Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Marketing hoteli - teksty stron WWW do poprawki Turystyka noclegi
     Marketing hoteli - teksty stron WWW do poprawki

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Marketing hoteli - teksty stron WWW do poprawki

2009-12-07
Wiele hoteli nie postrzega tekstów na stronie WWW, jako sposobu na zwiększenie liczby rezerwacji. Ten błąd, bywa powodem niskiej skuteczności ich promocji w sieci.

Aż 49% Polaków szuka hotelu w internecie – wynika z badania On Board PR i PBS z maja 2008 roku. Wśród osób z wyższym wykształceniem ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi 60%. Biorąc pod uwagę, że gośćmi hotelowymi coraz częściej są obywatele polscy, skuteczna promocja w polskim internecie może pomóc w zwiększeniu liczby rezerwacji. W jakim stopniu hotele korzystają z tej możliwości?

Inwestycje w wysoką pozycję

Wyszukiwanie na najważniejsze w branży słowa kluczowe pokazuje, że ostra walka o gości hotelowych w polskim Internecie trwa. Hotele powszechnie współpracują z portalami oferującymi rezerwację miejsc w hotelach online, inwestują w pozycjonowanie i umieszczają linki do swoich stron WWW w katalogach branżowych. Wszystko po to, żeby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Co znajdą osoby, które odwiedzą strony WWW hoteli?

Niedoceniona siła słów

Po przeanalizowaniu polskojęzycznych serwisów internetowych wybranych hoteli widać, że hotelarze nie postrzegają tekstów, jako sposobu na pozyskanie klientów, większą wagę przywiązując do projektów graficznych serwisów.

Choć stwierdzenie, że zdjęcie znaczy więcej niż 1000 słów może być szczególnie prawdziwe w przypadku hoteli, potencjalni klienci nie przychodzą na stronę internetową, po to, żeby wiedzieć mniej.

O ile brak zdjęć hotelu w serwisie internetowym nie sprzyja jego skuteczności, odwrotna sytuacja również jest niekorzystna. To właśnie słowa dopełniają całości, bo przekazują użytkownikom informacje o tym, czego mogą w hotelu doświadczyć.

Błędy kosztują

Niewiele hoteli i pensjonatów publikuje na swoich stronach internetowych teksty, które mogą zainteresować potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z oferty hotelu. Wydaje się, że część z nich nie próbuje w ogóle wyjść poza szablon tekstów powszechniej spotykany w sieci dekadę temu.

Błędy, najczęściej popełniane w tekstach na stronach WWW hoteli to:


  • nagłówki, które koncentrują się na hotelu, a nie na kliencie

  • wymienianie cech hotelu, zamiast korzyści, jakie pobyt w hotelu może przynieść gościom hotelowym

  • brak informacji o tym, czym hotel różni się od konkurencyjnych obiektów

  • używanie hotelarskiego „żargonu”, zamiast słów, które mogą podziałać na wyobraźnię grupy docelowej i przekazać im pozytywne wibracje

  • mała ilość faktów świadczących o wiarygodności hotelu.

Innymi słowy, większość hoteli informuje na stronach WWW, czym jest ich hotel – że pokoje mają łóżka, okna zasłony, podłogi dywany, a łazienki kabiny prysznicowe. Niewiele opowiada, jak goście się w hotelu poczują, co może ich zaskoczyć, a co zachwycić.

Rzadko też, poza ogólnikowym wspominaniem o „wysokiej jakości obsługi” wyjaśniają, dlaczego to w ich hotelu warto się zatrzymać. A przecież tzw. „wysoka jakość obsługi” od dawna jest powszechnie oczekiwanym standardem. Każdy po prostu oczekuje, że w hotelu, za który płaci, będzie mile widziany i dobrze obsłużony.

Bardzo mała część hoteli zamieszcza na swoich stronach obszerne informacje, które mogą potwierdzić to, co sami o sobie napiszą – opinie klientów czy artykuły osób trzecich. Choć ludzie mogą rezerwować pokoje pod wpływem emocji przytoczenie logicznych powodów, dla których taka decyzja będzie trafna jest równie istotne. Zachęcony sugestywnym opisem lub wyjątkowymi zdjęciami potencjalny klient będzie szukał dowodów na to, że podjął właściwą decyzję. I tekst powinien mu tych dowodów dostarczyć.

Podsumowując, żeby potencjalni klienci po przejrzeniu serwisu internetowego naprawdę pragnęli się znaleźć w hotelu, warto wykorzystać wszystkie dostępne środki – nie tylko obrazy, ale również słowa.

Więcej informacji o błędach popełnianych w tekstach stron WWW hoteli, omówionych na przykładzie hoteli, działających na polskim rynku, w bezpłatnym poradniku na http://www-copywriting.pl.

Źródło:

Joanna Nowak

Artykuły i bezpłatne poradniki o tym, jak pisać teksty na strony WWW hoteli

http://www-copywriting.pl



noclegi hotele poradnik rezerwacja online on-line rezerwacja noclegu rezerwacja pokoju


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Historia komunikatu Mayday ? jak to wszystko się zaczęło i czemu trwa do dziś?

2022-01-17

Historia komunikatu Mayday ? jak to wszystko się zaczęło i czemu trwa do dziś?

Dziś chyba każdy wie, że komunikat Mayday oznacza kłopoty. Co dokładnie kryje się za tą nazwą, kto ją wymyślił i czemu stała się tak popularna? Czy komunikat wywodzi się z języka francuskiego, czy angielskiego? Zachęcamy do przejrzenia najważniejszych informacji na temat tego słowa. więcej...

Przewaga żarówki LED nad oświetleniem tradycyjnym.

2022-01-07

Przewaga żarówki LED nad oświetleniem tradycyjnym.

Tradycyjne żarówki pojawiają się już w naszych domach coraz rzadziej, a wszystko przez to, że wypierane są przez żarówki LED, które w ciągu kilkunastu lat zyskały sobie przychylność konsumentów. Wszystko to przez konkurencyjność i większą wytrzymałość dającą przewagę nad mniej doskonałą starszą siostrą. więcej...

Gdzie pojechać kamperem w Polsce?

2021-12-23

Gdzie pojechać kamperem w Polsce?

Marzy wam się objazdówka po Polsce? Świetnie się zatem składa! Z myślą o wielbicielach podróżowania kamperem i osobach dopiero rozpoczynających przygodę z caravaningiem postanowiliśmy przygotować krótki przegląd najlepszych miejsc w Polsce, które warto odwiedzić. Gdzie pojechać kamperem w Polsce? Zobaczcie nasze propozycje! więcej...

Planujesz pobyt we Wrocławiu? Oto 3 wskazówki, jak znaleźć najlepszy hotel w mieście

2021-11-22

Planujesz pobyt we Wrocławiu? Oto 3 wskazówki, jak znaleźć najlepszy hotel w mieście

Wrocław to miasto zdecydowanie warte odwiedzenia. Stolica Dolnego Śląska to idealne miejsce zwłaszcza na rodzinną eskapadę czy romantyczny wypad, ale nawet jeśli podróż ma charakter służbowy, warto przeznaczyć trochę czasu na bliższe poznanie miasta. Jednak niezależnie od celu wizyty, przed przyjazdem konieczne będzie zarezerwowanie hotelu we Wrocławiu. Jak wybrać ten, który spełni nasze oczekiwania? Czym kierować się przy wyborze, aby wypoczynek był komfortowy i zapewniał dostęp do najważniejszych atrakcji miasta? Przygotowaliśmy 3 ważne wskazówki dla wszystkich planujących wizytę we Wrocławiu. więcej...

Jak zaplanować podróż, aby przebiegła bezproblemowo? Podpowiadamy!

2021-11-22

Jak zaplanować podróż, aby przebiegła bezproblemowo? Podpowiadamy!

Jeśli właśnie planujesz podróż służbową lub wylot na wczasy, pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób dotrzeć na lotnisko. Co będzie lepszym rozwiązaniem - własny samochód, środki komunikacji miejskiej, taksówka, a może ktoś z rodziny lub znajomych podrzuci cię pod terminal? Rozważając wszystkie "za i przeciw" okazuje się, że dojazd do portu lotniczego własnym autem, a następnie pozostawienie pojazdu na pobliskim parkingu strzeżonym to najdogodniejsza opcja. Jednak przeanalizowaliśmy także pozostałe. więcej...