Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Internet - jedno z najpopularniejszych źródeł informacji turystycznej Turystyka noclegi
     Internet - jedno z najpopularniejszych źródeł informacji turystycznej

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Internet - jedno z najpopularniejszych źródeł informacji turystycznej

2010-10-18
Publikujemy tekst niezwykle przydatny w praktyce tworzenia i wypełniania treścią regionalnych turystycznych portali internetowych - podają aktualnosciturystyczne.pl. Jego autorem jest dr Jarosław Klimczak, prezes Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Od pewnego czasu wśród branży turystycznej toczyła się dyskusja, w jaki sposób najlepiej pokazać potencjał turystyczny regionu, który na skutek uruchomienia środków unijnych stale się zwiększa. W obecnych czasach w coraz większym stopniu korzystamy wszyscy z rozwoju Internetu, który stał się głównym nośnikiem informacji oraz promocji. I dlatego powstała pilna potrzeba uruchomienia witryny internetowej, która w sposób nowoczesny i profesjonalny dotrze do turystów krajowych i zagranicznych.
Mechanizm napędowy gospodarki i rozwoju województwa
Regionalny portal turystyczny może być doskonałym narzędziem promocji regionu, źródłem informacji dla turystów i jednocześnie platformą pośredniczącą w kontaktach między firmami a turystami. Dzięki temu portal ma szansę stać się motorem napędowym gospodarki i aktywnie wspierać politykę rozwoju województwa warmińsko-mazurskiego. Te cele zostaną osiągnięte tylko wtedy, kiedy portal zostanie zbudowany w oparciu o długoterminową politykę rozwoju turystyki w regionie. Oznacza to, że portal musi w pełni przedstawiać i promować potencjał regionu, a jednocześnie wpasować się w całokształt działań promocyjnych i marketingowych prowadzonych przez następujące podmioty: samorząd regionalny i samorządy lokalne, organizacje turystyczne, agencje rozwoju regionalnego itp.
Widząc te potrzeby, Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zlecił Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej opracowanie koncepcji portalu internetowego, skutecznie promującego walory turystyczne regionu Warmii i Mazur oraz zamierza przeznaczyć środki unijne na budowę takiego narzędzia. Koncepcja taka we współpracy z branżą turystyczną zrzeszoną w Polskiej Izbie Turystyki została opracowana i przyjęta przez zarząd województwa. Wyniki ostatnich badań pokazują, że Internet to ważne źródło informacji dla 14,8 mln konsumentów w Polsce. Ponad 74 proc. z nich korzysta z Internetu codziennie. Internet jest dla tej grupy jednym z najpopularniejszych źródeł informacji turystycznej. I dlatego, projektując portal należy wziąć pod uwagę szereg czynników.
Grupa docelowa
Jednym z wyzwań promowania marki turystycznej jest konieczność komunikowania do szerokiej grupy odbiorców. Mówimy jednocześnie do wszystkich – do młodych i starych, do miłośników aktywnego wypoczynku oraz do tych, dla których urlop oznacza niezmąconą ciszę i spokój – słowem, do osób, z których każda może poszukiwać czegoś innego. W takiej sytuacji podkreślenie konkretnych walorów regionu turystycznego może wiązać się z ryzykiem nietrafienia w gusta jednej z grup docelowych. Z tym problemem borykają się wszystkie destynacje wakacyjne – ale nie oznacza to, że jest on nierozwiązywalny.
Złożoność produktu
Kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy budowie platformy jest złożoność produktu turystycznego i wynikające stąd zależności. Na produkt turystyczny składa się duża liczba zmiennych, zaś zróżnicowane preferencje użytkowników czynią rzecz jeszcze bardziej
skomplikowaną. Projekt serwisu musi przewidywać większe niż w przypadku zwykłych witryn obciążenie informacyjne. Wybór wakacji nie jest kupnem gotowego, zdefiniowanego produktu – użytkownik musi brać pod uwagę wiele czynników: akomodację, transport, terminy, ceny, pogodę, warunki na miejscu. Niejednokrotnie jest to skomplikowany proces, który wiąże się z wysiłkiem dla użytkownika. Nikt nie lubi się wysilać – a Internet przyzwyczaja do jeszcze większej wygody – oczekujemy, że wszystko tu znajdziemy, a w dodatku prościej niż metodą tradycyjną. Dlatego bardzo ważną kwestią jest intuicyjność rozwiązań, łatwość obsługi serwisów oraz ich zrozumiałość.
Konkurencja innych regionów
Rynek turystyczny jest bogaty w oferty. Na gruncie krajowym oferta Warmii i Mazur konkuruje z wyjazdami „nad morze” i „w góry”, nieco mniej popularne są wyjazdy zagraniczne, ale w przypadku medium internetowego nie należy ich bagatelizować – internauci częściej niż ogół społeczeństwa wybierają wakacje zagraniczne (wg badań Gemius nawet do 56 proc. wycieczek organizowanych przez biura podróży to wycieczki zagraniczne).
Konkurencja innych serwisów
W Internecie funkcjonuje ogromna liczba serwisów turystycznych. Warto przy tym pamiętać, że o uwagę użytkowników konkurujemy nie tylko z serwisami promującymi regiony lub miejsca pobytu, ale także z komercyjnymi serwisami turystycznymi.
Użytkownicy mają wysokie wymagania. Mnogość serwisów oraz zalew informacji, z którym musi radzić sobie użytkownik Internetu sprawiają, że użytkownicy są wymagający w stosunku do stron, które napotykają. Dlaczego mieliby się wysilać, skoro jedno kliknięcie dalej czekają na nich dziesiątki innych witryn, oferujących podobne informacje?
Serwis musi być jasny i zrozumiały
Strona internetowa musi oferować łatwe i pełne zaspokojenie potrzeb użytkownika. Nie może on zastanawiać się zbyt długo, jak działa strona, ponieważ w poszukiwaniu informacji odejdzie gdzie indziej. Sztuka polega na stworzeniu takiego systemu nawigacji, aby użytkownik intuicyjnie wiedział, jak korzystać z serwisu.
Serwis musi umożliwiać bezpośrednie działanie
Statystyki użytkowania serwisów turystycznych wykazują, że około 30 proc. internautów planujących dokonać zakupu wycieczki nie robi tego, ponieważ nawigacja na stronie utrudnia im zawarcie transakcji. I dlatego regionalny portal internetowy musi zawierać w sobie następujące rozwiązania:
Jasny, przejrzysty rozkład strony
Najlepsze rozwiązania na rynku charakteryzuje przemyślany rozkład informacji. Poszczególne sekcje prezentowane są tam, gdzie użytkownik się ich spodziewa. Należy skorzystać przy budowie portalu z najlepszych rozwiązań krajowych i zagranicznych.
Odwzorowanie procesu podejmowania decyzji
Wiodące serwisy zagraniczne tworzone są w oparciu o proces podejmowania decyzji. Kolejność prezentowania treści dostosowany jest do zwyczajów użytkowników w zakresie przeglądania stron www. Użytkownik nie jest zasypywany informacjami – są one podawane stopniowo.
Stopniowanie szczegółowości
Użytkownik nie jest zasypywany morzem informacji – system nawigacyjny stopniuje informacje pod kątem ich szczegółowości w danym momencie procesu decyzyjnego.
Planowanie całej wycieczki w jednym miejscu
Funkcją proponowaną w pierwszej kolejności jest planowanie wycieczki. Wpisuje się to w trend odpowiadający na potrzeby użytkownika: wszystko można zorganizować w jednym miejscu, w ramach jednego serwisu.
Wirtualna wycieczka
Wirtualne wycieczki po najciekawszych zakątkach regionu pomagają wzbudzić większe zainteresowanie użytkowników.
Integracja z mechanizmami społecznościowymi
Serwisy udostępniające użytkownikom możliwość publikowania opisów swoich wrażeń z podróży cieszą się ogromną popularnością. Jednym z powodów jest zaufanie, jakim użytkownicy darzą członków swojej społeczności internetowej.
Założenia do rozwiązania
Wyróżniająca się, unikalna koncepcja. Dopasowanie do indywidualnych potrzeb użytkownika. Silnie wyróżniająca się marka Warmii i Mazur – wizerunek regionu jako oczywistego celu podróży turystycznych. Interfejs o dużej ergonomii – zrozumiałość i łatwość użytkowania. Oparcie o psychologię podejmowania decyzji – serwis ma na każdym kroku ułatwiać użytkownikowi podjęcie decyzji o spędzeniu urlopu na Mazurach. System monitoruje zachowanie użytkownika na stronie tak, aby zaprezentować mu najatrakcyjniejsze dla niego oblicze Warmii i Mazur.
Bardzo ważnym elementem całości rozwiązania, w dużym stopniu decydującym o końcowym sukcesie, jest wybór odpowiedniej domeny internetowej oraz podjęcie działań promocyjnych portalu.
W chwili obecnej mamy do dyspozycji kilka rozwiązań. Możemy skorzystać z domeny www.mazury.travel, z której korzysta WM-ROT lub podjąć działania w celu zakupu innych domen, których adresy mają bezpośredni związek z naszym regionem.
Dr Jarosław Klimczak

Źródło: www.aktualnosciturystyczne.pl
 



podróże turystyka aktualności turystyczne informacje turystyczna wiadomości

Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Gdzie spędzić długi, majowy weekend? Zabierz rodzinę na Mazury! Dla tych 3 powodów

2021-02-16

Gdzie spędzić długi, majowy weekend? Zabierz rodzinę na Mazury! Dla tych 3 powodów

Choć zimowa aura sprawia, że niektórzy nie zastanawiają się jeszcze, gdzie spędzić majowy weekend, z pewnością to dobry moment, aby rozejrzeć się nieco w dostępnych ofertach. więcej...

Okulary górskie - jak wybrać?

2021-01-27

Okulary górskie - jak wybrać?

Jeżeli się wybieramy w góry, to musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Bardzo ważne jest nie tylko odpowiednie ubranie oraz obuwie, ale również powinniśmy zaopatrzyć się w niezbędne akcesoria turystyczne oraz wspinaczkowe. więcej...

Najmniejszy podróżnik świata

2020-12-11

Najmniejszy podróżnik świata

Czy wiesz, że najmniejszy podróżnik ma zaledwie kilkanaście centymetrów, a swoją bazę do wypadów na wszystkie kontynenty świata ma w Polsce? Poznaj Wesołego Wieżowca, uśmiechniętego globtrotera, który odwiedził kilkaset miejsc na świecie. więcej...

Ustroń - noclegi w górach, uzdrowiskowy klimat i atrakcje Beskidu Śląskiego

2020-12-11

Ustroń - noclegi w górach, uzdrowiskowy klimat i atrakcje Beskidu Śląskiego

Malowniczy Ustroń leży w województwie śląskim. Najbardziej znany jest z licznych uzdrowisk i sanatoriów, z których chętnie korzystają seniorzy. Do miejscowości, która rozpościera się po obu stronach wartkiej Wisły, przyjeżdżają także całe rodziny. Tutaj atrakcji naprawdę nie brakuje, dlatego właśnie ten kierunek warto obrać zarówno na krótki weekendowy wypad, jak i na nieco dłuższy urlop. Co zwiedzić w Ustroniu i z jakich udogodnień turystycznych skorzystać zimą oraz latem? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule! więcej...

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

2020-11-05

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...