Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Czy Zbigniew Gutkowski wystartuje w najważniejszych regatach sezonu? - Rusza zrzutka na Gutka Turystyka noclegi
     Czy Zbigniew Gutkowski wystartuje w najważniejszych regatach sezonu? - Rusza zrzutka na Gutka

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Czy Zbigniew Gutkowski wystartuje w najważniejszych regatach sezonu? - Rusza zrzutka na Gutka

2014-10-31

Najlepszy polski żeglarz oceaniczny Zbigniew Gutkowski jest na finiszu przygotowań do kolejnego morskiego wyzwania – startu w okołoziemskich regatach Barcelona World Race. Mimo posiadania kwalifikacji, uczestniczenia w odprawie sterników, kompleksowego remontu jachtu, gotowego do zwodowania, do startu może jednak nie dojść… Załodze brakuje pieniędzy na zamówienie żagli – determinacja sięgnęła zenitu i uruchomiono zbiórkę crowdfoundingową.

Zbigniew „Gutek” Gutkowski wraz z Maciejem „Świstakiem” Marczewskim od kilku miesięcy przygotowują się do najbardziej prestiżowych, okołoziemskich zawodów cyklu IMOCA Ocean Masters World Championship w tym sezonie. W imprezie wystąpią najlepsi żeglarze świata, na czele

z aktualnym liderem rankingu - Francuzem Jeanem Le Camem, który w grudniu popłynie wraz z holenderskim partnerem Bernardem Stammem. 16 i 17 października polscy żeglarze uczestniczyli w odprawie sterników przed regatami Barcelona World Race, podczas której przeprowadzono szkolenia m.in. z zakresu bezpieczeństwa, warunków atmosferycznych panujących na trasie, sytuacji kryzysowych i komunikacji pomiędzy załogą a ekipą naziemną. Przed skiperami trzy miesiące morderczej walki z żywiołami i własnymi słabościami.

Po ubiegłorocznym sukcesie startu w transatlantyckich regatach Transat Jacques Vabre, zainteresowaniu mediów polskich i zagranicznych oraz potwierdzeniu przynależności do czołówki światowych żeglarzy oceanicznych, wydawało się, że kolejne starty i bicie rekordów stoją przed Zbigniewem Gutkowskim otworem. Niestety start jest zagrożony, ponieważ wciąż brakuje środków na zakup żagli i doposażenie jednostki przed wyścigiem.

- Za nami bardzo intensywny okres przygotowań do regat Barcelona World Race. Ostatnie miesiące spędzamy w stoczni i na spotkaniach z potencjalnymi sponsorami. Gro prac i inwestycji wykonanych do tej pory udało się zrealizować dzięki pomocy i zaangażowaniu ludzi kochających żeglarstwo. Naszej załodze brakuje nadal około 500 tysięcy euro, niezbędnych do zamówienia nowego ożaglowania i want. Na obecnych żaglach, które napędzają jednostkę, przepłynęliśmy już kilkadziesiąt tysięcy mil morskich i istnieje duże prawdopodobieństwo, że mogą nie wytrzymać wymagających warunków podczas okołoziemskich regat. Jesteśmy pełni nadziei, że uda nam się znaleźć sponsora i wystartujemy w najbardziej prestiżowych regatach świata w tym sezonie - stwierdził „Gutek”.

Żeglarze mają za sobą setki godzin spędzonych w stoczni na przygotowaniu jachtu do grudniowych regat. Inwestycja przekroczyła już ponad 2 mln złotych. Jednostka, na której wystartuje Zbigniew Gutkowski i Maciej Marczewski została odświeżona oraz przeszła niezbędny przegląd techniczny wraz ze sprawdzeniem urządzeń elektrycznych.

- Mamy jeden z najszybszych jachtów na kursach pełnych i doświadczenie niezbędne, aby walczyć o podium w tym jednym z najtrudniejszych wyścigów żeglarskich na świecie. Potrzebujemy tylko nowych żagli, które są motorem napędowym łódki. Przez lata udziału w zawodach i regatach dumnie nosiłem narodowe barwy, reprezentując Polskę na świecie. Wierzę, że tym razem to polscy miłośnicy żeglarstwa wesprą mój start. Dlatego zdecydowałem się uruchomić akcję crowdfoundingową, to nasza ostatnia nadzieja - podsumowuje Gutkowski.

„Gutek” startując w Barcelona World Race ma nadzieję na awans w klasyfikacji końcowej sezonu 2014 w klasie IMOCA. Ukończenie regat może pozwolić mu przy sprzyjających warunkach „wskoczyć” na podium oficjalnego rankingu. Byłby to olbrzymi sukces, bowiem jak na razie żadnemu Polakowi nie udało się zajść tak wysoko w tych rozgrywkach. Wszystkim, którzy trzymają kciuki za naszych rodaków podbijających świat zachęcamy do wsparcia projektu pod adresem: http://www.ideowi.pl/projekty/barcelona-world-race-start-polskiego-teamu-zbigniew-gutkowski-mac-52.html

***

Zbigniew „Gutek” Gutkowski, jest pierwszym polskim żeglarzem, który wziął udział w Vendée Globe – oceanicznych regatach samotników dookoła świata. Do tej pory ukończył dwa wyścigi okołoziemskie – załogowy (regaty The Race, 2000) i solo (regaty Velux 5 Oceans 2010/11 – zakończył je wielkim sukcesem – mimo awarii jachtu i dwóch poważnych kontuzji ukończył regaty na 2. pozycji, dzięki czemu trwale wpisał się do historii światowego żeglarstwa). W 2013 roku, wraz z Maciejem Marczewskim, jako pierwsza polska załoga w historii ukończył na 7. miejscu regaty transatlantyckie Transat Jacques Vabre, uzyskując kwalifikację do najbardziej prestiżowego wyścigu w formule double-handed – Barcelona World Race 2014/15.

Urodził się 24 czerwca 1973 roku w Gdańsku. Żeglarstwo uprawia od 10. roku życia i jest jednym z najbardziej znanych i doświadczonych polskich żeglarzy. Ma na swoim koncie ponad 130 tysięcy przepłyniętych mil morskich na jachtach klasy: katamaran 85ft, trimaran Orma 60, Volvo 60, Imoca Open 60 oraz Eco

60. Jest ambasadorem programu edukacji żeglarskiej ENERGA Sailing.

Jacht Zbigniewa Gutkowskiego, to jednostka zbudowana w 2007 roku, zaprojektowana przez francuskie biuro Finot/Conq. To wyjątkowo szybki jacht klasy IMOCA Open 60, mający opinię trudnego w prowadzeniu, ale niezastąpionego na kursach półwiatrowych. Dane techniczne: materiały – carbon/nomex, długość

– 18,28 m, szerokość – 5,94 m, zanurzenie – 4,50 m, balast pomiarowy -8500 kg, kil węglowy, waga bulby

– 3200 kg, liczba siłowników – 2, dodatkowe urządzenia – 2 stateczniki boczne, zbiorniki balastowe – przednie 1470 l, środkowe 1025 l, rufowe 1750 l, takielunek stały – PBO (włókna aramidowe), wysokość masztu

– 28 m, powierzchnia żagli na wiatr – 300 m2, powierzchnia żagli z wiatrem - 550 m2.



żeglarstwo regaty crowdfounding Polish Ocean Racing


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

2020-11-05

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...

Lampki czołowe w góry

2020-10-30

Lampki czołowe w góry

Góry są piękne i stanowią doskonała propozycję na wakacje. Dla wielu osób wędrowanie po górach to dawka ogromnej inspiracji, do spełniania siebie. więcej...

Łamigłówki drewniane

2020-10-20

Łamigłówki drewniane

Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

2020-10-19

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

Zapewne nie raz każdy z nas spotkał się ze słowem testament. Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowy dokument, który najczęściej sporządzany jest przez osoby, które są już w podeszłym wieku. więcej...

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

2020-09-18

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

Na chwilę obecną osoby przyjeżdżające do Norwegii z Polski, nie muszą poddawać się kwarantannie związanej z COVID-19. Sytuacja jest jednak dynamiczna i trudno zawyrokować, czy stan ten się nie zmieni. Jak natomiast wygląda podróżowanie po samej Norwegii? Sprawdzamy dostępne środki transportu i wybieramy najbezpieczniejszy w dobie panującej pandemii. więcej...