Co robi Mikołaj latem na plaży? Sprawdź nad Bałtykiem!

Rozpoczęła się letnia odsłona projektu „Czas na Bałtyk”
Turyści odwiedzający w sierpniu jedną z 22 plaż nad Bałtykiem mają okazję spotkać tam niezwykłego plażowicza – Mikołaja! Na plenerowych stoiskach Mikołajowi relaksującemu się w spa towarzyszą osoby uprawiające np. narciarstwo biegowe.

Postaci te są żywą ilustracją możliwości aktywnego spędzania czasu, jakie wiążą się z ofertą wypoczynku nad polskim morzem w zimie, a więc poza tradycyjnym okresem urlopowym. To dlatego, że wszystko odbywa się w ramach kampanii „Mikołaj na plaży”, stanowiącej letnią odsłonę całorocznego projektu „Czas na Bałtyk” realizowanego przez Pomorską oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT oraz ZROT).

Stworzenie namiastki zimowej, nadbałtyckiej plaży w środku lata ma pokazać Polakom, że Bałtyk to idealne miejsce na relaks o każdej porze roku, oferujące szereg atrakcji.
Letnie wakacje, gdy plaże pełne są wczasowiczów, to doskonała okazja, by pokazać i przekonać tych wszystkich wiernych niepowtarzalnej atmosferze Bałtyku turystów, że polskie morze – wbrew powszechnym skojarzeniom – jest atrakcyjne także zimą, czego wiele osób po prostu nawet nie przypuszcza – mówi Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego. – Narciarstwo biegowe, snow-kiting czy bogata oferta ośrodków spa to tylko niektóre możliwości aktywnego wypoczynku nad morzem, poza tradycyjnym sezonem i to za znacznie atrakcyjniejsze ceny – dodaje Władysław Husejko, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.

Plażowe instalacje stworzone są z wykorzystaniem scenografii budującej nastrój zimowej plaży oraz rekwizytów, typowych zarówno dla nadmorskiego wypoczynku, jak i sportów zimowych. Mikołaj występuje w tradycyjnym czerwonym kostiumie, a w przerwach relaksującego masażu w spa, z pewnością nie odmówi sobie kilku szusów na nartach biegowych po… piasku. Atrakcją plenerowych stoisk są także stanowiska fotograficzne, gdzie odwiedzający mogą zrobić sobie zdjęcia. Fotografia w scenerii zimowej bałtyckiej plaży to prawdopodobnie jedna z najbardziej nietypowych pamiątek z letniego urlopu nad morzem. Do dyspozycji turystów zainteresowanych ofertą nadmorskich miejscowości są także przedstawiciele lokalnych informacji turystycznych, którzy najlepiej zaprezentują atrakcje nadbałtyckich kurortów.

Zapraszamy do spotkania z Mikołajem codziennie w godzinach 10:00 – 17:00 na następujących plażach nad Bałtykiem:
data
miejsca
9 sierpnia
Sopot, Gdańsk
10 sierpnia
Stegna
11 sierpnia
Gdynia, Rewa
12 sierpnia
Hel, Jastarnia
13 sierpnia
Lubatowo, Łeba
14 sierpnia
Rowy, Ustka
15 sierpnia
Jarosławiec, Darłowo
16 sierpnia
Dąbki , Mielno
17 sierpnia
Ustronie Morskie , Kołobrzeg
18 sierpnia
Dźwirzyno , Mrzeżyno
19 sierpnia
Rewal , Międzyzdroje
20 sierpnia
Świnoujście

Ci, którzy nie będą mogli osobiście spotkać Mikołaja na plaży, mogą śledzić jego nadbałtyckie tournee w portalu Facebook: http://www.facebook.com/pages/Czas-na-Baltyk/322168589767. Na profilu Czas-na-Baltyk w Facebook będzie także można zdobyć atrakcyjne bałtyckie gadżety.

Pomysłodawcą i realizatorem sierpniowej kampanii „Mikołaj na plaży” jest Agencja Promocji Miast i Regionów.

Projekt „Czas na Bałtyk” jest wspólną inicjatywą województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Biorą w nim udział 22 nadbałtyckie gminy oraz samorządy obu województw. Organizatorami kampanii są Pomorska oraz Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna.

Działania prowadzone w ramach projektu zawsze mają nietypowy charakter. – Nie boimy się pozytywnie zaskakiwać turystów – deklaruje Marta Chełkowska, Prezes PROT. Pierwszym i bardzo mocnym akcentem projektu była inauguracyjna akcja w górach. Wówczas, podczas zimowych ferii, na stokach narciarskich w Jurgowie i Karpaczu, powstały… piaszczyste plaże. Wypoczywali na nich prawdziwi plażowicze w strojach kąpielowych, co przy kilkunastostopniowym mrozie z pewnością zwracało uwagę narciarzy wakacyjną ofertą Bałtyk(http://www.youtube.com/user/TheAPMiR#p/u; http://www.youtube.com/user/TheAPMiR#p/u/6/e8Fh4j5Bp9c).
Za tę niestandardową formę promocji, Agencja Promocji Miast i Regionów – będąca pomysłodawcą i realizatorem akcji „Plaża na stoku”, jak i obecnej kampanii – uhonorowana została brązową statuetką w kategorii Marketing Miejsc prestiżowego Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2010.

Kolejna odsłona projektu „Czas na Bałtyk” to akcja „Bałtyk – przywieź własne wspomnienia”, odbywająca się w maju i czerwcu. Składała się na nią kampania billboardowa w największych miastach polski oraz działania o charakterze eventowym. Mieszkańcy stolicy mieli wówczas okazję poznać atrakcje wybrzeża wygodnie rozparci w plażowych leżakach, zajadając się watą cukrową i oglądając multimedialne prezentacje na ekranach umieszczonych w wielkich okularach przeciwsłonecznych. Równolegle z warszawską akcją, duże 3-metrowe okulary odwiedziły także Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice, Poznań, Bydgoszcz i Toruń. Dzięki obecności fotografów i drukowanym na miejscu pocztówkom z okularami, mieszkańcy tych miast także mogli przywieźć – niemal – znad Bałtyku własne wspomnienia.
Szersze informacje o całym projekcie „Czas na Bałtyk” można znaleźć na http://www.czasnabaltyk.eu/.

Jak znaleźć dobre noclegi w Krynicy Morskiej?
Krynica Morska, z jej złotymi plażami, szumem fal i niezapomnianymi zachodami słońca, to prawdziwy raj...
Bursztyn nad Bałtykiem - gdzie go szukać, kiedy oraz ciekawostki?
Bursztyn, nazywany także “złotem bałtyckim”, jest jednym z najcenniejszych skarbów natury....
Rybne smaki polskiego lata: Jakie ryby warto zjeść nad Bałtykiem?
Latem, kiedy słońce świeci najjaśniej, a fale Bałtyku szepczą zaproszenie do wypoczynku, nie ma nic lepszego...
Międzyzdroje i VESTINA Wellness to idealne miejsca wypoczynku dla każdego
Zanurz się w urokach Międzyzdrojów i doświadcz wyjątkowego komfortu w VESTINA Wellness & Spa Hotel Miasto...
Jak wybrać w Jastarni kwatery prywatne? Zaplanuj nocleg
Jastarnia to nadbałtycka miejscowość, która już od wielu lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem turystów....
Zalety Władysławowa ? dlaczego warto tam się wybrać?
Wielu Polaków wybiera miejscowości nadmorskie, w celu odbycia udanego urlopu. Popularną miejscowością...