Jak zatrzymać gości hotelowych na dłużej?

Badania amerykańskiej agencji MCD Partners (2014) wykazują, że 68% gości hotelowych chciałoby mieć dostęp do narzędzi informujących o lokalnych atrakcjach. Respondenci deklarują tym samym chęć skorzystania z aplikacji mobilnych w celu zorganizowania swojego czasu wolnego. Hotele coraz częściej wdrażają takie rozwiązania do swojej oferty i w większości przypadków przekłada się to na wydłużenie pobytu.

Prowadzenie własnej bazy atrakcji, umieszczonej na stronie internetowej hotelu jest coraz częściej doceniane przez gości. Dzięki temu otrzymują oni gotową listę wydarzeń już w momencie rezerwacji
i mogą odpowiednio dostosować długość pobytu.

Proponując klientom dodatkowe formy spędzania czasu i w konsekwencji monitorując,
z jakich atrakcji korzystają, uzyskujemy unikalne dane o preferencjach naszych gości. Bardzo łatwo możemy to przełożyć na spersonalizowane działania marketingowe, wysyłając np. powiadomienia email o zbliżających się podobnych wydarzeniach czy proponując zniżki na bilety.

Zarządzanie tego typu informacjami nie jest jednak łatwe. Wymaga to zaangażowania, umiejętności analitycznych oraz niemałej wiedzy o lokalnej ofercie turystycznej, szczególnie w przypadku gdy
w okolicy pojawiają się niszowe eventy, dostępne wyłącznie dla sprecyzowanej grupy odbiorców.

Jak mówi Łukasz Sobański, CEO Stay For Longer, aplikacji do zarządzania bazą atrakcji dla hoteli – tego typu działania są konieczne w dzisiejszych czasach. Turyści coraz rzadziej korzystają
z papierowych map oraz przeglądają stosy ulotek i katalogów. Kluczem do sukcesu jest zaproponowanie rozwiązania, które już przy pierwszym kontakcie z ofertą hotelu dostarczy ciekawych informacji i zainspiruje do działania. I to wszystko w nowoczesnej, digitalowej wersji. Wszyscy już tacy jesteśmy trochę leniwi. I fajnie, gdy hotel może nas wyręczyć i zaproponować coś od siebie.

– Nasz hotel już od jakiegoś czasu korzysta z takiego narzędzia – mówi Anna Horodeńska, Kierownik Sprzedaży i Marketingu Hotelu Branicki. –  Dzięki temu, osoba odwiedzająca stronę hotelu, może
w szybki sposób zaplanować trasę wycieczki lub zapoznać się z aktualną ofertą teatrów czy opery. Aplikacja jest także dużym wsparciem dla działów marketingu, które nie muszą poświęcać czasu na opisywanie atrakcji znajdujących się w otoczeniu – 
dodaje Horodeńska.

Więcej o tym, jak wykorzystać bazę atrakcji turystycznych dla zwiększenia popularności hotelu można naleźć na blogu aplikacji stayforlonger.com, a przykład wdrożenia bazy na stronie Hotelu Branicki – www.hotelbranicki.com.pl


Miejsce gdzie tradycja miesza się z nowoczesnością - poznaj najlepszy hotel w Białce
Góry są dobrym miejscem na wypoczynek przez cały rok. Pobyt w górach ma działanie relaksujące, odprężające,...
Piękny hotel w sercu Torunia
Wybierając się do Torunia, warto zawczasu zarezerwować hotel położony w centrum miasta, bo dzięki temu...
Romantyczny weekend w spa - czemu warto?
 Weekend w ekskluzywnym Hotelu Spa to doskonały sposób na spędzenie czasu z drugą połówką. Jest to relaksujące,...
Atrakcje turystyczne w Świeradowie-Zdroju
Świeradów-Zdrój to dość niewielka miejscowość położona na Dolnym Śląsku, która przyciąga do siebie wielu...
Hotel na Mazurach - na co zwracać uwagę wybierając?
Mazury to przepiękna kraina słynąca głównie z jezior. To idealne miejsce do tego, by popływać w nich,...
Apartament, hotel przy promenadzie z widokiem na morze
Polskie wybrzeże każdego roku przeżywa prawdziwe oblężenie i pojawia się tam wielu turystów szukających...