Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Klienci niezadowoleni z jedzenia serwowanego w samolotach Turystyka noclegi
     Klienci niezadowoleni z jedzenia serwowanego w samolotach

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Klienci niezadowoleni z jedzenia serwowanego w samolotach

2014-04-16

65% europejskich klientów, podróżujących samolotami, jest niezadowolonych z jakości potraw serwowanych podczas lotu, a niecałe 6% określa jedzenie jako "smaczne". Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszej ankiety, przeprowadzonej wśród Użytkowników Zoover.

Zoover zwrócił się do swoich Użytkowników z pytaniem o jakość jedzenia
w samolotach, dzięki czemu w sondzie wzięło udział prawie 2000 podróżników. Oto jak wyglądają wyniki głosowania: 39,5% uważa jedzenie za "niezbyt dobre", 25% określa smak jako "okropny", a 30% jako "umiarkowany".

Różnice podczas lotów liniowych i tanich linii lotniczych

Według Użytkowników Zoover jakość jedzenia jest różna w poszczególnych liniach lotniczych. I nie będzie wielkim zaskoczeniem, że w tanich liniach lotniczych, jakość jak i cena dostępnych posiłków, pozostawia wiele do życzenia. Wielu turystów uważa, że ceny w stosunku do jakości jedzenia są horrendalnie wysokie. Posiłki podczas droższych lotów, zostały określone jako smaczniejsze.

Nowe inicjatywy

Aby wyjść na przeciw wymaganiom klientów, linie lotnicze sukcesywnie wprowadzają zmiany i dążą do poprawy jakości serwowanych potraw. Można odnotować kilka przykładów: pasażerowie turecko-holenderskich linii Corendon, mają możliwość zakupu uwielbianych w Holandii krokietów, które są fryturowane na pokładzie.

Również znani kucharze próbują polepszyć samolotowe menu. British Airways zaprosiły do współpracy Heston Blumenthal, a Gordon Ramsay stworzył menu dla Singapore Airlines.

Niemcy najbardziej krytyczni

Niemcy wypowiadają się najbardziej krytycznie na temat smaku potraw, natomiast Polacy są najbardziej zadowoleni z jakości jedzenia. Nasuwa się pytanie, czy nasi rodacy jedzą tylko w najlepszych liniach lotniczych, czy po prostu brakuje nam dobrego smaku...

Aż 74% Niemców bardzo źle ocenia jakość jedzenia, 20% określa smak jako umiarkowany, a tylko 6% jako smaczny. 11% polskich turystów uważa, że jedzenie jest smaczne, a 56% wypowiada się negatywnie na temat jakości potraw.

Holendrzy nieco mniej krytyczni

Holendrzy nieco mniej krytycznie oceniają jakość jedzenia w samolotach, choć aż 56% jest niezadowolonych ze smaku potraw, a tylko 7% ocenia je jako smaczne. 61% Francuzów podziela zdanie większości europejczyków, czyli negatywnie ocenia jakość jedzenia. 30% uważa, że jedzenie jest smaczne lub umiarkowanie dobre.

Belgowie, w porównaniu z resztą Europejczyków są bardziej krytyczni, gdyż 70% ankietowanych określa samolotowe menu jako niedobre lub wręcz okropne
w smaku. Tylko dla 4% Belgów jedzenie jest smaczne.

Warunki na pokładzie odpowiedzialne za smak jedzenia

Czy za smak potraw odpowiada jakość dostarczanych produktów czy też ograniczone możliwości 'pokładowej kuchni'? Wygląda na to, że to specyficzne warunki w samolocie, w głównej mierze mają wpływ na jakość serwowanych potraw. Po pierwsze ograniczona przestrzeń, po drugie pod wpływem ciśnienia, smak produktów się zmienia. Zarówno smak słodki jak i słony jest odbierany jako mniej intensywny, a kwaśny i gorzki zostaje zaburzony.

Pod wpływem warunków, panujących na pokładzie zmienia się również intensywność zapachów, a według ankiety aż 80% ludzi uważa, że na smak jedzenia ma wpływ jego zapach.

Więcej informacji na temat ankiety można znaleźć na stronie Weblog.zoover.pl

 

 

 PR

 

Wersja tekstowa



noclegi hotele Zoover rezerwacje noclegów

Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Warszawa jako biznesowe centrum kraju. Miejsca na eventy szkoleniowe w Stolicy

2020-05-19

Warszawa jako biznesowe centrum kraju. Miejsca na eventy szkoleniowe w Stolicy

Warszawa jest miastem, w którym po zakończonych zajęciach uczestnicy konferencji lub szkoleń mogą znaleźć chwilę wytchnienia zwiedzając przepiękne Stare Miasto, Barbakan, lub spacerując po Mariensztacie. Stamtąd już tylko parę kroków na równie urokliwy rynek Nowego Miasta. więcej...

Kraków - perła małopolski magnesem dla biznesu. Wynajem sal w tym mieście

2020-05-19

Kraków - perła małopolski magnesem dla biznesu.  Wynajem sal w tym mieście

Nie potrzeb nikogo przekonywać, że Kraków to jedno z największych polskich miast. Jest ono także jednym z najpiękniejszych miast w całej Europie. Pełniło niegdyś bardzo ważną funkcję w naszym kraju. Ponadto Kraków jest przykładem niesamowitej mieszanki architektonicznej. więcej...

Uroki województwa Świętokrzyskiego - nocleg w Górach Świętokrzyskich

2020-05-19

Uroki województwa Świętokrzyskiego - nocleg w Górach Świętokrzyskich

Pobyt w tak malowniczych i pięknych miejscowościach nie może potrwać jednego dnia. Można spokojnie w Świętokrzyskiem spędzić cały urlop. więcej...

Wypoczynek 2020: wcale nie na odludziu, ale na pewno w miejscu z potwierdzonym poziomem bezpieczeństwa

2020-05-14

Wypoczynek 2020: wcale nie na odludziu,  ale na pewno w miejscu z potwierdzonym poziomem bezpieczeństwa

Koronawirus wbrew przypuszczeniom wcale nie zmienił nastawienia Polaków do wypoczynku. Nadal ponad połowa chce wypoczywać w hotelach (55%), nieznacznie więcej osób niż w poprzednich latach planuje wyjazd do apartamentów (16%), za to nie widać znaczącego skoku jeśli chodzi o wypoczynek w odosobnieniu. Wyraźnie za to turyści oczekują nowego podejścia do bezpieczeństwa ? blisko 60% badanych chce, by miejsca noclegowe były certyfikowane pod tym kątem. Takie wnioski płyną z badania ?Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19? zrealizowanego na grupie ponad 3,4 tys. osób. więcej...

Kamerki Gdańsk ? zobacz miasto nie ruszając się z domu.

2020-05-11

Kamerki Gdańsk ? zobacz miasto nie ruszając się z domu.

Zapewne nie raz marzy nam się żeby gdzieś pojechać, a niejednokrotnie chcieli byśmy już gdzieś tam być. W domu ciągłe obowiązki , praca i nieustanna gonitwa, chciało by się zrobić jakiś miły przerywnik, znaleźć jakąś odskocznie od tej codzienności. więcej...