Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Biura podróży są czyste, jednak słabo prezentują swoją ofertę Turystyka noclegi
     Biura podróży są czyste, jednak słabo prezentują swoją ofertę

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Biura podróży są czyste, jednak słabo prezentują swoją ofertę

2009-11-19
Biura podróży są pachnące, czyste i zadbane, choć na biurkach ich pracowników zdarza się czasem nieład. Zdarzają się także inne niedociągnięcia - niski poziom wiedzy o sprzedawanych wycieczkach, oschłe powitanie klienta lub... mocno przeziębiony pracownik obsługujący klienta.

Badanie biur podróży w Polsce przeprowadziła firma International Service Check w dniach 4-19 października wykorzystując metodę Mystery Shopping. Tajemniczy klienci odwiedzili polskie biura podróży oceniając, które z nich warte są uwagi, a które lepiej omijać szerokim łukiem.

Najwyżej oceniony został wygląd biur podróży. Aż 98,2 proc. klientów uznało wnętrze biura podróży oraz jego wyposażenie za zadbane, czego dowodzą wypowiedzi typu: "Podłoga była czysta. Oświetlenie działało bez zarzutu. Półki były zapełnione materiałami reklamowymi równo i estetycznie poukładanymi". We wszystkich biurach klienci pozytywnie ocenili temperaturę oraz zapach unoszący się w powietrzu.

Pomimo że w zdecydowanej większości przypadków klienci uznali wnętrze biura za doskonale utrzymane, to nie pozostali bezkrytyczni co do uchybień, jeśli chodzi o wnętrze oraz ład i porządek na półkach i stołach. "Na biurkach lekki nieład. Na lewym biurku jakieś przedmioty prywatne: gazeta codzienna, jakieś klucze, coś do jedzenia. Biuro bardziej przypominało prywatny pokój, niż miejsce obsługi klienta i źle wpływało na moją ocenę profesjonalizmu i wiarygodności placówki" - opowiadał jeden z uczestniczących w badaniu klientów biura.

Zdarzało się, że klient musiał chwilę poczekać, ponieważ wszyscy pracownicy byli w danej chwili zajęci. W takich momentach najlepiej zachęcić oczekującego, potencjalnego klienta kolorowymi dodatkami, zdjęciami, aktualną ulotką czy też atrakcyjną ofertą "last minute" wyłożoną w widocznym miejscu. Okazało się jednak, że w co czwartym biurze takich materiałów w ogóle nie było. Czekający na swoją kolej klienci nie byli więc w stanie zapoznać się z aktualnymi promocjami.

Jeśli chodzi o wygląd pracowników, to tylko 41,1 proc. z nich miało firmowe stroje, a jeszcze mniej, bo zaledwie 17,9 proc. czytelne identyfikatory. Zdarzało się, że pracownicy mieli strój firmowy, jednak makijaż czy biżuteria były nieadekwatne do pełnionej funkcji (3,6 proc.).

Dosyć nisko została oceniona prezentacja oferty, bo jedynie 51,8 proc. klientów było zadowolonych z jej poziomu lub też sposobu jej przekazania.

W większości przeprowadzonych konsultacji w ogóle nie wyjaśniono zasad ubezpieczenia (76,8 proc.) ani nie udzielono informacji na temat sposobu i terminu płatności (62,5 proc.).

Zdarzały się również sytuacje, w których pracownik odsyłał klienta z przysłowiowym kwitkiem, nie wręczając nawet katalogu czy ulotki, aby zachęcić go do ponownej wizyty. Klienci najbardziej ganili biura za niedociągnięcia, typu oschłe powitanie, obecność mocno przeziębionego pracownika w obsłudze klienta oraz pierwszą informację, że wszystkie wycieczki do końca listopada są sprzedane.

Podczas przeprowadzania badania zdarzały się też humorystyczne sytuacje. "Po wejściu do biura nie zauważyłem w nim żadnego pracownika. Gdy powiedziałem +Dzień dobry+, spod jednego z biurek wyłoniła się pani, która przywitała mnie i zapytała, w czym może pomóc" - opowiadał jeden z klientów.(PAP Life)

agz/ dki/

Źródło: Polska Agencja Prasowa - serwis "PAPLife"

 



biura podróży turystyka krajowa turysta turystyka zagraniczna oferty klient


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Czy warto odkamieniać urządzenia AGD?

2021-10-04

Czy warto odkamieniać urządzenia AGD?

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę pełni odkamienianie urządzeń AGD, takich jak czajnik czy ekspres do kawy. Niestety praktyka pokazuje, że zaniedbując ten czynnik, znacząco skracamy żywotność tych urządzeń. Jednocześnie zagotowanie w nich wody z biegiem czasu zajmuje coraz więcej czasu. Jak zatem skutecznie odkamienić czajnik lub ekspres do kawy? Sprawdzimy to w dzisiejszym artykule. więcej...

Wodospad Szklarki - dlaczego warto go odwiedzić?

2021-09-27

Wodospad Szklarki - dlaczego warto go odwiedzić?

Wśród największych atrakcji Karkonoskiego Parku Narodowego można wymienić Wodospad Szklarki. Warto dowiedzieć się na jego temat nieco więcej oraz poznać praktyczne informacje. więcej...

Mazury - kraina tysiąca jezior i zabytków historii.

2021-08-16

Mazury - kraina tysiąca jezior i zabytków historii.

"Cudze chwalicie, swego nie znacie. Sami nie wiecie co posiadacie" - pisał niegdyś Stanisław Jachowicz. Stwierdzenie to jest bardzo prawdziwe. Można zachwycić się pięknymi zagranicznymi podróżami, podziwiać piękno przyrody, zabytków w obcych stronach więcej...

Gniazdka kontaktowe i podzespoły - co musisz o nich wiedzieć jadąc za granicę

2021-08-16

Gniazdka kontaktowe i podzespoły - co musisz o nich wiedzieć jadąc za granicę

Wakacje bez sprzętu elektronicznego są obecnie nie do wyobrażenia. Nie ma w tym niczego złego, ponieważ telefon z szybkim dostępem do internetu może okazać się bardzo pomocny podczas nawigacji w nowym miejscu. więcej...

Jak poruszać się po Norwegii - samochód to najlepsza opcja

2021-08-09

Jak poruszać się po Norwegii - samochód to najlepsza opcja

Niezależnie od tego, czy planujesz w Norwegii wakacje, prowadzisz w Oslo interesy, czy chcesz z Norwegią związać się na stałe, kwestią, którą trzeba prędzej, czy później wziąć pod uwagę jest transport. Sposób, w jaki będziesz poruszać się po Norwegii określi Twoją codzi więcej...