Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
eSKY.pl podsumowuje podróże Polaków w 2009 roku Turystyka noclegi
     eSKY.pl podsumowuje podróże Polaków w 2009 roku

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

eSKY.pl podsumowuje podróże Polaków w 2009 roku

2010-02-03
sprzedaż biletów lotniczych w serwisie eSKY.pl wzrosła aż o 70 proc.

Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl, lider na polskim rynku sprzedaży produktów i usług turystycznych, podsumował rok 2009. W ciągu ostatnich 12 miesięcy serwis sprzedał polskim podróżnym blisko 170 tysięcy biletów lotniczych, aż o 70 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008, a od momentu wprowadzenia oferty hotelowej (październik 2009 r.) umożliwił rezerwację ponad 1000 miejsc hotelowych. Mimo, iż większość biur turystycznych nie zalicza zeszłego roku do udanych, to niesprzyjająca koniunktura nie zniechęciła klientów eSKY.pl do podróżowania. Latamy często; lubimy krótkie weekendowe wyjazdy do miast, w których mamy dużo znajomych; najczęściej wyjeżdżamy latem; kupujemy bilet w jedną stronę, odkładając decyzję o kupnie biletu powrotnego na ostatnią chwilę.

Najczęściej podróżują mieszkańcy województwa mazowieckiego
Raport Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl ujawnia, że mieszkańcy Mazowsza, głównie za sprawą Warszawy, podróżują chętniej niż reszta Polaków. W ubiegłym roku ponad 33 proc. biletów lotniczych sprzedanych przez serwis eSKY.pl trafiła właśnie do nich. Nie mniej chętnie wyjeżdżają osoby mieszkające w województwie śląskim - aż 16 proc. ze wszystkich rezerwacji dokonali mieszkańcy tego regionu. Kolejne miejsca zajęły Pomorze, Małopolska, Wielkopolska i Dolny Śląsk. Udział każdego z tych obszarów w ogólnej sprzedaży biletów to 7 proc. Najmniej biletów lotniczych rezerwowali podróżni z województwa świętokrzyskiego i lubuskiego.




























Znaczący ruch do Polski z Wielkiej Brytanii
Niezależnie od regionu, z którego pochodzili pasażerowie, najchętniej wybierali oni trasy do Wielkiej Brytanii. Od momentu, gdy w 2004 roku otwarto na Wyspach rynek pracy dla Polaków, niezmiennie cieszą się one popularnością wśród naszych rodaków. W ciągu ostatniego roku blisko 25 proc. zakupionych w serwisie eSKY.pl biletów dotyczyła przelotu do Zjednoczonego Królestwa. Co ciekawe, aż o 15 proc. większy był odsetek zarezerwowanych biletów na przeloty z Wysp do Polski. Czy to symptom powrotu części emigracji zarobkowej do Ojczyzny? Kolejne miejsca w rankingu najpopularniejszych kierunków zajęły Niemcy 8 proc., Włochy 7 proc. oraz Hiszpania 4 proc. Raport pokazuje również, że stajemy się coraz bardziej spontanicznymi podróżnikami. Na dłuższe wakacje kupujemy bilety w jedną stronę, odkładając kupno biletu powrotnego niemal na ostatnich chwilę.




























Do jakich miast najchętniej lataliśmy? Najwięcej, bo aż 22 proc. klientów serwisu eSKY.pl, wybierało port lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Pozostałe polskie lotniska były nieco mniej popularne niż Warszawa, ale utrzymywały się w czołówce. Do Katowic, Krakowa i Gdańska przyleciało po 4 proc. pasażerów, natomiast do Wrocławia i Poznania przyleciało po 2 proc. klientów serwisu. Dużą popularnością cieszyły się także londyńskie Luton i Stansted, 6 proc. klientów eSKY.pl wylądowało na każdym z nich.

Analizując raport Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl pod kątem rezerwacji miejsc hotelowych zauważymy, że chętnie wybierano miejsca słynące z walorów turystycznych. Najwyżej znajdują się Rzym i Paryż, gromadzące po 10 proc. wszystkich rezerwacji hotelowych. Zaraz za nimi na liście uplasował się Londyn - niewiele ponad 7 proc. osób korzystających z usług eSKY.pl wykupiło pobyt w jednym z tamtejszych hoteli. Kolejne miasta lubiane przez Polaków to Bruksela, Praga i Barcelona. Wysoki odsetek lotów do Londynu i niski rezerwacji hotelowych pozwala wnioskować, że wyjeżdżający do tego miasta korzystali z gościnności znajomych lub wynajmowali mieszkania na dłużej.



























Lubimy tanie latanie…
Prawie 75 proc. klientów eSKY.pl decydowało się na zakup biletów u tzw. tanich przewoźników. Jest to często spowodowane zestawieniem ceny z usługami dodanymi, oferowanymi przez tzw. regularnych przewoźników. Pasażerowie uważają, że na krótkich trasach komfort lotu i posiłek na pokładzie samolotu to kwestia drugorzędna i nie jest ona warta dodatkowych kosztów. Niewiele osób bierze jednak pod uwagę fakt, że cena kupionego u taniego przewoźnika biletu i tak zostanie zwiększona, m.in. o opłatę za dodatkowy bagaż czy koszt transportu z lotniska znacznie oddalonego od centrum miasta.

Wzrost popularności wyjazdów z biletem w jedną stronę i na weekend
Najczęściej kupujemy bilety w jedną stronę. Powodem takiego zachowania są wyjazdy do pracy, gdy często trudno jest nam przewidzieć kiedy znajdziemy zajęcie, a tym samym zaplanować podróż powrotną. W ten sposób postępuje aż 41 proc. osób kupujących bilety tanich linii i 26 proc. klientów eSKY.pl wybierających usługi regularnych przewoźników. Coraz częściej wyjeżdżamy też na krótsze zagraniczne urlopy, trwające zwykle tydzień. Takich wyjazdów odnotowano w 2009 roku 25 proc. Na popularności zyskują także weekendowe wypady zagraniczne. W minionym roku takich wyjazdów zliczono 5 proc., ale z roku na rok ich liczba się zwiększa. W przypadku wyjazdów weekendowych warto zapoznać się również z danymi dotyczącymi rezerwacji miejsc hotelowych. W sumie ponad 40 proc. rezerwacji dotyczyło noclegów na 2-3 noce. Wyjazdom weekendowym sprzyja niewątpliwie fakt, że hotele często oferują promocje na rezerwacie od czwartku do niedzieli.

Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl (www.esky.pl) to największy polski serwis internetowy sprzedający bilety lotnicze i miejsca hotelowe. Prowadzony jest przez spółkę eSKY Sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu. Poprzez stronę internetową oraz telefoniczne biuro obsługi klienta, eSKY.pl umożliwia łatwy i wygodny zakup biletu lotniczego, rezerwację miejsca w hotelu oraz wykupienie ubezpieczenia turystycznego. eSKY.pl to najnowocześniejsza technologia wyszukiwania oraz wysokiej jakości obsługa klienta. eSKY.pl jest członkiem elitarnej grupy agentów International Air Transport Association (IATA). Partnerem eSKY.pl jest wiodące na świecie internetowe biuro podróży Expedia Inc.

Źródło: PR



turystyka raport turystyka krajowa turystyka zagraniczna biuro podróży eSky


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

2022-06-15

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

2022-06-08

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

2022-05-31

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

2022-05-25

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

2022-05-25

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...