncert bez konsekwencji?

2011-08-08

Wakacyjne e-zakupy: czy można zwrócić bilet lotniczy lub wejściówkę na koncert bez konsekwencji?

Korzystanie z zakupów przez Internet daje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu co najmniej 7 dni roboczych w całej UE - bez wyjaśniania powodu i bez ponoszenia kosztów. To ukłon w stronę niezdecydowanych. Przepisy nie zawsze są jednak tak łaskawe - po zakupie biletu na koncert, lot do Madrytu czy rezerwacji online we włoskim hotelu - zmiana zdania może słono kosztować. więcej...

Urlopowe ABC konsumenta

2011-06-15

Urlopowe ABC konsumenta

Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu, bo przewoźnik go zagubił? Pokój hotelowy nie spełnia standardu z oferty biura podróży? Zarezerwowałeś przez Internet apartament w Toskanii, ale nie możesz pojechać w umówionym terminie? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak poradzić sobie z problemami i uniknąć wakacyjnych pułapek. więcej...

Chmura pyłu wulkanicznego: Jakie prawa ma pasażer w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu?

2011-05-24

Chmura pyłu wulkanicznego: Jakie prawa ma pasażer w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu?

Nawet w sytuacji siły wyższej prawa pasażera muszą być respektowane - nie ulegają wyłączeniu. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia opieki swoim klientom, czyli m.in. bezpłatnych posiłków, napojów a w niektórych przypadkach ? zakwaterowania w hotelu. więcej...

7 rzeczy, które warto wiedzieć przed zakupem używanego auta za granicą

2011-05-18

7 rzeczy, które warto wiedzieć przed zakupem używanego auta za granicą

Cofnięty licznik czy powypadkowe auto-składak to nierzadko spotykana diagnoza po przeglądzie używanego samochodu, sprowadzonego z zagranicy. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego trafia wiele skarg na nieuczciwych sprzedawców z Niemiec czy Holandii. Na ich podstawie powstała lista podpowiedzi, jak uniknąć haczyków i nie dać się naciągnąć. więcej...

Darmowe porady prawne w Miasteczku Europejskim

2011-05-05

Darmowe porady prawne w Miasteczku Europejskim

Włoskie linie lotnicze nie wypłaciły Ci należnego odszkodowania za zniszczoną walizkę? Samochód kupiony w niemieckim komisie okazał się być składakiem? W najbliższą sobotę, 7 maja, przyjdź na Nowy Świat w Warszawie. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielali porad dot. praw konsumentów w Unii Europejskiej i dochodzenia roszczeń od zagranicznych przedsiębiorców. więcej...

Rzym: mini przewodnik dla podróżujących na uroczystości beatyfikacyjne 1 maja 2011 r.

2011-04-21

 Rzym: mini przewodnik  dla podróżujących na uroczystości beatyfikacyjne 1 maja 2011 r.

Poradnik dla podróżujących do Rzymu 1 maja 2011 r. Znajdują się w nim praktyczne wskazówki dotyczące transportu publicznego, cen biletów i zasad poruszania się po mieście. więcej...

Majówka w Europie: podróże i zakupy. Praktyczny poradnik

2011-04-21

Majówka w Europie: podróże i zakupy. Praktyczny poradnik

Planujesz wyjazd do Rzymu na uroczystości beatyfikacyjne, wyprawę na ślub brytyjskiego księcia lub po prostu długi weekend w Europie? Dowiedz się, jak uniknąć kłopotów podczas podróży, zareklamować opóźniony lot czy zaniżony standard hotelu oraz jakich pamiątek nie należy kupować. Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało zestaw praktycznych porad w formie pytań i odpowiedzi. więcej...

Zapraszamy na wykład otwarty: Majówka w Europie: podróże i zakupy

2011-04-12

Zapraszamy na wykład otwarty: Majówka w Europie: podróże i zakupy

Jeśli planujesz wyjazd na uroczystości beatyfikacyjne do Rzymu, ślub księcia Williama lub po prostu długi weekend w Europie, poradzimy: więcej...

Dwa miesiące zamiast dwóch lat: dlaczego polubownie opłaca się bardziej?

2011-03-09

Dwa miesiące zamiast dwóch lat: dlaczego polubownie opłaca się bardziej?

Wszczęcie postępowania sądowego przeciwko przedsiębiorcy może okazać się kosztowne i długotrwałe. W przypadku spraw konsumenckich koszty sądowe zazwyczaj przewyższyłyby wartość samego przedmiotu sporu. W takiej sytuacji można skorzystać z alternatywnych metod rozwiązywania sporów. więcej...

Co trzeba wiedzieć o płatnościach za e-zakupy?

2011-02-23

Co trzeba wiedzieć o płatnościach za e-zakupy?

Przelew ekspresowy czy karta kredytowa? Taki dylemat ma wielu internautów, którzy upolowali cenową okazję w wirtualnym sklepie lub serwisie aukcyjnym. Jak wynika ze skarg wpływających do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK), obawy o bezpieczeństwo pieniędzy i wiarygodność zagranicznego sprzedawcy nierzadko okazują się być słuszne. więcej...

Oszustwa i triki w cyberprzestrzeni

2011-02-02

Oszustwa i triki w cyberprzestrzeni

Internet stał się dla przestępców nowym miejscem, w którym istnieje możliwość łatwego wyłudzenia pieniędzy od nieświadomych konsumentów. Wyobraźnia oszustów nie zna granic, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało przykłady najbardziej popularnych trików, by przestrzec przed uleganiem sprytnym sztuczkom internetowych naciągaczy. więcej...

Zimowy poradnik dla narciarzy w Europie: co warto wiedzieć ?

2011-01-14

 Zimowy poradnik dla narciarzy w Europie: co warto wiedzieć ?

Planujesz spędzić ferie szusując na stokach w Czechach, Austrii, czy we Włoszech? Zastanawiasz się, który kurort oferuje najkorzystniejsze ceny i dobre warunki do jazdy z dziećmi? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak, gdzie i za ile można skorzystać z białego szaleństwa. więcej...

8 zasad bezpiecznych zakupów online w Polsce i za granicą

2010-12-15

8 zasad bezpiecznych zakupów online w Polsce i za granicą

Zamierzasz kupić prezenty gwiazdkowe w sieci, by uniknąć tłumów i kolejek w centrach handlowych? Obawiasz się jednak, że produkty nie dotrą na czas lub padniesz ofiarą oszustwa? Prawnicy ECK Polska podpowiadają, jak bezpiecznie dokonywać zakupów w Internecie, by uniknąć rozczarowań. więcej...

Konsument i przedsiębiorca w europejskiej sieci

2010-11-16

Konsument i przedsiębiorca w europejskiej sieci

Na czym polega współpraca sieciowa? Gdzie szukać pomocy w przypadku: reklamacji towaru kupionego w UE, problemów z ubezpieczeniem zdrowotnym za granicą, nieuczciwych praktyk zagranicznego banku, znalezienia pracy w krajach UE? Do kogo zgłosić skargę na urzędnika z innego kraju UE lub opieszałość procedur? Kto pomoże małemu przedsiębiorcy, chcącemu rozszerzyć działalność poza rynek krajowy? więcej...

Najczęstsze problemy europejskich konsumentów - Raport Sieci ECC-Net

2010-10-13

Najczęstsze problemy europejskich konsumentów - Raport Sieci ECC-Net

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) pomaga rocznie ponad 60.000 konsumentów w całej Europie. Najczęstszym tematem skarg na zagraniczne firmy są: brak dostawy towaru zakupionego przez Internet lub jego niezgodność z umową, łamanie praw pasażerów linii lotniczych, nieuczciwe praktyki serwisów sprzedających bilety (na mecze, wydarzenia kulturalne), zagubienie bagażu przez przewoźnika, problemy z zakwaterowaniem, oszustwa firm timesharingowych. Sieć ECC-Net opublikowała właśnie raport z 5-lecia swojej działalności. więcej...

Skargi na zakupy w Internecie - wiele problemów pozostaje nierozwiązanych

2010-10-12

Skargi na zakupy w Internecie - wiele problemów pozostaje nierozwiązanych

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich opublikowała dziś szósty z kolei Raport "The European Online Marketplace: Consumer Complaints 2008-2009", prezentujący problemy, z jakimi najczęściej mają do czynienia konsumenci, dokonujący zakupów produktów i usług za granicą za pośrednictwem Internetu. Jak wynika z Raportu, aż 42% (2008 r.) i odpowiednio 55% (2009 r.) wszystkich skarg, które trafiły do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, dotyczyło handlu internetowego. więcej...

Czy zawsze można odstąpić od umowy zawartej przez Internet?

2010-09-28

Czy zawsze można odstąpić od umowy zawartej przez Internet?

Wielu z nas pochopnie dokonuje zakupów za pośrednictwem Internetu, licząc na możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. W przypadku kupna butów czy telewizora plazmowego istnieje możliwość zwrócenia towaru (choć koszty wysyłki poniesie klient), ale już biletów lotniczych, karnetu na koncert w Berlinie czy rezerwacji apartamentu w Toskanii nie uda się anulować bez ponoszenia kosztów. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina o wyjątkach od prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. więcej...

8 zasad wypożyczania samochodu podczas zagranicznych wakacji

2010-08-17

8 zasad wypożyczania samochodu podczas zagranicznych wakacji

Zwiedzanie na własną rękę jest często tańsze i ciekawsze niż udział w zorganizowanych wycieczkach fakultatywnych. Możemy zobaczyć znacznie więcej i nikt nas nie zmusi do biegania po zaprzyjaźnionych z przewodnikiem sklepikach z porcelaną, rękodziełem, orientalnymi przyprawami czy uzdrawiającymi ziołami. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, na co warto zwrócić uwagę wypożyczając auto za granicą i jak ustrzec się niemiłych niespodzianek. więcej...

Timesharing: oszustwo czy okazja?

2010-07-21

Timesharing: oszustwo czy okazja?

Wakacje w luksusowym apartamencie na Majorce przez kolejnych 10 lat aż 60% taniej? Wystarczy jeden podpis i ryczałtowa opłata. Przedstawiciele firm timesharingowych składają oferty "nie do odrzucenia", jednak rzeczywistość nie zawsze wygląda tak różowo. Europejskie Centrum Konsumenckie wyjaśnia, czym jest timesharing w praktyce i na co należy uważać, by nie dać się oszukać. więcej...

Przed wakacjami - co warto wiedzieć

2010-06-22

Przed wakacjami - co warto wiedzieć

Co zrobić w przypadku opóźnienia samolotu lub zagubienia bagażu przez przewoźnika? Dlaczego warto mieć Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego? Czy cena wycieczki może się zmienić? Jakich pamiątek nie możesz przywozić z wakacji? Na te i inne pytania odpowiada dziś dziewiętnaście instytucji. więcej...

10 przykazań konsumenta na wakacjach

2010-06-15

10 przykazań konsumenta na wakacjach

Wakacje tuż tuż... biura podróży kuszą błogim wypoczynkiem pod palmami w towarzystwie egzotycznych drinków. Co zrobić, by wymarzony urlop nie okazał się pasmem rozczarowań, a powrót z zagranicznej wycieczki wypełniony był bagażem pozytywnych wspomnień? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jak zaplanować urlop idealny. Oto praktyczne wskazówki w formie 10 konsumenckich przykazań. więcej...

Prawa i obowiązki turysty na wakacjach

2010-06-11

Prawa i obowiązki turysty na wakacjach

EUROPEJSKIE CENTRUM KONSUMENCKIE serdecznie zaprasza 16 czerwca 2010 (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu "Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej" więcej...

Pył wulkaniczny: nowe podejście UE służące zminimalizowaniu zakłóceń ruchu lotniczego

2010-06-01

Pył wulkaniczny: nowe podejście UE służące zminimalizowaniu zakłóceń ruchu lotniczego

Wytyczne ogłoszone w ostatnich dniach przez Komisję Europejską mają pomóc w ograniczeniu konieczności zamykania lotnisk bez uszczerbku dla bezpieczeństwa lotów. Ulepszony mechanizm reagowania kryzysowego to rezultat wspólnych prac Komisji Europejskiej, Eurocontrol i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA) z liniami lotniczymi, regulatorami rynku oraz producentami samolotów i silników lotniczych, prowadzonych przez ostatni miesiąc. więcej...

Koleją po Europie - nowe prawa, a w razie problemów - pomoc ECK Polska

2009-12-18

Koleją po Europie - nowe prawa, a w razie problemów - pomoc ECK Polska

Od 2005 roku podróżujący po Europie konsumenci w razie problemów mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W przypadku opóźnień środka lokomocji, uszkodzenia lub zagubienia bagażu w podróży transgranicznej eksperci ECK pomagają dochodzić roszczeń poszkodowanym pasażerom. O tym przypominamy przy okazji wejścia w życie nowego rozporządzenia "kolejowego". więcej...

Klasyfikacja obiektów hotelowych w UE - Raport sieci ECC-Net

2009-12-15

Klasyfikacja obiektów hotelowych w UE - Raport sieci ECC-Net

Mimo, że unijne regulacje standaryzacją usługi w ramach Wspólnego Rynku w większości sektorów, różnorodność w systemie klasyfikacji hoteli wciąż przysparza konsumentom kłopotów. Często okazuje się, że standard hotelu wybrany w oparciu o potrzeby i możliwości finansowe konsumenta, nie spełnia jego oczekiwań. Najnowszy raport Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) dokonuje przeglądu systemów klasyfikacji obiektów hotelowych w krajach UE oraz Islandii i Norwegii. więcej...