Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Hotele na przełomie 1990 - 2010 Turystyka noclegi
     Hotele na przełomie 1990 - 2010

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Hotele na przełomie 1990 - 2010

2010-01-22
Jak podaje miesięcznik „Hotelarstwo” i Instytut Hotelarstwa w ciągu 20 lat w Polsce przybyło ponad 1,2 tys. hoteli i niemal 100 tys. miejsc noclegowych w hotelach.

Najwięcej zainwestowali spośród prywatnych inwestorów: Likus Hotele&Restauracje, Hotele Gołębiewski, Grupa Trip i Grupa Anders. Natomiast z sieci hotelowych: ponad 900 mln zł, włożyli inwestorzy w obiekty funkcjonujące pod markami sieci Starwood (Sheraton, Westin, Le Meridien). Sieć Orbis/Accor wydała na inwestycje ponad 700 mln zł, zaś norweski Qubus ok. 300 mln zł.

W okresie ostatnich dwudziestu lat nastąpiły dynamiczne zmiany w polskim hotelarstwie.
W Polsce pojawiły się międzynarodowe grupy i łańcuchy hotelarskie, wraz z nimi międzynarodowe systemy rezerwacyjne. W świat hoteli zakradł się Internet, dając nowe szanse na promocję obiektów i pozyskiwanie klientów z całego świata. Nowatorskie rozwiązania architektoniczne, wysoki standard obiektów oraz ich różnorodność obecnie razem tworzą kompleksową ofertę nawet dla najbardziej wymagających klientów.

10 największych sieci hotelowych w Polsce – 1 stycznia 2010 r.

Miejsce

Nazwa lub właściciel

Liczba pokoi

Liczba hoteli

1.

Orbis S.A.

11 882

63

2.

Ogólnopolska Spółdzielnia Turystyczna GROMADA

1943

19

3.

Starwood Hotels&Resorts Worldwide

1518

6

4.

Hotele Gołębiewski

1434

3

5.

Qubus Hotel Management

1339

13

6.

The Rezidor Hotel Group

1324

6

7.

Vienna International Hotelamanagement

1282

5

8.

Grupa Hotelowa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej

1148

16

9.

InterContinental Hotel Group

1147

4

10.

PUHiT Warszawa

1096

7

Źródło: Hotelarstwo nr 1 (3)/2010 r.

Pełną wersję zestawienia 25 największych grup hotelarskich w Polsce oraz inne zestawienia w styczniowym numerze magazynu.  

W połowie roku 2010 nakładem miesięcznika Hotelarstwo i Instytutu Hotelarstwa, ukaże się „Hotelarstwo w Polsce. Almanach 1990-2010”, w którym przestawione zostaną zmiany ostatnich lat na rynku noclegowym, stan obecny oraz perspektywy. Zaprezentowani zostaną również ludzie hotelarstwa i branży turystycznej, najważniejsze obiekty, sieci hotelowe oraz firmy pracujące na rzecz branży. 

Źródło: e-hotelarstwo.com



raporty hotele hotel raport inwestycje w hotelarstwie


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

2022-06-15

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

2022-06-08

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

2022-05-31

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

2022-05-25

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

2022-05-25

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...