ECC-Net: Travel – darmowa aplikacja dla konsumentów podróżujących po Europie

Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, dzięki aplikacji „ECC-Net: Travel” możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach.

Specjalnie w czasie okresu urlopowego Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) uruchomiło unikalną aplikację mobilną: „ECC-Net: Travel”. Aplikacja pomaga konsumentom radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas ich wakacji za granicą. „ECC-Net: Travel” zapewnia wiedzę prawną i wsparcie językowe (bezpośrednie tłumaczenie praw konsumenckich na 25 języków).

Aplikacja jest skoncentrowana wokół kilku podstawowych tematów: zakupy, wynajem samochodów, zakwaterowanie w hotelu, opieka medyczna, środki transportu (lotniczy, kolejowy autokarowy i morski). W sekcji „Dobrze wiedzieć” znajdują się inne przydatne informacje np. ważne numery telefonów i dane kontaktowe niezbędne w sytuacjach kryzysowych. Dlatego warto, aby „ECC-Net: Travel” stała się nieodzownym towarzyszem naszych podróży.

Aplikacja jest bezpłatna i działa również w trybie offline, dzięki czemu unikniemy pułapki roamingu. Jest dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS, Android i Microsoft Windows. Do pobrania:

 

  • Google Playstore (Android)

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

 

  • Apple app store (iOS)

https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562

Aplikacja „ECC-Net: Travel” została udostępniona oficjalnie podczas konferencji prasowej 2 lipca 2014 r. w Parlamencie Europejskim w Strasburgu, w której uczestniczył Komisarz ds. Polityki Konsumenckiej Neven Mimica. Komisarz powiedział: Sukces Jednolitego Rynku zależy także od obywateli UE, znających swoje prawa konsumenckie. Inicjatywa sieci ECC-Net, pozwoli konsumentom na lepsze poznanie, a co za tym idzie egzekucję sowich praw, niezależnie w jakim europejskim kraju się znajdują.

Dziś podróżowanie po Europie stało się powszechne, a związku z tym pojawiają się konsumenckie problemy o charakterze transgranicznym. Narzędzie skomponowane przez sieć ECC-Net przychodzi z pomocą w sytuacjach, kiedy nie wiemy, jakie prawa nam przysługują a na dodatek nie znamy języka przedsiębiorcy. Jest to darmowa i szybka pomoc! – podkreśla Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce

Aplikacja „ECC-Net: Travel” jest wspólnym projektem wszystkich 30 centrów należących do ECC-Net. W każdym państwie członkowskim UE oraz w Norwegii i Islandii istnieje bowiem Europejskie Centrum Konsumenckie, które oferuje bezpłatną pomoc i porady dla konsumentów. Centra są współfinansowane przez Unię Europejską.

 

KE zmienia praktyki firm wypożyczających samochody
Pięć największych wypożyczalni samochodów zgodziło się na zmianę praktyk dotyczących obsługi klientów....
Tanie linie lotnicze - jakie prawa ma pasażer?
Na długi weekend, po zakupy, odwiedzając rodzinę i znajomych. Dziś szybciej i częściej podróżujemy po...
Niepełnosprawni w podróży
Jak zauważa Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) dla coraz większej liczby osób podróże po Europie...
Powakacyjne reklamacje
Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto...
Egzotyczny timesharing
Nie trzeba ponosić zbyt wysokich kosztów związanych z nabyciem apartamentu czy domu na własność, wystarczy...
Przykazania Pielgrzyma - Poradnik ECK
Poradnik dla podróżujących na uroczystości kanonizacyjne.