Ponad połowa internautów w Polsce ma konto przynajmniej w jednym serwisie społecznościowym, wielu chętnie komunikuje się za ich pośrednictwem również z firmami, uczestniczy w konkursach i akcjach promocyjnych, ma dobry kontakt z ulubioną marką.
Za co społeczności cenią firmy
Większość użytkowników odwiedza profil firmy, której markę po prostu lubi (72%). Drugi powód to chęć skorzystania z promocji i wzięcia udziału w konkursach (42%). Niemal tyle samo ceni z uwagi na bezpośrednie zaproszenia od firm (37%) lub z ciekawości (36%).
Źródło: Euro RSCG Poland
Głównym powodem rezygnacji ze znajomości z daną marką jest nadmierne „zaśmiecanie” profilu informacjami komercyjnymi. Dlatego też przy prowadzeniu oficjalnego konta firmowego, ważne jest uwzględnienie potrzeb i oczekiwań użytkowników.
Facebook: firmowy gigant
Królem serwisów społecznościowych na świecie jest Facebook. W Polsce konto na nim ma ponad 2 miliony 700 tys. Użytkowników. To mniej niż np. nasza-klasa.pl (13 milionów). Ale to właśnie Facebook stał się ulubionym narzędziem komunikacji firm z klientami. Dostrzegają one potencjał serwisu i rozwijają w nim swoje profile, przy coraz większej aprobacie użytkowników.
Uczestnicy internetowych społeczności to osoby aktywne towarzysko, otwarte, chętne do zdobywania nowych informacji i dzielenia się własnymi doświadczeniami i opiniami. Doceniają sprawne działania promocyjne, ale i surowo krytykują to, co w ich opinii niepożądane - to świadomi konsumenci.
Według wyników sondażu CBOS zdecydowana większość (85%) polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych, by utrzymywać kontakty towarzyskie. Kolejną ważną przyczyną jest ciekawość (78%) oraz chęć odnowienia dawnych znajomości, którą deklaruje 73% badanych. Inne motywacje użytkowników social media to: wypełnianie wolnego czasu (63%); słuchanie muzyki, oglądanie zdjęć i czytanie tekstów (56%); zamieszczanie własnych zdjęć, filmów etc. (43%); możliwość prowadzenia dyskusji (42%); nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich (36%) i zawodowych (38%). Uwzględnienie tych motywacji, wśród których jednymi z najistotniejszych są ciekawość i poszukiwanie rozrywki, daje firmom ważną informację o tym, jak i co komunikować swoim klientom. A ci chcą treści unikalnych, interesujących - nawet jeśli tylko luźno związanych z marką - a których nie znajdą w reklamach czy informacjach prasowych.
Żródło: CBOS
Skuteczna komunikacja - Tanie Loty na Facebooku
Profil Tanie Loty zrzesza już ponad 15,5-tysięczną społeczność. Tworzą ją aktywnie podróżujący, którzy szukają promocji lotniczych oraz bieżących informacji (tj. stale aktualizowane mapy przemieszczania się chmury pyłu wulkanicznego czy informacje o odwołanych lotach).
Fani profilu mogą też wziąć udział w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami, tj.: bilety lotnicze, weekendy w renomowanych hotelach, przewodniki, sprzęt fotograficzny, rabaty na zakupy w księgarniach internetowych itp.
Swoje działania redakcja Tanie-Loty.com.pl opiera o wyniki ankiety przeprowadzonej wśród fanów profilu, dla których najważniejsze są m.in.: informacje o promocjach lotniczych z możliwością ich rezerwacji (60%), konkursy (14%), porady dotyczące taniego latania (13%) oraz relacje z podróży i artykuły o ciekawych miejscach (5%).
Źródło: Tanie-Loty.com.pl
Przykład profilu Tanie Loty pokazuje, że konsekwentne działania, uwzględniające opinię klienta, są najlepszą drogą do sukcesu firmy w social media.
Pozostałe źródła: PBI/Gemius, Millward Brown SMG/KRC, Facebooker
Źródło: Tanie-Loty.com.pl
turystyka podróż tanie loty informacje turystyczne Facebook zespół turystyka24h.pl
Góry są dobrym miejscem na wypoczynek przez cały rok. Pobyt w górach ma działanie relaksujące, odprężające, wpływając kojąco na wszystkie zmysły. To one dają możliwość obcowania z naturą w czystej postaci. więcej...
Jeśli planujesz wakacje pełne aktywności na świeżym powietrzu, wakacje pełne słońca i niezapomnianych wrażeń, musisz wyposażyć się w okulary Uvex. więcej...
Myślisz, że nie da się wyjechać za granicę, bez ponoszenia wysokich kosztów? Nic bardziej mylnego! Na rynku transportowym znajdziesz mnóstwo firm przewozowych, dysponujących o wiele korzystniejszymi cenami. więcej...
Chciałbyś zarezerwować bus do Anglii, jednak nie masz wystarczającej ilości pieniędzy na ten moment lub po prostu nie chciałbyś robić przelewu w danej chwili? Spokojnie, w niektórych firmach przewozowych istnieje możliwość zapłaty bezpośrednio u kierowcy w dniu wyjazdu. więcej...
Wybierając się do Torunia, warto zawczasu zarezerwować hotel położony w centrum miasta, bo dzięki temu będzie można łatwo dotrzeć do wszystkich najważniejszych zabytków, atrakcji i innych ciekawych miejsc. więcej...