Jak wybrać terminal pos w biurze podróży lub hotelu?

Terminal POS do akceptacji kart kredytowych w hotelu lub biurze podróży to od wielu lat konieczność. Jeśli mamy już taki – czy sprawdziliśmy przed podpisaniem umowy ile będzie nas to kosztować? A jeśli nie – to na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy?

Koszt terminala – to miesięczna opłata za dzierżawę urządzenia. Wacha się w granicach od 40 do 60 złotych miesięcznie, i zazwyczaj jest uzależniona od typu terminala. Najtańsze terminale to takie, które wystarczy podłączyć do gniazda internetowego. Droższe – to takie, które są wyposażone w karetę gsm operatora telefonicznego – ale wtedy uzyskujemy mobilność – możemy terminal zainstalować w dowolnym miejscu, przenieść lub podejść z nim do klienta.

Opłaty za transakcję – zwróćmy uwagę, jaki model płatności obecnie mamy, lub jaki jest nam oferowany. W przypadku transakcji w hotelach lub biurach podróży, gdzie pojedyncza płatność to nie 10 złotych – wybierzmy ofertę, w której koszt transakcji jest procentowo najmniejszy. Oferty, które warto rozważyć nie powinny być wyższe niż 1,5% kwoty transakcji dla kart Visa lub MasterCard oraz 3% dla kart Diners Club i American Express. Natomiast należy unikać ofert, w których koszt jest uzależniony od typu karty, która płaci klient. Wybierając taka ofertę zazwyczaj patrzymy na najniższe opłaty, które zaczynają się od 0,5% – ale szansa, że klient z taka kartą do nas zawita jest naprawdę znikoma. Zazwyczaj nasz klient zapłaci kartą kredytową (1,6%), biznesową (ponad 2%), lub modną ostatnio karta Word (ponad 2,2%!).

Umowa na czas określony – wystrzegajmy się jej! Być może dzięki takiej umowie dostaniemy minimalny rabat – jednak w efekcie nie będziemy mogli jej rozwiązać bez ponoszenia wysokich opłat karnych – a w tym czasie na rynku opłaty będą spadać.

Oczywiście każde biuro turystyczne lub hotel powinien zapytać, czy terminal płatniczy posiada dostęp do specjalistycznych funkcji przydatnych w tym biznesie takich jak preautoryzacja, gwarancja rezerwacji czy też umożliwienie szybkiego wymeldowania. Ważną funkcją jest również możliwość obciążenia karty klienta bez jego obecności – gdy np. dokonuje on rezerwacji faxem lub przez telefon.

No i na koniec doczytajmy dokładnie wszystkie pozycje cennika. Czy ponosimy jakies dodatkowe opłaty – np. za montaż terminala? Za jego demontaż? Za wezwanie serwisanta, za wysłanie rozliczenia, za logo, itp. Dobra oferta to taka, w której poza stała opłatą za transakcje oraz opłatą za dzierżawę terminala pos nie ponosimy żadnych dodatkowych opłat.

Adv

Bezpieczne płatności kartą na wakacjach
Według zeszłorocznego badania MasterCard, Europejczycy cenią sobie płatności bezgotówkowe w czasie wakacyjnych...