Mieszkania
Tyniec Mały
Villa Beata - Noclegi Nowy Sącz
Nowy Sącz
Hotel Star Dadaj *** Resort & Spa
Barczewo
Hotel Diva SPA
Kołobrzeg
Ponad połowa internautów w Polsce ma konto przynajmniej w jednym serwisie społecznościowym, wielu chętnie komunikuje się za ich pośrednictwem również z firmami, uczestniczy w konkursach i akcjach promocyjnych, ma dobry kontakt z ulubioną marką.
Za co społeczności cenią firmy
Większość użytkowników odwiedza profil firmy, której markę po prostu lubi (72%). Drugi powód to chęć skorzystania z promocji i wzięcia udziału w konkursach (42%). Niemal tyle samo ceni z uwagi na bezpośrednie zaproszenia od firm (37%) lub z ciekawości (36%).
Źródło: Euro RSCG Poland
Głównym powodem rezygnacji ze znajomości z daną marką jest nadmierne „zaśmiecanie” profilu informacjami komercyjnymi. Dlatego też przy prowadzeniu oficjalnego konta firmowego, ważne jest uwzględnienie potrzeb i oczekiwań użytkowników.
Facebook: firmowy gigant
Królem serwisów społecznościowych na świecie jest Facebook. W Polsce konto na nim ma ponad 2 miliony 700 tys. Użytkowników. To mniej niż np. nasza-klasa.pl (13 milionów). Ale to właśnie Facebook stał się ulubionym narzędziem komunikacji firm z klientami. Dostrzegają one potencjał serwisu i rozwijają w nim swoje profile, przy coraz większej aprobacie użytkowników.
Uczestnicy internetowych społeczności to osoby aktywne towarzysko, otwarte, chętne do zdobywania nowych informacji i dzielenia się własnymi doświadczeniami i opiniami. Doceniają sprawne działania promocyjne, ale i surowo krytykują to, co w ich opinii niepożądane - to świadomi konsumenci.
Według wyników sondażu CBOS zdecydowana większość (85%) polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych, by utrzymywać kontakty towarzyskie. Kolejną ważną przyczyną jest ciekawość (78%) oraz chęć odnowienia dawnych znajomości, którą deklaruje 73% badanych. Inne motywacje użytkowników social media to: wypełnianie wolnego czasu (63%); słuchanie muzyki, oglądanie zdjęć i czytanie tekstów (56%); zamieszczanie własnych zdjęć, filmów etc. (43%); możliwość prowadzenia dyskusji (42%); nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich (36%) i zawodowych (38%). Uwzględnienie tych motywacji, wśród których jednymi z najistotniejszych są ciekawość i poszukiwanie rozrywki, daje firmom ważną informację o tym, jak i co komunikować swoim klientom. A ci chcą treści unikalnych, interesujących - nawet jeśli tylko luźno związanych z marką - a których nie znajdą w reklamach czy informacjach prasowych.
Żródło: CBOS
Skuteczna komunikacja - Tanie Loty na Facebooku
Profil Tanie Loty zrzesza już ponad 15,5-tysięczną społeczność. Tworzą ją aktywnie podróżujący, którzy szukają promocji lotniczych oraz bieżących informacji (tj. stale aktualizowane mapy przemieszczania się chmury pyłu wulkanicznego czy informacje o odwołanych lotach).
Fani profilu mogą też wziąć udział w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami, tj.: bilety lotnicze, weekendy w renomowanych hotelach, przewodniki, sprzęt fotograficzny, rabaty na zakupy w księgarniach internetowych itp.
Swoje działania redakcja Tanie-Loty.com.pl opiera o wyniki ankiety przeprowadzonej wśród fanów profilu, dla których najważniejsze są m.in.: informacje o promocjach lotniczych z możliwością ich rezerwacji (60%), konkursy (14%), porady dotyczące taniego latania (13%) oraz relacje z podróży i artykuły o ciekawych miejscach (5%).
Źródło: Tanie-Loty.com.pl
Przykład profilu Tanie Loty pokazuje, że konsekwentne działania, uwzględniające opinię klienta, są najlepszą drogą do sukcesu firmy w social media.
Pozostałe źródła: PBI/Gemius, Millward Brown SMG/KRC, Facebooker
Źródło: Tanie-Loty.com.pl
turystyka podróż tanie loty informacje turystyczne Facebook zespół turystyka24h.pl
Wybór właściwego obuwie w dużej mierze decyduje o powodzeniu wyprawy. Nie chodzi tu tylko o to, czy wrócimy z niej zmęczeni i zniechęceni, czy też szczęśliwi i głodni następnych przygód. Od butów często zależy, czy w ogóle wrócimy. więcej...
Choć zimowa aura sprawia, że niektórzy nie zastanawiają się jeszcze, gdzie spędzić majowy weekend, z pewnością to dobry moment, aby rozejrzeć się nieco w dostępnych ofertach. więcej...
Jeżeli się wybieramy w góry, to musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Bardzo ważne jest nie tylko odpowiednie ubranie oraz obuwie, ale również powinniśmy zaopatrzyć się w niezbędne akcesoria turystyczne oraz wspinaczkowe. więcej...
Czy wiesz, że najmniejszy podróżnik ma zaledwie kilkanaście centymetrów, a swoją bazę do wypadów na wszystkie kontynenty świata ma w Polsce? Poznaj Wesołego Wieżowca, uśmiechniętego globtrotera, który odwiedził kilkaset miejsc na świecie. więcej...
Malowniczy Ustroń leży w województwie śląskim. Najbardziej znany jest z licznych uzdrowisk i sanatoriów, z których chętnie korzystają seniorzy. Do miejscowości, która rozpościera się po obu stronach wartkiej Wisły, przyjeżdżają także całe rodziny. Tutaj atrakcji naprawdę nie brakuje, dlatego właśnie ten kierunek warto obrać zarówno na krótki weekendowy wypad, jak i na nieco dłuższy urlop. Co zwiedzić w Ustroniu i z jakich udogodnień turystycznych skorzystać zimą oraz latem? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule! więcej...