Hotel Star Dadaj *** Resort & Spa
Barczewo
Villa Beata - Noclegi Nowy Sącz
Nowy Sącz
Mieszkania
Tyniec Mały
Hotel Diva SPA
Kołobrzeg
· Opracowany na zlecenie firmy Amadeus raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 ukazuje znaczące zmiany w branży wobec perspektywy przejęcia do 2020 roku przez kraje Azji jednej trzeciej globalnych wydatków na podróże
· Koniec tradycyjnego podziału kabin na klasy, zmiana w podróżach służbowych i wzrost znaczenia starszych, zamożnych podróżnych – oto niektóre z czynników, które mają kształtować nowe, ważne dla branży źródła dochodów
Warszawa, 25 stycznia 2011 r. – Nowy raport branżowy zatytułowany Gorączką złota w branży turystycznej 2020 prezentuje, w jaki sposób branża turystyczna może lepiej reagować na problemy światowej gospodarki i zapewnić sobie rozwój oraz dochodowość. Zwracając uwagę na koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, powrót tradycyjnych biur podróży, dominację Azji, spadek znaczenia klasy business oraz ważne pojęcie ‘total travel experience’, raport przedstawia nową wizję dotyczącą przyszłości podróżowania.
Raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 został opracowany przez cenioną firmę konsultingową Oxford Economics na zamówienie firmy Amadeus, wiodącego partnera technologicznego i dostawcy usług przetwarzania transakcji dla światowej branży turystycznej.
W oparciu o prognozy makroekonomiczne i liczne opinie zebrane wśród ekspertów branżowych z linii lotniczych, biur podróży oraz organizacji międzynarodowych, raport przedstawia nowe źródła dochodów, czynniki rentowności, nowe modele świadczenia usług oraz zmiany upodobań podróżnych, które będą wpływać na przyszłość branży.
Najważniejsze tezy
Globalny obraz: do 2020 roku Azja znacząco zwiększy wydatki na podróże
Choć w roku 2010 światowa gospodarka wróciła na ścieżkę wzrostu, rynek europejski pozostaje spowolniony, a dalsze perspektywy są niepewne. Analizując przyszłość do 2020 roku, autorzy dokumentu przewidują, że na kraje Azji przypadać będzie jedna trzecia (32%) światowych wydatków na podróże – w stosunku do obecnych 21% oznacza to radykalną zmianę w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
Możliwości rozwoju: koncepcja „total travel experience” wymaga nowych modeli
Kluczem do dalszego rozwoju i zyskowności branży turystycznej jest – do tej pory ulotne – pojęcie ‘total travel experience’. Raport analizuje potencjał linii lotniczych celem zyskania statusu ‘szybkiego środka transportu i łączenia ludzi’ z wykorzystaniem takich narzędzi, jak szybka kolei czy wideokonferencja. Dokument przewiduje powrót tradycyjnych biur podróży zmienionych pod wpływem nowych technologii i rosnącego zapotrzebowania na spersonalizowany konsulting i obsługę wymagających klientów, a także zmiany struktury demograficznej klientów.
Gusta przyszłości: koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, skoncentrowanie na grupie starszych podróżnych, rosnące zapotrzebowanie na tradycyjne biura podróży i nowa klasa podróżnych zmienią podróżowanie
Podkreślając zmiany upodobań i potrzeb podróżujących, raport wskazuje kilka najważniejszych możliwości, jakie otwierają się przed firmami turystycznymi w nadchodzącej dekadzie. Należą do nich:
- „Wirtualne”, spersonalizowane klasy, które zastąpią tradycyjny podział na pokładzie samolotów;
- Tradycyjni agenci biur podróży staną się „menedżerami stylu życia”, dbającymi
o zaspokojenie wszelkich potrzeb podróżnych;
- Segment „bogatszych, starszych i podróżujących” stworzy nowe źródła przychodów;
- Klasa business, jaką znamy obecnie, może zniknąć, ustępując miejsca klasom wirtualnym, bardziej spersonalizowanym, stworzonym zgodnie z upodobaniami klientów.
Philippe Chérèque, wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych, tak komentuje wyniki raportu: „Zawsze chętnie inicjujemy dyskusje w branży turystycznej na temat kierunków zmian, przyszłych potrzeb podróżujących i wizji dalszej ewolucji branży, mających na celu zapewnienie rozwoju i dochodowości. W raporcie badamy nowe modele współpracy, sposoby zapewnienia najlepszych warunków podróżowania – owego „total travel experience” – oraz to, czy przyszłość linii lotniczych i biur podróży wiąże się z fundamentalną zmianą świadczonych przez nie usług.”
Adrian Cooper, dyrektor generalny Oxford Economics, komentuje: „Po raz pierwszy badaliśmy pewne długofalowe problemy strukturalne, które utrudniają branży turystycznej osiągnięcie zysków, a także możliwości pokonania barier dzięki rozszerzeniu spojrzenia na środowisko makroekonomiczne, przyszłe modele biznesowe i zmianę upodobań podróżujących.”
Raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 wchodzi w skład serii Amadeus Traveller Series – globalnego przedsięwzięcia mającego na celu stymulowanie nowych sposobów myślenia i innowacji w branży turystycznej.
Raport jest dostępny do pobrania pod adresem www.amadeus.com/goldrush2020
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach.
W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus, obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”.
W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 200 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
hotele turystyka linie lotnicze branża turystyczna prom Amadeus przewoźnicy kolej rozwiązania technologiczne
Czy wiesz, że najmniejszy podróżnik ma zaledwie kilkanaście centymetrów, a swoją bazę do wypadów na wszystkie kontynenty świata ma w Polsce? Poznaj Wesołego Wieżowca, uśmiechniętego globtrotera, który odwiedził kilkaset miejsc na świecie. więcej...
Malowniczy Ustroń leży w województwie śląskim. Najbardziej znany jest z licznych uzdrowisk i sanatoriów, z których chętnie korzystają seniorzy. Do miejscowości, która rozpościera się po obu stronach wartkiej Wisły, przyjeżdżają także całe rodziny. Tutaj atrakcji naprawdę nie brakuje, dlatego właśnie ten kierunek warto obrać zarówno na krótki weekendowy wypad, jak i na nieco dłuższy urlop. Co zwiedzić w Ustroniu i z jakich udogodnień turystycznych skorzystać zimą oraz latem? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule! więcej...
Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...
Góry są piękne i stanowią doskonała propozycję na wakacje. Dla wielu osób wędrowanie po górach to dawka ogromnej inspiracji, do spełniania siebie. więcej...
Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...