Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Jak spójnie promować pięć, jakże różniących się województw Turystyka noclegi
     Jak spójnie promować pięć, jakże różniących się województw

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Jak spójnie promować pięć, jakże różniących się województw

2010-07-01
Poznaliśmy wykonawców, którym powierzone zostało „Opracowanie koncepcji kreacyjnej i podstawowych elementów kreacji kampanii multimedialnej promującej atrakcyjność turystyczną wschodnich województw Polski, tj. województwa warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego”.
Polska Organizacja Turystyczna powierzyła to zadanie w drodze procedury przetargowej konsorcjum firm Pan Media Western Sp. z o.o. oraz Bimers Sp. z o.o. Umowa będzie realizowana w ramach projektu indywidualnego „Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki”, Działanie V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2012. Polska Organizacja Turystyczna jest beneficjentem tego projektu.
Tydzień po podpisaniu umowy, 29 czerwca br. odbyła się konferencja, na której zaprezentowano założenia projektu, którego realizacja ma na celu wzrost zainteresowania ofertą turystyczną wschodnich województw Polski i intensyfikacją ruchu turystycznego.
W konferencji wzięli udział Katarzyna Sobierajska, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Sukiennik, zastępca dyrektora Departamentu Programów Ponadregionalnych w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, Maciej Berliński, dyrektor Zespołu Projektów Infrastrukturalnych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Ewa Góralska, reprezentująca Konsorcjum Pan Media Western Sp. z o.o. i Bimers Sp. z o.o oraz przedstawiciele regionalnych organizacji turystycznych, turystycznych izb gospodarczych i zaproszeni dziennikarze mediów branżowych.
Doceniony rynek krajowy
- Trwają równolegle dwa etapy kampanii promującej polską turystkę. Pierwszy, związany z Działaniem 6.3 w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka dotyczący głównie działań w obszarze promocji na rynkach zagranicznych. Drugi, który inaugurujemy, dotyczący promocji pięciu istotnych dla rozwoju turystyki województw. Ta kampania ma też wymiar szczególny, bo dotyczy promocji na rynku krajowym. Przez wiele lat promocja polskiej turystyki i jej naszych walorów turystycznych głównie ukierunkowana była na rynki zagraniczne. Myślę, że błędem było niedocenianie rynku krajowego i popularyzacji wśród rodaków walorów turystycznych własnego kraju, które powinni poznać wcześniej nim wyruszą poznawać atrakcyjne zagraniczne destynacje turystyczne – mówiła wiceminister Katarzyna Sobierajska.
Kampania promocyjna, na którą przeznaczono prawie 24 mln zł będzie miała na celu podniesienie zainteresowania ofertą turystyczną Polski Wschodniej poprzez zaprezentowanie pięciu województw wschodnich jako miejsca aktywnego wypoczynku. Działania promocyjne będą kierowane do polskich turystów poszukujących nowych form wypoczynku, lubiących aktywnie spędzać wolny czas, a także wypoczywać w gronie rodzinnym. Z kolei przed turystami zagranicznymi, głównie z Niemiec i Ukrainy, kampania odkryje uroki uprawiania we wschodnich regionach naszego kraju turystyki aktywnej.
Konsultacje kreacji i realizacji kampanii
Pierwsze działania promocyjne rozpoczną się już w lipcu. Kampania potrwa do roku 2012.   Ważnym elementem, który przesądzi o jej sukcesie będzie współdziałanie pomiędzy wykonawcą, konsorcjum Pan Media Western Sp. z o.o. oraz Bimers Sp. z o.o i przedstawicielami pięciu województw. - Projekt jest realizowany przez Polską Organizacje Turystyczną we współpracy z przedstawicielami wszystkich pięciu regionów. Ta współpraca rozpoczęła się na etapie badań i tworzenia Studium Uwarunkowań Atrakcyjności Turystycznej Polski Wschodniej oraz badania jakościowego opinii i postaw wobec potencjału turystycznego wschodnich regionów Polski – mówiła wiceprezes Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.
Prezes Świętokrzyskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jacek Kowalczyk, nie ma wątpliwości, że stałe konsultacje są niezbędne na każdym etapie kreacji i realizacji kampanii. Deklaruje też współpracę i dzielenie się doświadczeniami. To cenna pomoc. Świętokrzyska ROT ma na koncie niezwykle udane kampanie wizerunkowe, które utkwiły w pamięci odbiorców. Przoduje też w pozyskiwaniu środków unijnych na promocję turystyczną regionu. W tym roku wysokość budżetu na realizowane projekty wynosi 21 mln zł.
- Przed agencją reklamową stoi niezwykle trudne zadanie kreacyjne, jak połączyć wspólnym hasłem promocyjnym pięć, jakże różniących się województw unikając zarazem negatywnych skojarzeń pokutujących w świadomości Polaków? Polska Wschodnia jest w potocznym pojęciu synonimem biedy. Te negatywne skojarzenia powinny zostać zastąpione pozytywnymi. – ocenia Jacek Kowalczyk. Jest też zdania, że skuteczna kampania powinna być oparta o wyrazistą promocję produktów turystycznych.
Obaw co do powodzenia przedsięwzięcia nie czuje Ewa Góralska, prokurent Pan Media Western, choć firma nie ma zbyt wielkiego doświadczenia w prowadzeniu kampanii, której treścią jest promocja produktów turystycznych. – Najważniejsza jest znajomość zasad sprzedaży produktów, nie zaś branży, jakiej dotyczą. Znamy grupy docelowe i wiemy jak funkcjonują media. Posiadamy doświadczenie w komunikacji – mówi Ewa Góralska. - Bimer współpracował w promocji Warszawy przy realizacji kampanii związanej z Rokiem Chopinowskim. Pan Media Western ma doświadczenie we współpracy z Małopolską, także z narodową organizacją turystyczną Austrii przy promocji turystycznych regionów tego kraju.
Ewa Góralska liczy, że współpraca z POT i regionalnymi organizacjami turystycznymi przyniesie dobry rezultat przy realizacji kampanii województw wschodnich. – Zaplanowaliśmy pięć spotkań w kwartale, ale jestem pewna, że będą odbywały się częściej. Będą one szczególnie intensywne ponieważ kampania startuje za trzy tygodnie - mówi.
Już wkrótce, 29 lipca w czasie konferencji prasowej poddana zostanie ocenie trafność pomysłów marketingowych i poznamy pierwsze reakcje grup odbiorców kampanii promocyjnej pięciu województw.



turystyka turystyka krajowa turystyka zagraniczna POT Polska Organizacja Turystyczna

Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Łamigłówki drewniane

2020-10-20

Łamigłówki drewniane

Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

2020-10-19

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

Zapewne nie raz każdy z nas spotkał się ze słowem testament. Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowy dokument, który najczęściej sporządzany jest przez osoby, które są już w podeszłym wieku. więcej...

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

2020-09-18

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

Na chwilę obecną osoby przyjeżdżające do Norwegii z Polski, nie muszą poddawać się kwarantannie związanej z COVID-19. Sytuacja jest jednak dynamiczna i trudno zawyrokować, czy stan ten się nie zmieni. Jak natomiast wygląda podróżowanie po samej Norwegii? Sprawdzamy dostępne środki transportu i wybieramy najbezpieczniejszy w dobie panującej pandemii. więcej...

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

2020-09-14

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

Nadal wiele osób kojarzy czas wypoczynku głównie z wakacjami. Rzeczywiście lipiec i sierpień są najcieplejszymi miesiącami w roku, ale nie oznacza to, że urlop po sezonie wysokim jest pozbawiony zalet. więcej...

Typy hoteli - rodzaje

2020-08-06

Typy hoteli - rodzaje

Wśród kategoryzacji dotyczących hoteli, jedną spośród najważniejszych, będzie podział tychże obiektów z uwagi na ich lokalizację i pełnione przez nie funkcje. Możemy wyróżnić chociażby hotele uzdrowiskowe, hotele-kasyna, apartamentowe, rezydencyjne, miejskie, kongresowe, czy tranzytowe. więcej...