Jak podaje PolskaTimes słaba złotówka przyciągnie obcokrajowców, gdyż to oni zapłacą za atrakcje turystyczne znacznie mniej niż dotychczas płacili.
Właściciele hoteli, restauracji i pubów w Małopolsce zacierają ręce, licząc na najazd turystów z zagranicy. Wszystko z powodu słabej złotówki. W Zakopanem i Krakowie znowu zrobiło się tanio dla gości z innych krajów.
W Polsce przy obecnym kursie złotówki można kupić dużo więcej niż na przykład w Holandii. Jest naprawdę wyraźna różnica. Przedstawiciele branży turystycznej spodziewają się, że z powodu słabej złotówki, mogą w końcu zarobić. Na zyski w obcych walutach liczą także górale, którzy na razie są rozczarowani frekwencją polskich turystów podczas trwających właśnie ferii.
Słaba złotówka to dla właścicieli obiektów hotelowych i sprzedawców pamiątek dobra wiadomość. W 2008 roku do Małopolski przyjechało 1,8 mln turystów z zagranicy, 1,3 mln odwiedziło Kraków. Zostawili 3,3 mld zł, a to o wiele mniej niż rok wcześniej. Wtedy region był celem wizyty dla 2,2 mln zagranicznych gości, natomiast do Krakowa przyjechało 1,6 mln gości. Wydatki turystów z obcych krajów wyniosły 4,2 mld. Branży turystycznej w zeszłym roku zaszkodziła właśnie mocna złotówka.
Przedstawiciele branży turystycznej i eksperci przestrzegają - sam spadek wartości złotówki nie wystarczy. Mimo optymizmu, nikt się jednak nie spodziewa gigantycznych zysków i tłumów zagranicznych gości.
Źródło: www.polskatimes.pl
kraków małopolska turystyka krajowa turystyka zagraniczna
Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...
Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...
Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...
W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...
Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...