Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Marketing hoteli - teksty stron WWW do poprawki Turystyka noclegi
     Marketing hoteli - teksty stron WWW do poprawki

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Marketing hoteli - teksty stron WWW do poprawki

2009-12-07
Wiele hoteli nie postrzega tekstów na stronie WWW, jako sposobu na zwiększenie liczby rezerwacji. Ten błąd, bywa powodem niskiej skuteczności ich promocji w sieci.

Aż 49% Polaków szuka hotelu w internecie – wynika z badania On Board PR i PBS z maja 2008 roku. Wśród osób z wyższym wykształceniem ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi 60%. Biorąc pod uwagę, że gośćmi hotelowymi coraz częściej są obywatele polscy, skuteczna promocja w polskim internecie może pomóc w zwiększeniu liczby rezerwacji. W jakim stopniu hotele korzystają z tej możliwości?

Inwestycje w wysoką pozycję

Wyszukiwanie na najważniejsze w branży słowa kluczowe pokazuje, że ostra walka o gości hotelowych w polskim Internecie trwa. Hotele powszechnie współpracują z portalami oferującymi rezerwację miejsc w hotelach online, inwestują w pozycjonowanie i umieszczają linki do swoich stron WWW w katalogach branżowych. Wszystko po to, żeby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Co znajdą osoby, które odwiedzą strony WWW hoteli?

Niedoceniona siła słów

Po przeanalizowaniu polskojęzycznych serwisów internetowych wybranych hoteli widać, że hotelarze nie postrzegają tekstów, jako sposobu na pozyskanie klientów, większą wagę przywiązując do projektów graficznych serwisów.

Choć stwierdzenie, że zdjęcie znaczy więcej niż 1000 słów może być szczególnie prawdziwe w przypadku hoteli, potencjalni klienci nie przychodzą na stronę internetową, po to, żeby wiedzieć mniej.

O ile brak zdjęć hotelu w serwisie internetowym nie sprzyja jego skuteczności, odwrotna sytuacja również jest niekorzystna. To właśnie słowa dopełniają całości, bo przekazują użytkownikom informacje o tym, czego mogą w hotelu doświadczyć.

Błędy kosztują

Niewiele hoteli i pensjonatów publikuje na swoich stronach internetowych teksty, które mogą zainteresować potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z oferty hotelu. Wydaje się, że część z nich nie próbuje w ogóle wyjść poza szablon tekstów powszechniej spotykany w sieci dekadę temu.

Błędy, najczęściej popełniane w tekstach na stronach WWW hoteli to:


  • nagłówki, które koncentrują się na hotelu, a nie na kliencie

  • wymienianie cech hotelu, zamiast korzyści, jakie pobyt w hotelu może przynieść gościom hotelowym

  • brak informacji o tym, czym hotel różni się od konkurencyjnych obiektów

  • używanie hotelarskiego „żargonu”, zamiast słów, które mogą podziałać na wyobraźnię grupy docelowej i przekazać im pozytywne wibracje

  • mała ilość faktów świadczących o wiarygodności hotelu.

Innymi słowy, większość hoteli informuje na stronach WWW, czym jest ich hotel – że pokoje mają łóżka, okna zasłony, podłogi dywany, a łazienki kabiny prysznicowe. Niewiele opowiada, jak goście się w hotelu poczują, co może ich zaskoczyć, a co zachwycić.

Rzadko też, poza ogólnikowym wspominaniem o „wysokiej jakości obsługi” wyjaśniają, dlaczego to w ich hotelu warto się zatrzymać. A przecież tzw. „wysoka jakość obsługi” od dawna jest powszechnie oczekiwanym standardem. Każdy po prostu oczekuje, że w hotelu, za który płaci, będzie mile widziany i dobrze obsłużony.

Bardzo mała część hoteli zamieszcza na swoich stronach obszerne informacje, które mogą potwierdzić to, co sami o sobie napiszą – opinie klientów czy artykuły osób trzecich. Choć ludzie mogą rezerwować pokoje pod wpływem emocji przytoczenie logicznych powodów, dla których taka decyzja będzie trafna jest równie istotne. Zachęcony sugestywnym opisem lub wyjątkowymi zdjęciami potencjalny klient będzie szukał dowodów na to, że podjął właściwą decyzję. I tekst powinien mu tych dowodów dostarczyć.

Podsumowując, żeby potencjalni klienci po przejrzeniu serwisu internetowego naprawdę pragnęli się znaleźć w hotelu, warto wykorzystać wszystkie dostępne środki – nie tylko obrazy, ale również słowa.

Więcej informacji o błędach popełnianych w tekstach stron WWW hoteli, omówionych na przykładzie hoteli, działających na polskim rynku, w bezpłatnym poradniku na http://www-copywriting.pl.

Źródło:

Joanna Nowak

Artykuły i bezpłatne poradniki o tym, jak pisać teksty na strony WWW hoteli

http://www-copywriting.pl



noclegi hotele poradnik rezerwacja online on-line rezerwacja noclegu rezerwacja pokoju


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

2022-06-15

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

2022-06-08

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

2022-05-31

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

2022-05-25

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

2022-05-25

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...