Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Akcja "Dzień Pasażera": praktyczne porady, które warto zabrać na pokład Turystyka noclegi
     Akcja "Dzień Pasażera": praktyczne porady, które warto zabrać na pokład

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Akcja "Dzień Pasażera": praktyczne porady, które warto zabrać na pokład

2011-07-07

Jakie prawa ma pasażer, gdy lot będzie opóźniony a przewoźnik zagubi bagaż? Kiedy linie lotnicze wypłacą odszkodowanie za odwołany lot? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dziś eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji „Dzień Pasażera”, która odbywa się jednocześnie na 27 lotniskach w 23 krajach Europy. Akcja trwa także w Polsce – pasażerowie mogą uzyskać bezpłatne porady na warszawskim Lotnisku Chopina i w porcie lotniczym Kraków-Balice.

W 2010 roku Centra pomogły 71 000 konsumentów w Europie. Ponad 30 proc. zgłoszonych skarg dotyczyło transportu, głównie podróży samolotem.

- Nasze doświadczenie pokazuje, że konsumenci często nie wiedzą, jakie prawa im przysługują, gdy lot zostanie opóźniony albo przewoźnik zagubi bagaż podczas przeładunku. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która na początku sezonu wakacyjnego przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Akcja trwa w całej Europie od godziny 10.00 do 16.00. W hali odlotów warszawskiego Lotniska Chopina eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych. W Krakowie, przedstawiciele Biura Poselskiego p. Poseł do PE, Róży Thun, wręczają odwiedzającym ulotki z zestawem praktycznych informacji dla pasażerów.

Patronat honorowy nad akcją „Dzień Pasażera” objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Róża Thun i Artur Zasada, Posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostało zorganizowane przy wsparciu kampanii „Prawa pasażerów w zasięgu ręki”.

Do akcji przyłączyła się korporacja ELE Taxi. Kierowcy realizujący dziś kursy na lotnisko załączają do rachunków klientów ulotki informujące o prawach pasażerów.

„Dzień Pasażera” stanowi wspólną inicjatywę sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych we wszystkich krajach UE, Norwegii oraz Islandii. Do zadań sieci należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc konsumentom w polubownym dochodzeniu roszczeń w razie zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.

Stoiska informacyjne działają dziś na stołecznych oraz lokalnych lotniskach w Austrii, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Norwegii, Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji, Czechach, Węgrzech, Słowenii, Bułgarii, Rumunii, na Malcie i Cyprze.

Akcja odbywa się w ramach wakacyjnej kampanii pod hasłem „Zapakuj trochę konsumenckiej wiedzy - by uniknąć kłopotów i zyskać spokój ducha”, której głównym celem jest pomoc turystom z Unii Europejskiej w unikaniu problemów związanych z wyjazdami wakacyjnymi. Więcej informacji o prawach pasażerów i urlopowych porad dotyczących praw konsumentów w UE można znaleźć tutaj:

http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consumer_topics/air_travel_pl.htm

Porady prawne i pomoc w dochodzeniu roszczeń od linii lotniczych zarejestrowanych poza Polską, w UE, Norwegii i Islandii, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118 lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl.

Zapraszamy do obejrzenia wypowiedzi p. Róży Thun, Poseł do PE, nagranej w Strasburgu z okazji „Dnia Pasażera”: http://www.youtube.com/watch?v=v9tlLUrnndM

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) prowadzi działalność informacyjno-doradczą dla konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej oraz pomaga w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych. Prawnicy ECK udzielają bezpłatnych porad prawnych i pomagają w dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorców mających siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę Centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Zapraszamy do odwiedzenia nowej witryny internetowej sieci ECC-Net:

http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_pl.htm



turystyka informacje turystyczne lotniska ECK Dzień Pasażera

Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Gdzie spędzić długi, majowy weekend? Zabierz rodzinę na Mazury! Dla tych 3 powodów

2021-02-16

Gdzie spędzić długi, majowy weekend? Zabierz rodzinę na Mazury! Dla tych 3 powodów

Choć zimowa aura sprawia, że niektórzy nie zastanawiają się jeszcze, gdzie spędzić majowy weekend, z pewnością to dobry moment, aby rozejrzeć się nieco w dostępnych ofertach. więcej...

Okulary górskie - jak wybrać?

2021-01-27

Okulary górskie - jak wybrać?

Jeżeli się wybieramy w góry, to musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Bardzo ważne jest nie tylko odpowiednie ubranie oraz obuwie, ale również powinniśmy zaopatrzyć się w niezbędne akcesoria turystyczne oraz wspinaczkowe. więcej...

Najmniejszy podróżnik świata

2020-12-11

Najmniejszy podróżnik świata

Czy wiesz, że najmniejszy podróżnik ma zaledwie kilkanaście centymetrów, a swoją bazę do wypadów na wszystkie kontynenty świata ma w Polsce? Poznaj Wesołego Wieżowca, uśmiechniętego globtrotera, który odwiedził kilkaset miejsc na świecie. więcej...

Ustroń - noclegi w górach, uzdrowiskowy klimat i atrakcje Beskidu Śląskiego

2020-12-11

Ustroń - noclegi w górach, uzdrowiskowy klimat i atrakcje Beskidu Śląskiego

Malowniczy Ustroń leży w województwie śląskim. Najbardziej znany jest z licznych uzdrowisk i sanatoriów, z których chętnie korzystają seniorzy. Do miejscowości, która rozpościera się po obu stronach wartkiej Wisły, przyjeżdżają także całe rodziny. Tutaj atrakcji naprawdę nie brakuje, dlatego właśnie ten kierunek warto obrać zarówno na krótki weekendowy wypad, jak i na nieco dłuższy urlop. Co zwiedzić w Ustroniu i z jakich udogodnień turystycznych skorzystać zimą oraz latem? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule! więcej...

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

2020-11-05

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...