MŚ Brazylia 2014 – bo każdy kibic jest konsumentem

Pierwszy gwizdek XX Mistrzostw Świata FIFA w Piłce Nożnej zabrzmi już 12 czerwca. Po raz kolejny miłośnicy futbolu będą mieli swoje święto i tłumnie przybędą na rozgrywki. Niestety nasza reprezentacja nie weźmie w nich udziału, ale dla wszystkich kibiców z Polski, którzy mimo to wybierają się do Brazylii, sieć ECC-Net przygotowała zestaw porad.

Udając się na mistrzostwa warto być wyposażonym nie tylko w wiedze o futbolu i zestaw gadżetów, ale w kilka  istotnych porad konsumenckich. Przewodnik Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) podsumowuje wszystko, co musimy wiedzieć, aby ze spokojną głową cieszyć się z pobytu w Brazylii i nucić za Shakirą hymn mundialu – Jakie dokumenty podróży są wymagane? Jakie prawa pasażera linii lotniczych nam przysługują? Co zrobić, gdy jakość hotelu pozostawia wiele do życzenia? Na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów lub posiłku w restauracji? Jakie metody płatności są akceptowane przez lokalnych sprzedawców? Pod jaki numer można dzwonić w nagłych przypadkach? Na te i inne pytania sieć ECC-Net odpowiada w podręcznej, 6 stronicowej książeczce, która zawiera również harmonogram meczów oraz listę podstawowych portugalskich słówek.

Ulotka “MŚ FIFA w Brazylii 2014” została przygotowana przez sieć Europejskich Centrów Konsumenckich we współpracy z PROTESTE – Brazylijskim Stowarzyszeniem Ochrony Konsumentów w 11 wersjach językowych.

Broszurę w języku polskim można pobrać TUTAJ. Dostępna jest również na stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl.

 

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

PR

Nieznana Brazylia - Fortaleza
Stolica stanu Ceara jest znana z wspaniałych plaż: przepiękne i długie poprzecinane czerwonymi klifami,...
Tajemni klienci przetestowali e-zakupy za granicą.
Wyniki raportu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich
Dwa miesiące zamiast dwóch lat: dlaczego polubownie opłaca się bardziej?
Wszczęcie postępowania sądowego przeciwko przedsiębiorcy może okazać się kosztowne i długotrwałe. W przypadku...
Co trzeba wiedzieć o płatnościach za e-zakupy?
Przelew ekspresowy czy karta kredytowa? Taki dylemat ma wielu internautów, którzy upolowali cenową okazję...