Villa Beata - Noclegi Nowy Sącz
Nowy Sącz
Mieszkania
Tyniec Mały
Hotel Star Dadaj *** Resort & Spa
Barczewo
Hotel Diva SPA
Kołobrzeg
Sezon wakacyjny rozpoczął się na dobre, a więc Polacy coraz chętniej rezerwują loty w rozmaite zakamarki globu, poszukując coraz to nowych atrakcji i ciekawych miejsc do odwiedzenia. więcej...
Z badań eyetrackingowych przeprowadzonych przez Google wynika, że internauci coraz częściej poszukując konkretnych informacji zerkają na reklamy. Jeszcze 7 lat temu najchętniej spoglądaliśmy na szczyt wyników w wyszukiwarce, skąd też wzięła się nazwa "złoty trójkąt Google'a". więcej...
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Coraz więcej Polaków spędza je w zagranicznych kurortach, ciesząc się słońcem, czystą wodą i wspaniałym hotelem. A co, jeśli okaże się, że nasze wakacje nie wyglądają jak na zdjęciach z katalogu? Jak wtedy dochodzić swoich praw? więcej...
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obchodzi w tym roku okrągłą - 10. rocznicę. Centra zlokalizowane są we wszystkich 28. państwach unijnych, Norwegii i Islandii. Polska też ma swoje centrum, które powstało w 2005 r. i od tego czasu jest współfinansowane przez Komisję Europejską oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W ciągu dekady ECK w naszym kraju obsłużyło ponad 21 tys. konsumentów. więcej...
Rynek hotelarski w Polsce ewoluuje, a w najbliższym czasie czekają go jeszcze większe zmiany. Ich zapowiedzią jest powiększanie się strefy usług konsultingowych, rosnące zainteresowanie w tej dziedzinie i powstanie nowej firmy w branży - Z-Factor. Wojciech Liszka, jej CEO i założyciel jest przekonany, że to przełomowy moment na rynku. więcej...
W ostatnich dniach oszuści znowu dali o sobie znać, tym razem oferowali domki i apartamenty w Karpaczu, których rzecz jasna nie było. Fałszywe strony zostały już zablokowane. więcej...
Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? więcej...
Content Marketing cały czas gromadzi coraz szersze grono zwolenników. To bardzo praktyczne narzędzie, które stosunkowo niewielkim kosztem pozwala zwiększyć wartość działań promocyjnych firmy i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Jak można go wykorzystać w turystyce? Okazuje się, że jest w tej branży wręcz niezbędny. więcej...
Poradnik dla podróżujących na uroczystości kanonizacyjne. więcej...
Rezerwacja online lotu i pokoju hotelowego jednocześnie? Wynajem samochodu na stronie internetowej linii lotniczej? Owszem. - Rośnie liczba konsumentów, którzy zamiast udać się do biur podróży, za pośrednictwem internetu zestawiają własne pakiety podróży wakacyjnych. Nowe prawo UE wprowadzi dla nich ochronę. więcej...
Szacuje się, że już co piąty kupujący usługi turystyczne robi to za pośrednictwem sieci. Jednak znalezienie atrakcyjnej oferty nie jest wcale takie łatwe. Według badań IATA, przeciętny internauta w USA, aby dotrzeć do najkorzystniejszej oferty biletu lotniczego musi przejrzeć aż 22 serwisy. Ten problem w coraz większym stopniu zaczyna dotykać również polskie firmy. więcej...
Do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w 2013 r. (ECC-Net) wpłynęło ponad 80.000 zapytań i skarg od obywateli z całej UE. Wynik ten jest o 11% lepszy w porównaniu do zeszłego roku. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce odnotowało łącznie prawie 3000 spraw (1493 zapytań i 1472 skarg). więcej...
Najczęściej zima przychodzi niespodziewanie. Nie dajmy się jednak zaskoczyć i przed wyjazdem w trasę, upewnijmy się, jakie przepisy obowiązują w państwie, po którym będziemy podróżować. W większości krajów UE posiadanie samochodowych opon zimowych nie jest obowiązkowe, ale jest wiele wyjątków.... więcej...
Agencja reklamowa i marketingowa Mixed Media w swojej niezwykle bogatej ofercie posiada szereg propozycji, dzięki którym promocja w internecie staje się skuteczna i wydajna. Wykwalifikowani specjaliści zajmują się procesem reklamowym od podstaw - gruntownie analizują potrzeby każdej firmy, starannie wybierają grupę docelową, budują indywidualny wizerunek w sieci opierając się na zróżnicowanych metodach, korzystają z wielu zaawansowanych narzędzi i portali, zajmują się także analizą statystyk dotyczących wydajności kampanii i na ich podstawie opracowują dalszą strategię. więcej...
Dzisiaj specjalistą od reklamy czuje się każdy - nic dziwnego, wszyscy jesteśmy kompetentnymi odbiorcami treści marketingowych (choć czasami z przymusu). Potrafimy jasno określić jakie filmy promocyjne nam odpowiadają, a które nie, doceniamy humor, dostrzegamy sztampowość w reklamach pewnych ustandaryzowanych produktów jak proszek czy pasta do zębów. więcej...
Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa. więcej...
1 sierpnia 2012 roku rusza akcja promocyjna dotycząca artykułów sponsorowanych w serwisach tematycznych Grupy Kafito. Oferta skierowana jest do wszystkich tych, którzy chcą wypromować działalność swojej firmy oraz zwiększyć liczbę odwiedzin strony internetowej. więcej...
Zagubiony bagaż lub opóźniony lot? Od teraz każdy pasażer może natychmiast sprawdzić, jakie prawa mu przysługują za pomocą telefonu komórkowego. Dziś, przy okazji akcji "Dzień Pasażera" organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, Komisja Europejska udostępniła aplikację na smartfony, która obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe (do pobrania na czterech mobilnych platformach: Apple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7). Aplikacja jest dostępna w 22 językach UE. W chwili obecnej obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe, ale w 2013 r. zostanie uzupełniona o przewozy autokarowe i przewozy statkami, ponieważ obowiązywać zaczną wtedy przepisy dotyczące praw pasażerów w transporcie autokarowym i morskim. więcej...
Długie godziny spędzone na lotnisku w Londynie z powodu złych warunków pogodowych? Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom opiekę zawsze, gdy oczekują oni na opóźniony lot lub połączenie zostało odwołane. Opieka oznacza nie tylko informowanie na bieżąco o stanie opóźnienia, ale także zapewnienie bezpłatnie posiłków i napojów (np. kanapek, wody). Jeśli czas oczekiwania wymagałby spędzenia nocy na lotnisku, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom darmowe zakwaterowanie w hotelu. więcej...
Już 4 lipca odbędzie się druga edycja akcji "Dzień Pasażera", organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). więcej...
Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina o prostych receptach na podróżnicze kłopoty. więcej...
W Światowy Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowuje, jakie skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez Internet więcej...
Zamiast białego szaleństwa gorączkowe oczekiwanie na sprzęt narciarski zagubiony przez przewoźnika lub godziny stracone na dworcu z powodu opóźnionego połączenia do austriackiego kurortu. To przykładowe scenariusze niezbyt udanych ferii zimowych. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podpowiada, jak dochodzić swoich praw w razie problemów napotkanych podczas europejskich wyjazdów. więcej...
eHotelarstwo.com to nowy serwis dla hotelarzy zainteresowanych nowoczesnym marketingiem i skuteczną reklamą hotelu, motelu, pensjonatu. więcej...
Wszyscy pasażerowie feralnego rejsu statkiem Costa Concordii mają prawo domagać się rekompensat za szkody osobowe, materialne oraz niematerialne. W tym celu powinni jak najszybciej wysłać pismo reklamacyjne do firmy Costa Crociere, najlepiej listem poleconym, ewentualnie e-mailem za potwierdzeniem odbioru. Gotowy formularz reklamacji w języku angielskim można pobrać tutaj: http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf. Na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego mogą liczyć także osoby, które wykupiły z wyprzedzeniem podróż statkiem i z powodu wypadku nie będą mogły jej zrealizować. więcej...
Prezenty zamawiane przez Internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Najważniejsze porady dla Świętych Mikołajów kupujących w sieci wspólnie przedstawiają: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Europejskie Centrum Konsumenckie. więcej...
Co należy się pasażerowi, gdy jego pociąg zostanie opóźniony lub odwołany? Kiedy przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie? Na te i wiele innych pytań w najbliższy piątek, 28 października, na Dworcu Centralnym w Warszawie, będą odpowiadać eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizator kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!". więcej...
Wyniki raportu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich więcej...
Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być "blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach. więcej...
Samodzielne odkrywanie wakacyjnych zakątków bywa ciekawsze i tańsze niż typowe wycieczki zorganizowane. Bywa też bardziej ryzykowne. Podejrzanie niska cena, haczyki w ubezpieczeniu czy nieoczekiwane obciążenie karty kredytowej. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie zapisy w umowie warto wziąć pod lupę i co trzeba wiedzieć przed wypożyczeniem auta na zagranicznych wakacjach. więcej...
Korzystanie z zakupów przez Internet daje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu co najmniej 7 dni roboczych w całej UE - bez wyjaśniania powodu i bez ponoszenia kosztów. To ukłon w stronę niezdecydowanych. Przepisy nie zawsze są jednak tak łaskawe - po zakupie biletu na koncert, lot do Madrytu czy rezerwacji online we włoskim hotelu - zmiana zdania może słono kosztować. więcej...
Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu, bo przewoźnik go zagubił? Pokój hotelowy nie spełnia standardu z oferty biura podróży? Zarezerwowałeś przez Internet apartament w Toskanii, ale nie możesz pojechać w umówionym terminie? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak poradzić sobie z problemami i uniknąć wakacyjnych pułapek. więcej...
Nawet w sytuacji siły wyższej prawa pasażera muszą być respektowane - nie ulegają wyłączeniu. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia opieki swoim klientom, czyli m.in. bezpłatnych posiłków, napojów a w niektórych przypadkach ? zakwaterowania w hotelu. więcej...
Cofnięty licznik czy powypadkowe auto-składak to nierzadko spotykana diagnoza po przeglądzie używanego samochodu, sprowadzonego z zagranicy. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego trafia wiele skarg na nieuczciwych sprzedawców z Niemiec czy Holandii. Na ich podstawie powstała lista podpowiedzi, jak uniknąć haczyków i nie dać się naciągnąć. więcej...
Włoskie linie lotnicze nie wypłaciły Ci należnego odszkodowania za zniszczoną walizkę? Samochód kupiony w niemieckim komisie okazał się być składakiem? W najbliższą sobotę, 7 maja, przyjdź na Nowy Świat w Warszawie. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielali porad dot. praw konsumentów w Unii Europejskiej i dochodzenia roszczeń od zagranicznych przedsiębiorców. więcej...
Jeśli planujesz wyjazd na uroczystości beatyfikacyjne do Rzymu, ślub księcia Williama lub po prostu długi weekend w Europie, poradzimy: więcej...
Wszczęcie postępowania sądowego przeciwko przedsiębiorcy może okazać się kosztowne i długotrwałe. W przypadku spraw konsumenckich koszty sądowe zazwyczaj przewyższyłyby wartość samego przedmiotu sporu. W takiej sytuacji można skorzystać z alternatywnych metod rozwiązywania sporów. więcej...
Przelew ekspresowy czy karta kredytowa? Taki dylemat ma wielu internautów, którzy upolowali cenową okazję w wirtualnym sklepie lub serwisie aukcyjnym. Jak wynika ze skarg wpływających do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK), obawy o bezpieczeństwo pieniędzy i wiarygodność zagranicznego sprzedawcy nierzadko okazują się być słuszne. więcej...
Internet stał się dla przestępców nowym miejscem, w którym istnieje możliwość łatwego wyłudzenia pieniędzy od nieświadomych konsumentów. Wyobraźnia oszustów nie zna granic, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało przykłady najbardziej popularnych trików, by przestrzec przed uleganiem sprytnym sztuczkom internetowych naciągaczy. więcej...
Planujesz spędzić ferie szusując na stokach w Czechach, Austrii, czy we Włoszech? Zastanawiasz się, który kurort oferuje najkorzystniejsze ceny i dobre warunki do jazdy z dziećmi? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak, gdzie i za ile można skorzystać z białego szaleństwa. więcej...
Zamierzasz kupić prezenty gwiazdkowe w sieci, by uniknąć tłumów i kolejek w centrach handlowych? Obawiasz się jednak, że produkty nie dotrą na czas lub padniesz ofiarą oszustwa? Prawnicy ECK Polska podpowiadają, jak bezpiecznie dokonywać zakupów w Internecie, by uniknąć rozczarowań. więcej...
Na czym polega współpraca sieciowa? Gdzie szukać pomocy w przypadku: reklamacji towaru kupionego w UE, problemów z ubezpieczeniem zdrowotnym za granicą, nieuczciwych praktyk zagranicznego banku, znalezienia pracy w krajach UE? Do kogo zgłosić skargę na urzędnika z innego kraju UE lub opieszałość procedur? Kto pomoże małemu przedsiębiorcy, chcącemu rozszerzyć działalność poza rynek krajowy? więcej...
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) pomaga rocznie ponad 60.000 konsumentów w całej Europie. Najczęstszym tematem skarg na zagraniczne firmy są: brak dostawy towaru zakupionego przez Internet lub jego niezgodność z umową, łamanie praw pasażerów linii lotniczych, nieuczciwe praktyki serwisów sprzedających bilety (na mecze, wydarzenia kulturalne), zagubienie bagażu przez przewoźnika, problemy z zakwaterowaniem, oszustwa firm timesharingowych. Sieć ECC-Net opublikowała właśnie raport z 5-lecia swojej działalności. więcej...
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich opublikowała dziś szósty z kolei Raport "The European Online Marketplace: Consumer Complaints 2008-2009", prezentujący problemy, z jakimi najczęściej mają do czynienia konsumenci, dokonujący zakupów produktów i usług za granicą za pośrednictwem Internetu. Jak wynika z Raportu, aż 42% (2008 r.) i odpowiednio 55% (2009 r.) wszystkich skarg, które trafiły do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, dotyczyło handlu internetowego. więcej...
Linie lotnicze zagubiły Twój bagaż na lotnisku w Barcelonie? Lot został opóźniony lub odwołany ze względu na strajki załogi? Pokój w tunezyjskim hotelu nie spełniał standardów z oferty biura podróży? Napisz reklamację. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak wycenić niedogodności i przygotować pismo reklamacyjne. więcej...
Jaki jest najważniejszy element usług wirtualnych, które odpowiadają za całość firmowego serwisu WWW? Wbrew pozorom nie jest to firmowa strona WWW, ani domena, która do tej strony prowadzi. Kluczowe znaczenie odgrywa serwer. Dlatego też wybór jego dostawcy musi być trafny. więcej...
XXI wiek to czas obrazu. Gazeta bez dużych zdjęć czy Internet bez filmów nie mają racji bytu. Szybkie łącza i traktowanie sieci jako najlepszego źródła informacji sprawia, że firmy chcące zareklamować swoje usługi i produkty upatrują szansy na wyróżnienie się spośród konkurencji przy użyciu narzędzi e-marketingu. Rekordy popularności videoportali potwierdzają, że najbardziej efektywnym przekazem okazuje się połączenie obrazu i dźwięku. więcej...
Czy niezawodność pozycjonowania naturalnych wyników (Search Engine Optimization) w wyszukiwarkach internetowych słabnie? W jakim stopniu marketing wyszukiwarek (Search Engine Marketing) jest nasycony tematyką z branży turystycznej? więcej...
Z końcem czerwca ruszyła wakacyjna kampania Małopolski, pod hasłem „Małopolska. Wykrzesane Wakacje!”. Kampania realizowana jest w ramach działań Samorządu Województwa Małopolskiego. Kreacją zajęła się Agencja Reklamowa Wizard. więcej...