Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Kryteria wyboru usługodawcy hostingowego Turystyka noclegi
     Kryteria wyboru usługodawcy hostingowego

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Kryteria wyboru usługodawcy hostingowego

2010-06-21
Jaki jest najważniejszy element usług wirtualnych, które odpowiadają za całość firmowego serwisu WWW? Wbrew pozorom nie jest to firmowa strona WWW, ani domena, która do tej strony prowadzi. Kluczowe znaczenie odgrywa serwer. Dlatego też wybór jego dostawcy musi być trafny.
Hosting stanowi platformę pozwalającą zaistnieć w Internecie. Zamieszczane są na nim pliki, które tworzą serwis WWW przedsiębiorstwa. Również poczta elektroniczna, bez której żadne biuro podróży nie jest w stanie funkcjonować, a która nie może działać stabilnie, jeżeli nie jest oparta na wysokiej klasy serwerze. Poza tym potencjał hostingu coraz częściej jest wykorzystywany jest do archiwizowanie oraz udostępniania plików i dokumentów. Rola, jaką pełni serwer, jest naprawdę trudna do przecenienia. Ważne jest więc, aby zainwestowane środki zapewniły usługę najwyższej jakości, która pozwoli spokojnie myśleć o realizacji zadań firmy i jej rozwoju. To, czy tak będzie, zależy głównie od wyboru dostawcy usługi, czyli hostingodawcy.
Co należy wiedzieć?
Podstawowe informacje na temat firmy świadczącej usługi hostingowe, które warto sprawdzić, to jej pozycja na rynku oraz liczba obsługiwanych klientów. Wysokie wyniki gwarantują, że usługi świadczone są na odpowiednio wysokim poziomie, zarówno jak chodzi o bezawaryjność oraz bezpieczeństwo usług, jak i podejście do klienta. Tylko najwięksi usługodawcy hostingowi gwarantują profesjonalną infrastrukturę techniczną oraz personel, który zajmuje się utrzymaniem usług. Mniejsze firmy w większości są pośrednikami, którzy dzierżawią serwery u większych hostingodawców. Duże firmy hostingowe posiadają także zazwyczaj własne data center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.), które jest nadzorowane przez całą dobę. Jest to pełne zabezpieczenie danych, które znajdują się na serwerach. Na bezpieczeństwo hostingu przekłada się również stosowanie różnego rodzaju filtrów (antyspamowych i antywirusowych) oraz regularne wykonywanie kopii bezpieczeństwa (przynajmniej raz na dobę, jak ma to miejsce np. w serwisie nazwa.pl). W przypadku małych firm, niska cena serwera idzie często w parze z brakami na poziomie technologicznym i w kwestiach bezpieczeństwa. Cennym źródłem informacji o usługodawcy są m.in. fora zawierające opinie dotychczasowych użytkowników.
Nasz Klient - nasz Pan !/?
Najważniejsze może okazać się to, czy sprawnie odbywa się realizacja wszelkich uwag i zapytań kierowanych do hostingodawcy przez klientów. W jaki sposób jednak można to przewidzieć? Nie można, ale możliwe jest wyciągnięcie wniosków na podstawie kilku przesłanek. Po pierwsze ważne jest, czy usługodawca dysponuje profesjonalnym Biurem Obsługi Klienta. Przeszkoleni pracownicy mają za zadanie nie tylko pomagać klientom w przypadku trudności, ale także odpowiadać na zapytania, wyjaśniając kwestie związane z świadczonymi usługami.
Po drugie - ważny jest sposób, w jaki odbywa się kontakt z BOK. Im więcej kanałów komunikacji tym lepiej. Obowiązkowo powinien to być e-mail oraz telefon, warto jednak sprawdzić czy możliwe jest kontakt bezpośredni oraz bardzo wygodny livechat. Bez względu na sposób komunikowania się, ze względów bezpieczeństwa usług ważne jest, aby usługodawca dokonywał weryfikacji, czy osoba podająca się za Abonenta usługi, rzeczywiście nim jest.
Po trzecie - to czy usługodawca dba o wygodę i łatwość korzystania ze swoich usług widać także na jego stronie WWW. Powinna ona zawierać rzetelny system pomocy, w którym Klient może z łatwością odnaleźć wskazówki dotyczące konfiguracji usług oraz posługiwania się narzędziami udostępnianymi przez usługodawcę. Co do samego oprogramowania ważną informacją jest to, czy jest ono autorskie. Jeżeli tak, to jest to gwarancja stałego aktualizowania i ulepszania aplikacji. Często wynika ono z uwag których źródłem są klienci. W ten sposób narzędzia stają się wygodniejsze w obsłudze i bardziej funkcjonalne.
Uwaga! Promocja!
Najczęściej serwer jest zamawiany na warunkach promocyjnych. Trudno się temu dziwić wiele ofert jest bardzo korzystnych i pozwalają firmie zaoszczędzić, co jest mocnym argumentem zwłaszcza w początkowym etapie działalności. Wystarczy wskazać przykład serwisu nazwa.pl, gdzie regularna cena serwerów Active wynosi 300 złotych za rok. Usługodawca umożliwia jednak ich półroczny test za darmo. Możliwe jest również skorzystanie z kodów rabatowych zawartych m.in. na Blogu NetArt obniżających cenę usługi o 90%.
Jednak nie wszyscy usługodawcy grają fair-play. Zdarza się, że niektórzy stosują zapisy, które nakładają na klienta obowiązek przedłużenia usługi. Nieświadoma firma może wtedy liczyć się z dodatkowymi kosztami. Dlatego obowiązkowym krokiem jest zapoznanie się zarówno z regulaminem samej promocji, jak i regulaminem świadczenia usług. Powinny być one łatwo dostępne na stronie usługodawcy. Nie zajmuje to wiele czasu, a może zaoszczędzić nieprzyjemnych doświadczeń. Ponadto regulamin usług jest nieocenionym źródłem wiedzy na temat samego usługodawcy, z którym współpraca może trwać nawet kilka lat. Wystąpienie zapisów, które budzą wątpliwości natury etyczno-prawnej może być dobrym powodem do zastanowienia się, czy warto się z nim wiązać. Co jeszcze można znaleźć w regulaminie, a właściwie co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim czytelna informacja na temat postępowania reklamacyjnego oraz tzw. SLA czyli informacja o dostępności usługi w skali roku (w serwisie nazwa.pl jest to poziom rzędu 99.9%).
Serwer WWW to niezbędne narzędzie pracy w biurze podróży. Jego zakup trwa kilka minut, warto jednak więcej czasu poświęcić właściwemu doborowi usługi oraz hostingodawcy, u którego dokonamy jej zakupu. Jeśli serwer będzie działał bezawaryjnie, to klienci zawsze bez problemu będą mogli zapoznać się z ofertą firmy, skontaktować się z nią za pośrednictwem poczty e-mail, a także złożyć zamówienie na stronie WWW. Usprawni to komunikację na linii klient – firma. Dobrze dobrany serwer to inwestycja, która procentuje zadowoleniem klientów firmy. Przekłada się to na korzyść finansową i wizerunkową przedsiębiorstwa.
 
Autor: Daniel Kotyras – marketingowiec, autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji marketingowej w najważniejszych polskich dziennikach, tygodnikach oraz miesięcznikach gospodarczych i branżowych. Obecnie – Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt (www.nazwa.pl). Firma jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Został także wyróżniony Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.
































Źródło: PR

http://www.nazwa.pl/

http://www.netart.pl/



podróże turystyka biura podróży nazwa.pl netart.pl reklama w turystyce reklama internetowa


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

2020-11-05

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...

Lampki czołowe w góry

2020-10-30

Lampki czołowe w góry

Góry są piękne i stanowią doskonała propozycję na wakacje. Dla wielu osób wędrowanie po górach to dawka ogromnej inspiracji, do spełniania siebie. więcej...

Łamigłówki drewniane

2020-10-20

Łamigłówki drewniane

Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

2020-10-19

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

Zapewne nie raz każdy z nas spotkał się ze słowem testament. Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowy dokument, który najczęściej sporządzany jest przez osoby, które są już w podeszłym wieku. więcej...

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

2020-09-18

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

Na chwilę obecną osoby przyjeżdżające do Norwegii z Polski, nie muszą poddawać się kwarantannie związanej z COVID-19. Sytuacja jest jednak dynamiczna i trudno zawyrokować, czy stan ten się nie zmieni. Jak natomiast wygląda podróżowanie po samej Norwegii? Sprawdzamy dostępne środki transportu i wybieramy najbezpieczniejszy w dobie panującej pandemii. więcej...