Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Amadeus prezentuje najnowszy raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu Turystyka noclegi
     Amadeus prezentuje najnowszy raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Amadeus prezentuje najnowszy raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu

2012-06-18

Dokument przedstawia inicjatywy podjęte w 2011 roku przez firmę Amadeus i jej 73 oddziały na całym świecie

Warszawa, Polska, 18 czerwca 2012 r.: Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, opublikowała raport dotyczący działalności w zakresie odpowiedzialności biznesowej w 2011 roku w 195 krajach, w których działa firma.

Dokument odzwierciedla nieprzerwane zaangażowanie firmy na rzecz inwestycji w innowacje oraz wartość, jaką prezentują pracownicy dla firmy, jak również strategię Amadeus, która zakłada aktywne promowanie projektów umożliwiających rzeczywisty wkład w społeczność i środowisko. Najnowszy raport Amadeus, dotyczący działań CSR (Corporate Social Responsibility), podkreśla także zaangażowanie firmy w tym obszarze na przykładzie 165 projektów realizowanych w 45 krajach. Obszary te objęły edukację (szkolenia językowe i w zakresie umiejętności turystycznych, darowizny w postaci komputerów, rozbudowę Amadeus Tourism Observatory[1]), transfer technologii w celu wspierania rozwoju przedsiębiorczości w branży turystycznej (poprzez pomoc małym, rozwijającym się firmom we wdrażaniu profesjonalnych procesów i rozszerzaniu zasięgu handlowego), lokalne inicjatywy społeczne oraz pomoc w czasie kryzysu.

Przykładowe dane dotyczące działań firmy Amadeus w dziedzinie CSR (Corporate Social Responsibility) w minionym roku:

  • Na całym świecie firmę Amadeus wspiera zróżnicowany zespół, obejmujący przedstawicieli 123 różnych narodowości.
  • W 2011 r. pracownicy odbyli 155 057 godzin szkoleń wykładowych, w które zainwestowano łącznie  6,3 mln euro.
  • Amadeus przetwarza dziennie ponad 1 mln transakcji. W 2011 roku przetworzono 463 miliony rezerwacji, zaś na pokłady samolotów wsiadło 439 milionów pasażerów.
  • Od 2004 roku inwestycje firmy w badania i rozwój (Research & Development, R&D) wyniosły ponad dwa miliardy euro (344 mln euro w roku 2011). Raport Komisji Europejskiej 2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard przedstawia Amadeus jako jedną z wiodących firm w Europie pod względem inwestycji w obszar R&D.
  • Obecnie funkcjonuje 16 ośrodków badawczo-rozwojowych Amadeus na całym świecie oraz zespół liczący ponad 4000 osób, co zwiększa wartość przedsięwzięć firmy na rzecz klientów z całego świata.
  • Aktualnie inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane są w 45 krajach (niemal dwukrotnie więcej niż w 2009 roku).
  • Blisko 800 wolontariuszy Amadeus podjęło działania w 2011 roku (cztery razy więcej niż  
    w roku poprzednim).
  • Wolontariusze Amadeus przeznaczyli ponad 17 470 godzin pracy na wspieranie inicjatyw społecznych.
  • Zespół 90 specjalistów Amadeus w dziedzinie Corporate Responsibility prowadzi lokalne, regionalne i globalne projekty na całym świecie.
  • W ramach zaangażowania w ochronę środowiska Amadeus kontynuował działania na rzecz optymalizacji wydajności operacyjnej i poprawy efektywności energetycznej o 8%
    w przeliczeniu na przetworzoną transakcję w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto, zużycie energii elektrycznej na jednego pracownika zostało zredukowane już drugi rok
    z rzędu.
  • Mimo wzrostu aktywności biznesowej, w 2011 roku Amadeus zmniejszył łączną emisję CO2 o ponad 5%, zarówno dzięki poprawie efektywności energetycznej, jak i rosnącemu udziałowi energii odnawialnej wykorzystywanej w największych oddziałach firmy.

 

Amadeus podpisał Globalny Kodeks Etyki w Turystyce, a tym samym zobowiązał się do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości dotyczących odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju turystyki. Kodeks, przyjęty w 1999 r. przez Zgromadzenie Ogólne Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) zatwierdzone przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2001 roku, stanowi zbiór zasad mających na celu ukierunkowanie rozwoju turystyki w sposób, który maksymalizuje społeczno-ekonomiczne korzyści dla branży, przy jednoczesnym zminimalizowaniu negatywnych skutków.

Firma Amadeus oferowała także pomoc podczas kryzysu. Inicjatywy realizowane w 2011 roku obejmują działania CSR mające na celu zmniejszenie skutków klęsk żywiołowych odczuwanych przez ludność, takich jak trzęsienie ziemi na Haiti, powodzie w Bangkoku i Australii, japońskie tsunami i trzęsienie ziemi w Sendai, tajfun na Filipinach oraz kryzys w Rogu Afryki.

W Amadeus wierzymy, że nasze doświadczenie w branży turystycznej w połączeniu z motywacją naszych pracowników w podejmowaniu wyzwań stanowi doskonały bodziec do postępów w dziedzinie ochrony środowiska i wsparcia społeczności lokalnej – mówi Tomás López Fernebrand, Senior Vice President, General Counsel and Corporate Secretary. To jest misja, w której każdy wysiłek jest potrzebny i mile widziany. Będziemy dalej wspierać i podejmować tego rodzaju inicjatywy – dodaje.

Raport firmy Amadeus z zakresu odpowiedzialności biznesowej jest częścią przewodnika Global Reporting Initiatives (GRI), który ustanawia wytyczne organizacji związane z ujawnianiem ich ekonomicznego, środowiskowego i społecznego działania w przejrzysty sposób. GRI przyznaje ostatniemu raportowi Amadeus z zakresu CSR najwyższą możliwą ocenę (A+).

– Jestem zadowolony z tych danych, które potwierdzają, że w 2011 r. udało nam się zwiększyć i wzmocnić współpracę z naszymi partnerami, takimi jak linie lotnicze, w zakresie projektów dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Wystarczy wspomnieć o naszej ścisłej współpracy z przewoźnikami, takimi jak Iberia, AviancaTaca i Kenya Airways czy Turkish Airlines – komentuje Svend Leirvaag, Vice President, Industry Affairs, Amadeus. – Edukacja jest niewątpliwie jednym z kluczowych czynników, który umożliwia wydajne i trwałe wsparcie działania obszaru odpowiedzialności biznesowej firmy, dlatego też bardzo rozbudowaliśmy nasze projekty w tym zakresie. W tym samym czasie koncentrowaliśmy się również na poprawie naszej działalności związanej z ochroną środowiska oraz współpracy z zainteresowanymi stronami w branży – dodaje.  

W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na temat działań Amadeus w zakresie odpowiedzialności biznesowej zapraszamy na stronę www.amadeus.com/amadeus/travelfurther, gdzie można obejrzeć interaktywny raport lub pobrać go w formacie PDF.

 

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach.
W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”.
W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com  



[1] Amadeus Tourism Observatory jest ważnym narzędziem prognozowania dla krajowych władz turystycznych, opartym na statystykach pochodzących z rezerwacji. Amadeus oferuje darmowe omówienia i raporty dotyczące trendów branżowych, wspierając rozwój przemysłu turystycznego w krajach rozwijających się, co jest okresowo komunikowane przez władze lokalne.

 
Źródło: PR

 



hotele turystyka linie lotnicze branża turystyczna Amadeus rozwiązania technologiczne


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Opcje noclegu nad morzem

2020-02-26

Opcje noclegu nad morzem

Planujesz wyjazd nad morze. Będziesz musiał zadbać o wybór odpowiedniego miejsca noclegowego dla siebie i osób towarzyszących. To gdzie będziesz nocować, w jakim miejscu mocno decyduje o komforcie wyjazdu. Koszt rezerwacji noclegu to jeden z najważniejszych elementów obciążający budżet wyjazdu, podroży. więcej...

Wynajem apartamentu na wakacje? nad morzem

2020-02-25

Wynajem apartamentu na wakacje? nad morzem

Pomyśl o wakacjach, wyjeździe spędzonym w prywatnym apartamencie z widokiem na morze. To mogą być naprawdę luksusowy wakacje ? i to w zasięgu reki. Komfort, prywatność i niezależność to atuty wynajmu apartamentu na doby jako miejsca na nocleg. Istnieje bogata oferta wynajmu takich mieszkań nad polskim morzem i nie tylko tam. więcej...

Komfortowe apartamenty w Mielnie

2020-02-10

Komfortowe apartamenty w Mielnie

Bałtyckie plaże o każdej porze roku przyciągają tysiące turystów, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Podpowiadamy, gdzie warto spędzić urlop. więcej...

Kilka wskazówek dotyczących wyboru noclegu

2020-01-23

Kilka wskazówek dotyczących wyboru noclegu

Znalezienie odpowiedniego zakwaterowania jest kluczową częścią podróży i może mieć ogromny wpływ na wydatki, jeśli nie zostanie właściwie wybrany. Istnieje wiele powodów, dla których chcemy konkretnego zakwaterowania; czy to pod względem ceny, lokalizacji, udogodnień, łatwości rezerwacji, rodzaju obiektu itp. więcej...

Jak zabezpieczyć dom na czas wyjazdu?

2020-01-23

Jak zabezpieczyć dom na czas wyjazdu?

Ferie zimowe w pełni. Jedni już wypoczywają na urlopach, inni mają je dopiero przed sobą. Co zatem zrobić, by ten wolny czas spędzić spokojnie, bez obaw o pozostawiony w domu majątek? więcej...