Kampania -piękny wschód- odkrywa i promuje wschodnie regiony Polski, Mazury i Bieszczady najpopularniejsze wśród Polaków.

Mazury i Bieszczady zostały uznane przez Polaków jako najpopularniejsze regiony Polski wschodniej, turyści z Niemiec najlepiej znają Mazury, zaś turyści z Ukrainy – jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie i Podkarpacie – takie są wyniki najnowszego raportu Polskiej Organizacji Turystycznej. POT od lipca 2010 roku prowadzi ogólnopolską kampanię „Piękny wschód”, której celem jest promocja pięciu wschodnich województw Polski oraz zwiększenie zainteresowania ofertą turystyczną promowanych regionów. Programem są objęte województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, podkarpackie, lubelskie i świętokrzyskie. W ramach kampanii POT m.in. prezentuje bogactwo atrakcji turystycznych każdego z województaw oraz przeprowadza badania rozpoznawalności promowanych regionów.

Promocja walorów turystycznych regionów położonych we wschodniej części Polski ma przede wszystkim przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach. Celem projektu jest większe zainteresowanie ofertą turystyczną tych terenów, a w efekcie wzrost wpływów z gospodarki turystycznej i aktywizacja tego region”– mówi Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT.

Głównymi odbiorcami kampanii „Piękny wschód” są turyści, którzy zostali podzieleni na 3 grupy: poszukujący nowych form wypoczynku, zwolennicy turystyki aktywnej oraz turyści przyjeżdżający z całymi rodzinami. „Kampania „Piękny Wschód” ma pokazać miejsca dotychczas niedoceniane i mało znane wśród młodych turystów. Ci zaś spędziwszy miło wakacje „zarażą” innych Polaków chęcią spędzania czasu w dotąd nieuczęszczanych miejsca” – dodaje wiceprezes POT. Kampania swym zasięgiem obejmuje również działania promocyjne wśród turystów na rynku niemieckim i ukraińskim.

Sporządzony raport powstał w ramach badań podsumowujących dotychczasowe działania kampanii „Piękny Wschód”. Przepytano w nim ponad 1000 respondentów. Badania dotyczyły głównie poziomu infrastruktury turystycznej wschodnich regionów. Z badań wynika, że 26% respondentów uznało, że wschodnie regiony Polski to odpowiednie miejsce na wakacyjne wyjazdy, a ponad 13% badanych wskazało Polskę wschodnią jako region atrakcyjny na wyjazdy zimowe. Prawie 40% pytanych Polaków stwierdziło, że częściej rozważać będzie województwa wschodnie jako miejsce swojego potencjalnego wypoczynku. W rankingu najpopularniejszych regionów zdecydowanie zwyciężyły Mazury (69%) oraz Bieszczady (47%). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się Kielecczyzna oraz Polesie. Turyści podkreślali, że we wszystkich regionach objętych kampanią ”Piękny wschód” stan infrastruktury drogowej wymaga udoskonalenia.

Jako cechy opisujące emocjonalne pojmowanie wizerunku regionów Polski wschodniej zdecydowana większość respondentów użyła słowa piękny (29%) i ciekawy (25%). W dalszej kolejności wskazywano na określenia: bezpieczny (17%) oraz biedny (15%). Prawie połowa ankietowanych godziła się ze stwierdzeniem, iż działań promocyjnych takich, jak kampania „Piękny wschód”, powinno być zdecydowanie więcej. Podkreślili oni, że pokazują one piękne, ale często zapomnianemiejsca, które sami z chęcią odwiedzą w przyszłości.

Jeżeli chodzi o turystów z Niemiec i Ukrainy to ci pierwsi najlepiej znają Mazury (69%) i Podkarpacie (22%), zaś Ukraińcy – jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie (80%) i Podkarpacie (75%). Z raportu wynika, że podczas ostatnich 3 lat do Polski wybrało się 34% badanych Niemców, gościli oni głównie na Mazurach (30%) oraz 54% Ukraińców, z czego 45% z nich była na Podkarpaciu i Polesiu (ok. 30%). Prawie 70% badanych z Ukrainy planuje w najbliższych czasach przyjechać do Polski wschodniej, zaś z 57% Niemców planujących przyjechać do Polski, tylko ok. 30% odwiedzi tereny Polski wschodniej. Polska wschodnia w oczach badanych Niemców jest raczej umiarkowanie atrakcyjnym turystycznie obszarem, nieznanym i nienowoczesnym. Odmienną, bardziej pozytywną opinię niż badani w Niemczech prezentują turyści ukraińscy. Polska Wschodnia wg nich jest regionem wartym zobaczenia, bezpiecznym, cywilizowanym i znanym. Dla turystów z obu sąsiednich krajów tereny Polski wschodniej jawią się jako piękne, charakteryzujące się bogactwem walorów naturalnych i zabytków, przyjazną atmosferą i dobrym jedzeniem. Pełne badania efektów kampanii są dostępne na stronach www.pot.gov.pl i www.pięknywschod.pl

****

Najistotniejszym narzędziem integrującym wszystkie działania promocyjne POT jest strona internetowa kampanii: www.pieknywschod.pl, która jest systematycznie rozbudowywana o kolejne funkcje. Jej uzupełnienie stanowi szeroka baza noclegowa oraz praktyczny e-przewodnik po danych województwach. Obecnie na stronie można znaleźć także bazę atrakcji turystycznych oraz kalendarz imprez we wszystkich promowanych regionach. Podczas dotychczasowych etapów projektu od lipca 2010 do stycznia 2011 roku została zrealizowana szeroka kampania medialna wykorzystująca telewizję, prasę, radio oraz Internet. W jej ramach zrealizowano m.in. spoty telewizyjne, wizyty studyjne, konferencje i ogłoszenia prasowe, spoty i audycje radiowe. Polacy pozytywnie oceniają działania medialne POT. Spoty telewizyjne i radiowe uznane zostały za bardzo ciekawe. Kampania internetowa objęła swym zasięgiem wszystkie najważniejsze portale, które sukcesywnie odwoływały się do strony www.pieknywschod.pl. Nadal trwa proces budowania świadomości projektu „Piękny wschód” w celu zwiększenia zainteresowania wśród Polaków promowanym regionem. Kampania będzie trwała do lipca 2012 roku.

****

Kampania „Piękny Wschód” jest realizowana dzięki dotacji pochodzącej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków pochodzących z budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013.

****

Polska Organizacja Turystyczna (POT) jest instytucją wspierającą podmioty, które zajmują się promocją turystyki. Jej celem jest wypromowanie Polski, jako kraju atrakcyjnego dla turystów, nowoczesnego, z wysokimi standardami usług i korzystnymi cenami. Działania na rzecz promocji i rozwoju polskiej turystyki POT prowadzi zarówno w kraju, jak i zagranicą. POT jest jedną z ponad 200 działających na świecie narodowych organizacji turystycznych. Ma swoje przedstawicielstwa w 14 krajach świata. Są to: Austria, Belgia, Francja, Hiszpania, Holandia, Japonia, Niemcy, USA, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Ukraina.

źródło: POT

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...