Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Idealny wizerunek Polski Turystyka noclegi
     Idealny wizerunek Polski

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Idealny wizerunek Polski

2009-12-14

EKSPERCI OD MARKETINGU, PR, TURYSTYKI I BIZNESU PRZEDSTAWIAJĄ SWOJE REKOMENDACJE DOTYCZĄCE PROMOCJI POLSKI ZA GRANICĄ
 

Polska to kraj który na świecie kojarzy się z Lechem Wałęsą, Janem Pawłem II, Fryderykiem Chopinem oraz złymi drogami, socjalizmem, zagładą Żydów i cierpieniem podczas drugiej wojny światowej. To wyniki sondażu przeprowadzonego przez magazyn BRIEF w 2008 r. w 61 krajach. Sieć Starwood zarządzająca w Polsce hotelami Sheraton, Westin i Le Meridien Bristol wraz z magazynem BRIEF wzięła sprawy w swoje ręce i zaangażowała przedstawicieli branży turystycznej, polskiego biznesu oraz ekspertów od marketingu i PR do opracowania koncepcji komunikacyjnej dla marki „Polska” na lata 2010-2012. Wyniki tych prac zostały przedstawione podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

Warsztaty brandingowe” to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, w ramach której przedstawiciele biznesu i branży turystycznej oraz eksperci od komunikacji podjęli się wyzwania stworzenia koncepcji komunikacji dla marki „Polska”. Za pomysł i organizację przedsięwzięcia odpowiedzialne były sieć Starwood Hotels & Resorts oraz magazyn BRIEF for Poland.

Nad rekomendacjami pracowali m. in. przedstawiciele PLL LOT, CNN, Financial Times, Kompanii Piwowarskiej, Mazurkas Travel, Supertour Lufthansa City Center, Wyborowa, Expo XII, a także czołowe polskie agencje PR: Solski Burson Marsteller, Euro RSSG Sensors i Weber Shandwick. 

Głównym celem dla branży było wyznaczenie kluczowych wartości marki „Polska” oraz kierunków komunikacyjnych na lata 2010-2012. 

W rekomendowanych działaniach, które zostały dostarczone Radzie Promocji Polski, branża sugeruje skoncentrować się na kampanii PR oraz w internecie budującej wizerunek Polski za granicą (wywołanie dyskusji i zainteresowanie Polską i jej ofertą kulturalno – turystyczną) oraz kampanii informacyjnej (wykorzystanie kluczowych wydarzeń w latach 2010-2012: Rok Chopinowski, Prezydencja Polski w Unii Europejskiej, Euro 2012). Dodatkowo należy się skoncentrować na działaniach B2B budujących wizerunek Polski, jako kraju atrakcyjnego dla organizatorów konferencji i kongresów. 

Działania PR nie mogą zastąpić reklamy, ale ich zaletą jest to, że informacja w mediach może znaleźć się za cenę niższą niż reklama. Poza tym jest to subtelniejsza forma promocji, a konsument w sposób bardziej wiarygodny odbiera informację przekazaną przez niezależnego dziennikarza niż slogan reklamowy. Internet natomiast to globalne medium, a opiniami tam przedstawionymi sugeruje się aż 70% użytkowników sieci. Dodatkowo biorąc pod uwagę trend samodzielności w zakupie i organizacji wyjazdów, jest to podstawowe medium do promocji destynacji. 

Aby przekaz komunikacyjny był klarowny należy oprzeć go na kluczowych wartościach marki. Według branży powinny to być:

- gościnność w rozumieniu społeczeństwa – gościnni, żywiołowi, entuzjastyczni

- różnorodność w rozumieniu krajobrazu, połączenia tradycji z nowoczesnością, kultury itp.

- kreatywność – cecha narodowa, dynamizm, osiągnięcia kulturalne i gospodarcze. 

Jednak wartości te muszą być przestrzegane i wiernie komunikowane. Dlatego koniecznością jest stworzenie księgi standardów dla marki „Polska” i ich wierne przestrzeganie.

Komunikaty muszą być również dostosowane do potrzeb odpowiedniego rynku – nie można wszędzie promować się tak samo. I tak np. w Niemczech podkreślana być powinna turystyka wellness i aktywna, czy oferta Mazur, gór i morza, w Wielkiej Brytanii natomiast oferta miejska i kulturalna, a także niszowa.

Wśród rekomendowanych działań PR znajdują się m.in. proaktywna współpraca z międzynarodowymi dziennikarzami, organizacja wycieczek studyjnych, aranżowanie w mediach zagranicznych wywiadów ze znanymi Polakami, a także wykorzystanie trendsetterów. Równolegle do kampanii wizerunkowej eksperci rekomendują realizację kampanii informacyjnej, która powinna komunikować najważniejsze wydarzenia w Polsce, w tym kluczowe imprezy typu Rok Chopinowski, ale też wydarzenia niszowe.

Głównym medium powinien jednak pozostać Internet, stąd też marka „Polska” nie może zapominać o portalach społecznościowych, marketingu wirusowym, czy stworzeniu interaktywnego, dynamicznego portalu na temat Polski. 

Bardzo ważnym elementem działań promocyjnych powinny być dalsze prace nad budowaniem wizerunku Polski, jako kraju atrakcyjnego do organizowania spotkań i kongresów. W tym zakresie kluczowym narzędziem są działania bezpośrednie, bo jak wynika z doświadczeń ekspertów przynoszą one największe korzyści. 

Pełna koncepcja komunikacyjna dla marki „Polska” została dzisiaj przesłana do Rady Promocji Polski.

Starwood Hotels & Resorts to wiodąca sieć hotelarska na świecie zarządzająca prawie 1000 obiektów. W Polsce Starwood posiada sześć obiektów, zarządzanych pod markami Sheraton, Westin i Le Meridien Bristol. Starwood od wielu lat jest zaangażowany w działania promujące Polskę na świecie. Co roku organizuje kilka wycieczek dla zagranicznych dziennikarzy oraz biur podróży, a także wpiera POT i lokalne biura promocji destynacji w goszczeniu zagranicznych mediów. Finansuje i realizuje również materiały dziennikarskie dla własnej telewizji dostępnej w 280 hotelach w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie na temat Polski. 

BRIEF od ponad 7 lat prowadzi jedyną w Polsce platformę specjalizującą się w marketingu i brandingu miejsc – BRIEF FOR POLAND. Jest to unikalna w skali kraju płaszczyzna współpracy ekspertów marketingu i zarządzania z administracją publiczną oraz biznesem na rzecz rozwoju i budowania wizerunku gmin, miast, regionów, jak i całej Polski.

Źródło: PR




hotele hotel Starwood Hotels & Resorts Sheraton Westin


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Dlaczego warto odwiedzić Kraków?

2019-08-19

Dlaczego warto odwiedzić Kraków?

Czas wakacji to okres urlopów i odpoczynku od codziennych zajęć. Wiele osób decyduje się na wyjazdy zagraniczne i relaks w ciepłych krajach. Warto jednak pamiętać, że Polska również kryje w sobie wiele ciekawych miejsc, pełnych zabytków i znaczeń historycznych. więcej...

Religijne podróże z biurem

2019-08-10

Religijne podróże z biurem

Organizacja wyjazdów za granicę wiąże się z licznymi kwestiami natury formalnej, które utrudniają wypoczynek. Przede wszystkim należy zaplanować dokładną trasę tak, aby zobaczyć wszystkie miejsca, będące popularnymi atrakcjami danego państwa. Podobne problemy pojawiają się w przypadku pielgrzymek. więcej...

Jak wybrać namiot?

2019-08-02

Jak wybrać namiot?

Już od dawien dawna wyjazd pod namiot jest ulubionym sposobem na spędzenie wakacji. Otwarta przestrzeń, bliski kontakt z naturą to plusy takiego wypoczynku. więcej...

Salomon? marka dla aktywnych

2019-07-30

Salomon? marka dla aktywnych

Coraz więcej osób decyduje się na różnego rodzaju aktywności fizyczne na zewnątrz. Ogromną popularnością cieszy się między innymi trekking. Jest to aktywność przeznaczona przede wszystkim dla osób, które chcą pokonywać własne granice i lubią przebywać w terenie. więcej...

4 urokliwe wioski na spokojne wakacje nad morzem

2019-07-25

4 urokliwe wioski na spokojne wakacje nad morzem

Popularne kurorty nad Bałtykiem przyciągają turystów długimi, malowniczymi plażami, nowoczesnymi hotelami ze spa nad morzem oraz licznymi atrakcjami. Mają jednak podstawową wadę - w sezonie letnim bywają zatłoczone. Pod tym względem dobrą alternatywę stanowią mniejsze miasteczka nadmorskie. więcej...