Efektywna odpowiedź na efekt ROPO w turystyce

Dla planujących wakacyjny wyjazd, Internet jest najważniejszym źródłem poszukiwania inspiracji oraz atrakcyjnej ceny. Większość z nas z podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie wstrzyma się jednak do wizyty w biurze podróży. Możliwości informacyjne Internetu i przyzwyczajenia zakupowe Polaków skutecznie łączy narzędzie QAgents zintegrowane z wyszukiwarką ofert turystycznych Qtravel. Oprócz informacji o ofercie turystycznej klienci znajdą tu także wskazówki dotyczące najbliższego biura podróży, w którym jest ona dostępna.

Zjawisko poszukiwania w Internecie jedynie informacji, a finalizowanie transakcji w stacjonarnym punkcie sprzedaży nazywane jest efektem ROPO (z ang. Research Online Purchase Offline). Dotyczy ono wielu branż, także branży turystycznej.

Jak pokazuje badanie Google i TNS/OBOP “Efekt ROPO w segmencie Travel” ciągle obawiamy się transakcji w pełni wirtualnych. Chociaż Internet odgrywa ważną rolę na większości etapów kupna wycieczki, stanowi on jedynie narzędzie pomocnicze. Wybierając organizatora, kierujemy się przede wszystkim wcześniejszym doświadczeniem, a podejmując ostateczną decyzję o zakupie dużą wagę przywiązujemy do tzw. czynnika ludzkiego.

Wyszukiwarka ofert turystycznych Qtravel wychodzi naprzeciw przyzwyczajeniom zakupowym Polaków, wykorzystując efekt większej skłonności do finalizacji zakupów poza Internetem. Użytkownicy mają bowiem dostęp nie tylko do pełnej informacji o wycieczce i jej cenie, lecz także do lokalizacji najbliższych biur podróży posiadających w swojej ofercie wybrany wyjazd.

System QAgents opracowany przez Qtravel.pl, automatycznie określa lokalizację geograficzną użytkownika i – w przypadku zainteresowania ofertą turystyczną – prezentuje najbliższe stacjonarne biura podróży, w których jest ona dostępna.

Nowa usługa cieszy się bardzo dużym powodzeniem zarówno wśród klientów, jak i wśród biur podróży. Ponad 70% użytkowników wyszukiwarki Qtravel samodzielnie doprecyzowało lokalizację wstępnie zaproponowaną przez system.

Z kolei prezentacja oferty najczęściej wybieranego jako najbliższe biura podróży wyświetlana była ponad 30 tysięcy razy. Dwa miesiące po starcie systemu w bazie umieszczonych jest już ponad tysiąc punktów agencyjnych.

Serwis Informacji Zleconych PAP

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...