prawa pasażerów

Turyści wiedzą coraz więcej o swoich prawach. Przybywa reklamacji nieudanych wyjazdów z biurami podróży

Każdą wycieczkę niezgodną z ofertą touroperatora można zareklamować. Turyści mają coraz większą świadomość swoich praw, dlatego przybywa wniosków o zwrot całości lub części kosztów wyjazdu czy odszkodowanie. Polacy najczęściej skarżą się na niższy niż w umowie standard zakwaterowania, wyżywienie czy położenie hoteli. Przy szacowaniu roszczeń można skorzystać z tabeli frankfurckiej. Reklamacje należy złożyć w ciągu 30 dni, ale nie każdą niezgodność można skarżyć.

Naukowcy z SGH badają prawa pasażerów w Europie

Naukowcy z Polski, Czech, Słowacji i Węgier sprawdzą przystosowanie transportu kolejowego, autobusowego i lotniczego do potrzeb osób na wózkach inwalidzkich, niewidomych, starszych i innych – poinformował rzecznik Szkoły Głównej Handlowej (SGH).