Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Lotnisko Balice: - Sparaliżowani - na własne życzenie Turystyka noclegi
     Lotnisko Balice: - Sparaliżowani - na własne życzenie

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Lotnisko Balice: - Sparaliżowani - na własne życzenie

2011-07-19

Wstrzymanie ruchu lotniczego w Balicach w dniach 4-5 lipca nie miało żadnego uzasadnienia. Wstrzymując ruch lotniczy służby lotniska wiedziały, że dźwig pracował na wysokości, która nie stanowi żadnego zagrożenia dla startujących lub lądujących samolotów. Podejmując działania zmierzające do zatrzymania budowy w sąsiedztwie lotniska, władze Portu Lotniczego posługiwały się dokumentem, który nie ma żadnego zastosowania w obiegu prawnym i nigdy nie został doręczony inwestorowi.

Podejmując w dniach 4-5 lipca br. decyzję o wstrzymaniu ruchu na krakowskim lotnisku, władze Portu  Lotniczego powoływały się na decyzję Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego odmawiającą prowadzenia prac z wykorzystaniem dźwigu o wysokości 17 metrów, która do tej pory nie została doręczona inwestorowi i nie ma żadnego zastosowania w obiegu prawnym.

– Ta decyzja z punktu widzenia prawa nie istnieje. Co więcej, nie mogła ona zostać wydana, bo Prezes ULC nie ma delegacji ustawowej do wydawania tego rodzaju decyzji.  Nie byliśmy poinformowani o żadnym postępowaniu administracyjnym w tej sprawie, nie otrzymaliśmy żadnej decyzji w sposób, jaki przewiduje procedura postępowania administracyjnego. Dokument ten nie ma żadnego zastosowania w obiegu prawnym, jest „królikiem z kapelusza” w rękach prezesa Portu Lotniczego, który od wielu tygodni nie reagował na nasze próby uzgodnienia warunków prowadzenia prac w rejonie lotniska. Mało tego, operacyjnym pracownikom lotniska od pewnego czasu zabroniono uzgadniania czegokolwiek z kierownikiem budowy. Czy tak zachowuje się profesjonalny menadżer jednego z największych portów lotniczych w Polsce? – mówi Józef Wojewodzic z Kancelarii Prawnej Nieruchomości, reprezentującej inwestora prowadzącego budowę w Morawicy. 

Dodaje, że zanim kierownictwo Portu Lotniczego uznało dźwig na placu budowy w Morawicy za zagrożenie, zamontowane zostało przy jego użyciu 18 słupów. Dźwig pracował w tym okresie wyłącznie na bezpiecznych wysokościach do 15 metrów, co – zdaniem służb lotniczych i nadzoru budowlanego – w żaden sposób nie wpływa na pracę lotniska. Inwestor i wykonawca każdorazowo informował na bieżąco operacyjne służby lotniska o prowadzonych pracach.

- Budowa jest położona w odległości około 1 km od końca pasa startowego. Zgodnie z dokumentacją lotniska w rejonie tym można bez jakiegokolwiek oddziaływania na lotnisko budować obiekty o wysokości od 15 do 20 metrów. Jednak rozpoczynając prace z użyciem dźwigu, wielokrotnie zwracaliśmy się do przedstawicieli  lotniska z prośbą o określenie ewentualnych wytycznych, jakichś ograniczeń np. dotyczących wysokości dźwigów. Nigdy nie otrzymaliśmy takiej informacji, co z dzisiejszej perspektywy uważam za skandal. Reprezentanci lotniska nie pojawili się także na spotkaniu zorganizowanym przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, w czasie którego miały zostać ustalone zasady operacyjnej współpracy kierownika budowy ze służbami bezpieczeństwa ruchu na lotnisku. Decyzja kierownictwa Portu Lotniczego o wstrzymaniu ruchu na lotnisku 4 lipca br. była irracjonalna. Dzień później lotnisko wstrzymało loty w momencie, kiedy generalny wykonawca prowadził prace na wysokości 3-6 metrów polegające na rozładunku elementów konstrukcji z samochodów, informując zresztą wcześniej o tym służby Portu Lotniczego. To absurd! – mówi Józef Wojewodzic.

W miejscu prowadzonych prac, których generalnym wykonawcą jest firma SKALSKI ma powstać jedno z najnowocześniejszych w Małopolsce centrów logistycznych w rejonie lotniska Balice.

– Tego typ obiekty są zlokalizowane w pobliżu lotnisk na całym świecie. To prywatna inwestycja, ale  przyczynia się do rozwoju infrastruktury komercyjnej krakowskiego lotniska, które powinno i zamierza rozwijać obszar usług cargo. Dlatego uważam, że w tej sprawie jest „drugie dno”. Od wiele lat w sąsiedztwie naszej inwestycji są tereny, na których według naszych informacji ma powstać podobne centrum logistyczne budowane przez port lotniczy, który obecnie szuka inwestora.  Rozumiem, że uruchomienie naszego centrum będzie konkurencyjne dla planów biznesowych Portu Lotniczego, ale w demokratycznym państwie prawa niedopuszczalne jest torpedowanie pod pretekstem „troski o bezpieczeństwo lotów”  prywatnej firmy i zmuszanie jej do wypełniania rzekomych procedur lotniczych, którym po prostu nie podlega – mówi Józef Wojewodzic z krakowskiej Kancelarii Prawnej Nieruchomości.

Inwestor w pełni popiera inicjatywę generalnego wykonawcy firmy SKALSKI z 14 lipca br. zmierzającą do zawarcia porozumienia operacyjnego pomiędzy generalnym wykonawcą, inwestorem, Portem Lotniczym i wszystkimi zainteresowanymi stronami, choć nie istnieje wymóg prawny takich uzgodnień. Może jednak umożliwić sprawną realizację inwestycji w Morawicy i zminimalizować dyskomfort pracy służb bezpieczeństwa lotniska, jaki mogą  powodować prace budowlane w rejonie lotniska.

– Liczymy, że ta inicjatywa zawarcia porozumienia operacyjnego doprowadzi wreszcie do jakiś logicznych ustaleń, uporządkuje chaos, jaki moim zdaniem wywołuje upór i nieodpowiedzialne zachowanie władz Portu Lotniczego w Balicach - mówi Józef Wojewodzic z Kancelarii Prawnej Nieruchomości.

- Cała ta historia z dźwigiem przypomina mi inne zdarzenie, kiedy władze tego samego Portu Lotniczego zmusiły jednego z mieszkańców Morawicy do likwidacji hodowli gołębi nielotów, uznając ptaki z taką samą zdolnością do latania w przestworzach jak kury, za zagrożenie… dla ruchu lotniczego! Chyba tylko w Balicach kury zagrażają urzędnikom zarządzającym drugim co do wielkości lotniskiem w Polsce. A teraz także potrzebne dla Małopolski inwestycje około-lotniskowe…  – dodaje  Witold Tusiński, pełnomocnik inwestora.

Kancelaria Prawna Nieruchomości z siedzibą w Krakowie prowadzi od 2008 roku obsługę inwestycyjną centrum logistycznego w Morawicy. Więcej informacji o inwestycji: www.witeklogisticairport.com

 

Źródło: PR

 



samoloty lotnisko port lotniczy Balice


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

2020-11-05

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...

Lampki czołowe w góry

2020-10-30

Lampki czołowe w góry

Góry są piękne i stanowią doskonała propozycję na wakacje. Dla wielu osób wędrowanie po górach to dawka ogromnej inspiracji, do spełniania siebie. więcej...

Łamigłówki drewniane

2020-10-20

Łamigłówki drewniane

Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

2020-10-19

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

Zapewne nie raz każdy z nas spotkał się ze słowem testament. Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowy dokument, który najczęściej sporządzany jest przez osoby, które są już w podeszłym wieku. więcej...

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

2020-09-18

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

Na chwilę obecną osoby przyjeżdżające do Norwegii z Polski, nie muszą poddawać się kwarantannie związanej z COVID-19. Sytuacja jest jednak dynamiczna i trudno zawyrokować, czy stan ten się nie zmieni. Jak natomiast wygląda podróżowanie po samej Norwegii? Sprawdzamy dostępne środki transportu i wybieramy najbezpieczniejszy w dobie panującej pandemii. więcej...

lotnik 2011-07-20

A gdzie druga strona? Od kiedy to prawnik lub budowlaniec są specjalistami od ruchu lotniczego?