IV GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI

24 –26 listopada 2008r. – Poznań Hotel ANDERSIA  

„TURYSTYKA JAKO CZYNNIK WZROSTU KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW W DOBIE GLOBALIZACJI”
 

Pierwsza część Gremium /24 listopada/ poświęcona będzie warsztatowi branżowo-naukowemu, podczas którego przewiduje się wystąpienia przedstawicieli administracji państwowej oraz czołowych przedstawicieli świata praktyki i nauki a następnie przeprowadzenie sesji dyskusyjnych na tematy najbardziej istotne dla rozwoju sektora turystyki w Polsce.

W związku z tym zwracamy się do wszystkich zainteresowanych osób i instytucji z prośbąo przedstawienie tematów, które powinny zostać omówione podczas części branżowejGremium.Jednocześnie prosimy o zgłaszanie propozycji tematów referatów branżowych, którezostaną wygłoszone podczas konferencji i zamieszczone w publikacji książkowej.
Dzień I: 24. listopada 2008 /poniedziałek/
Otwarcie IV GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI
FORUM REGIONÓW – warsztat branżowo-naukowy
Wystąpienia programowe wg bloków tematycznych.
Dzień II: 25. listopada 2008 /wtorek/
Czynniki wpływające na konkurencyjność regionów turystycznych – analiza zasobów.
Sposoby zwiększania konkurencyjności regionów i mierzenie efektów wzrostu
konkurencyjności (możliwości generowania ruchu turystycznego oraz przyciągania
inwestorów).
Wystąpienia programowe wg bloków tematycznych.
Dzień III: 26. listopada 2008 /środa/
Efektywność przedsiębiorstw turystycznych jako podstawa konkurencyjności
regionów.
Wystąpienia programowe wg bloków tematycznych.
 
Biorąc pod uwagę powyższe rozważania proponujemy trzy sekcje tematyczne GREMIUM:
I.            Czynniki wpływające na konkurencyjność regionów turystycznych – analiza zasobów:
1.       Sposoby tworzenia nowych produktów turystycznych.
2.       Atrakcyjność regionów – walory turystyczne.
3.       Zasoby regionów – kapitał społeczny, infrastruktura.
4.       Rola mieszkańców, stan i ochrona środowiska jako aspekty rozwoju zrównoważonego.
5.       Relacje regionu z otoczeniem (otoczenie biznesowe).
II.      Sposoby zwiększania konkurencyjności regionów i mierzenie efektów wzrostu konkurencyjności (możliwości generowania ruchu turystycznego oraz przyciągania inwestorów):
1.       Tworzenie strategii rozwoju regionów (w tym turystyki).
2.       Pobudzanie przedsiębiorczości lokalnej i innowacyjności.
3.       Działania zmierzające do poprawy jakości świadczonych usług.
4.       Pozyskiwanie funduszy unijnych w regionach turystycznych.
5.       Zwiększanie bazy materialnej do świadczenia usług.
6.       Mierzenie przepływów finansowych i efektów mnożnikowych w skali regionów.
III.      Efektywność przedsiębiorstw turystycznych jako podstawa konkurencyjności regionów:
1.       Tworzenie „klimatu inwestycyjnego”.
2.       Podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej regionów.
3.       Analiza efektywności działalności operacyjnej przedsiębiorstw świadczących usługi turystyczne.
4.       Partnerstwo i współpraca przedsiębiorstw, samorządów i organizacji pozarządowych w tworzeniu i promocji produktu turystycznego (ROT-y i LOT-y).
5.       Mierzenie efektywności inwestycji dokonywanych przez przedsiębiorstwa.
 
 
-Podczas kolejnych dwóch dni, w trzech sekcjach tematycznych, proponujemy wygłoszenie 25 referatów, z czego minimum 5 chcielibyśmy zarezerwować dla przedstawicieli praktyki gospodarczej. Cechą wszystkich referatów powinna być:
           aplikacyjność (możliwość zastosowania);
           ciekawie sformułowana metodologia badań;
           sprecyzowane wnioski
-Przewiduje się wydanie recenzowanej publikacji książkowej przed rozpoczęciem Gremium. W publikacji znajdą się referaty branżowe i naukowe dotyczące tematyki obrad i dopuszczone do Gremium.
-Wszystkie referaty zostaną poddane recenzji. Ze względu na objętość publikacji zastrzegamy sobie prawo ograniczenia ilości referatów dopuszczonych do druku.
-Referaty będą recenzowane przez członków Rady Naukowej. Przewidujemy powołać
w skład Rady Naukowej następujące osoby – profesorowie: Jędrzejczyk, Zdebski, Rapacz, Wodejko, Liszewski, Gołembski).
-W trakcie konferencji planuje się aktywizowanie pracy Naukowo – Branżowego Zespołu Turystyki, który tworzyć powinni przedstawiciele świata nauki oraz sektora branży turystycznej. Głównymi zadaniami tego zespołu powinna być koordynacja współpracy środowiska naukowego turystyki z branżą turystyczną w Polsce oraz pomoc i współpraca z organami zarządzającymi turystyką w Polsce w szczególności Departamentem Turystyki MSiT, POT.
-Chcielibyśmy, aby owocem Gremium było sformułowanie tematów badawczych, które mogłyby być realizowane przez międzyuczelniane zespoły badawcze.
UWAGA!
Zapraszamy wszystkich do przedstawiania swoich uwag i propozycji dotyczących zarówno formuły jak i programu IV GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI.
Zapraszamy do współpracy!
 
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...
Wycieczka na Islandię - Co warto zobaczyć?
Islandia, kraj ognia i lodu, jest miejscem, które zachwyca swoją niezwykłą przyrodą i krajobrazami, jakich...
Jak wybrać odpowiednią pojemność plecaka turystycznego?
Podróżowanie to pasja, która pozwala nam odkrywać nowe miejsca, poznawać różne kultury i tworzyć niezapomniane...
Nie tylko na kajak – torba wodoszczelna
W co spakować swoje rzeczy, aby pozostały one suche podczas kajakowe spływu czy żeglowania? Wszechobecna...