Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Kręcą Kraków na nowo Turystyka noclegi
     Kręcą Kraków na nowo

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Kręcą Kraków na nowo

2010-06-21

- Chcemy pokazać  Kraków oczami jego najsłynniejszych mieszkańców  – tak przedstawili swój pomysł  na nową kampanię promocyjną  przedstawiciele agencji reklamowej TBWA. Kiedy w głowach urzędników zaczęły pojawiać się  nazwiska znanych  krakowian, takich jak choćby noblistka Wisława Szymborska, usłyszeli, że chodzi o ...gołębie.

- Miasto od dłuższego czasu planowało niestandardową kampanię promocyjną. W zeszłym roku Kraków brał udział w kampanii CNN, nakręcono wizerunkowe spoty reklamowe. Pomyśleliśmy, żeby tym razem zrobić coś innego – mówi Agnieszka Salon – Gorczyca z Biura Marketingu Turystycznego Miasta.

Pomysł na kampanię  był bardzo prosty i innowacyjny zarazem. Po raz pierwszy Kraków miał być ukazany oczami ptaków. Gołębie jako operatorzy filmowi, pokazują miasto z własnej perspektywy, korzystając wyłącznie z siły skrzydeł i miniaturowej kamerki. Pomysł kampanii opracowano w agencji reklamowej TBWA. Posłużono się filozofią Media Arts, której celem jest poszukiwanie i tworzenie unikalnych, niestandardowych rozwiązań promujących marki i budujących zaangażowanie konsumentów. – Pomysł przypadł nam do gustu, bo był bardzo nietypowy. Pierwszym założeniem całego przedsięwzięcia było to, że robimy wszystko tak, aby filmy były jak najbardziej autentyczne. Nie chcieliśmy ich stabilizować ani upiększać – tłumaczy Agnieszka Salon – Gorczyca.

Szum skrzydeł  na billboardzie
Gołębie wypuszczano  z pięciu charakterystycznych dla miasta miejsc m.in. Rynku Głównego, Nowej Huty, Podgórza i dwóch krakowskich kopców. Ptaki wracały do gołębnika, same wybierając trasę przelotu.  Na filmach możemy usłyszeć i zaobserwować ich lot:  czasami mali operatorzy robią sobie krótką przerwę, siadają na dachach. Kiedy lecą, w dole widzimy samochody, parasole kawiarni usytuowanych dookoła Rynku, przechodzących ludzi, dachy budynków, zieleń. Dźwięki słyszane w filmach są naturalne, do sześciu klipów skomponowano muzykę oddającą charakter filmowanego miejsca. W przypadku nowej Huty jest to muzyka industrialna, w przypadku kopców -romantyczna. Filmy umieszczono w portalu promocyjnym miasta www.krakow.travel Na stronie można zobaczyć dwadzieścia jednominutowych „gołębich” klipów.
- Internauta wirtualnie zwiedza miasto, kierując się trasą gołębia. Przy wybranych miejscach, nad którymi przelatuje ptak, umieściliśmy informację o danym obiekcie. Dodatkowo zostanie stworzona specjalna mapa miasta, odwzorowująca trasę lotu – wyjaśniają urzędnicy.
Gołębia kampania promowana jest w Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i  Wrocławiu. 16 maja w tych miastach zawisły billboardy prezentujące plakat „gołębiowy” z odesłaniem na stronę
www.krakow.travel

Gołębie od kuchni
Przygotowania do zrealizowania filmowego przedsięwzięcia trwały kilka miesięcy. Najpierw urzędnicy skontaktowali  się z stowarzyszeniem hodowców gołębi. Do lotów wybrano starsze, doświadczone ptaki. Wszyscy „operatorzy” to samce z uwagi na ich większą masę i wytrzymałość. Kolejnym etapem był wybór odpowiedniej kamery i skonstruowanie bezpiecznej i wygodnej dla ptaka uprzęży.
- Trzeba było zrobić  taką uprząż, która nie ograniczałaby ptaka, tak by mógł  swobodnie wykonywać wszystkie naturalne ruchy: chodzenie, siadanie, wzbijanie się w powietrze i lądowanie – wyjaśnia Agnieszka Salon – Gorczyca.
Na sprzęt rejestrujący obrazy wybrano kamerę ważącą niewiele ponad 18 g. Jej podłużny kształt dopasowany jest do klatki piersiowej ptaka i przypomina z wyglądu baterię typu „paluszek”. Specjalnie przekonstruowana obudowa umożliwia śledzenie lotu gołębia. Przy wyborze odpowiedniego modelu kierowano się głównie wielkością i ciężarem kamery. Brano pod uwagę również jakość zdjęć, odporność na warunki atmosferyczne, wytrzymałość na drgania i pojemność baterii. Potem przyszedł czas na formalności czyli zgodę lekarza weterynarii na wykorzystanie ptaków do kręcenia filmów.
- Później czekaliśmy na odpowiednią pogodę. Musiał  stopnieć śnieg, bo gołębie zimą, doskonale widoczne na białym tle, są łatwym kąskiem dla drapieżników. Następnie odbył się szereg prób: najpierw z uprzężą, potem z atrapą przypominającą kamerę. Dopiero po serii „lotów ćwiczeniowych” w uprzężach można było umieścić prawdziwe kamery – opowiada  Salon – Gorczyca.

W  lotach wzięło udział  blisko 20 gołębi. Ze względu na zmienną pogodę (deszcz wykluczał dobre ujęcia) Kraków kręcono z ptasiej perspektywy w sumie przez 10 dni. Dystans jaki musiały pokonać ptaki wynosił od 6 do 17 kilometrów.

Tradycyjna czy innowacyjna?
Czy kampania okaże się  promocyjnym hitem? Urzędnicy mają świadomość, że forma i sposób kręcenia filmów mogą nie przekonać wszystkich odbiorców. Głównie ze względu na to, że Kraków pokazywany jest niezbyt dokładnie, że ujęcia miasta z lotu ptaka przewijają się zbyt szybko. Mają jednak nadzieję, że o kampanii ze względu na atrakcyjną formę i nowatorski zamysł będzie głośno również poza granicami kraju.
- Nie chodziło nam o „ładne”, wygładzone ujęcia. To zaburzyłoby podstawowe założenie projektu związane z tym, że ma być jak najbardziej autentyczny.  Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że pewna grupa odbiorców jest przyzwyczajona do tradycyjnych obrazków. Jeśli będzie taka potrzeba, z 20 filmów złożymy jeden czy dwa, które będą miały postać klipu złożonego z spokojnych, wystabilizowanych klatek – podkreśla Salon – Gorczyca.

Kampania „gołębia”  będzie rozwijana. Urzędnicy chcą zaistnieć na portalach społecznościowych i w internecie, zorganizować gołębią  grę miejską. Ale to nie wszystko. - Chcemy przedstawić  naszego gołębia jako operatora filmowego, osobę która nakręciła film. Są nawet pomysły, żeby złożyć podanie do łódzkiej szkoły filmowej. Potem chcielibyśmy zorganizować akcję zbierania podpisów pod apelem, by przyjęto gołębia na studia – opowiada Agnieszka Salon – Gorczyca.
17 czerwca odbędzie się  druga odsłona kampanii. Powstanie spot reklamowy „Ikar”, w którym występi znany aktor. Urzędnicy nie chcą na razie zdradzać jego nazwiska. Jesienią „Ikar” będzie  wyświetlany w kinach w 6 głównych miastach Polski, trafi też do telewizji i radia.

Joanna Jałowiec

www.turystykamalopolska.pl

Źródło: PR



turystyka małopolska atrakcje turystyczne hotele w Małopolsce Turystyka małopolska szkoła turystyczna


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Łamigłówki drewniane

2020-10-20

Łamigłówki drewniane

Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

2020-10-19

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

Zapewne nie raz każdy z nas spotkał się ze słowem testament. Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowy dokument, który najczęściej sporządzany jest przez osoby, które są już w podeszłym wieku. więcej...

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

2020-09-18

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

Na chwilę obecną osoby przyjeżdżające do Norwegii z Polski, nie muszą poddawać się kwarantannie związanej z COVID-19. Sytuacja jest jednak dynamiczna i trudno zawyrokować, czy stan ten się nie zmieni. Jak natomiast wygląda podróżowanie po samej Norwegii? Sprawdzamy dostępne środki transportu i wybieramy najbezpieczniejszy w dobie panującej pandemii. więcej...

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

2020-09-14

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

Nadal wiele osób kojarzy czas wypoczynku głównie z wakacjami. Rzeczywiście lipiec i sierpień są najcieplejszymi miesiącami w roku, ale nie oznacza to, że urlop po sezonie wysokim jest pozbawiony zalet. więcej...

Typy hoteli - rodzaje

2020-08-06

Typy hoteli - rodzaje

Wśród kategoryzacji dotyczących hoteli, jedną spośród najważniejszych, będzie podział tychże obiektów z uwagi na ich lokalizację i pełnione przez nie funkcje. Możemy wyróżnić chociażby hotele uzdrowiskowe, hotele-kasyna, apartamentowe, rezydencyjne, miejskie, kongresowe, czy tranzytowe. więcej...