Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Muzeum Browaru w Żywcu punktem kotwicznym Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego Turystyka noclegi
     Muzeum Browaru w Żywcu punktem kotwicznym Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Muzeum Browaru w Żywcu punktem kotwicznym Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego

2010-02-09

                            

Muzeum Browaru w Żywcu stało się oficjalnie częścią Europejskiego Szlaku dziedzictwa Przemysłowego. W sieci łączącej ponad 800 europejskich obiektów dziedzictwa znalazły się zaledwie 72 punkty kotwiczne, czyli miejsca o szczególnym znaczeniu historycznym dla Europy i przy tym bardzo atrakcyjne turystycznie. Takim właśnie punktem jest także Muzeum Browaru w Żywcu.

Europejski Szlak Dziedzictwa Przemysłowego jest rezultatem współpracy pomiędzy 11. europejskimi partnerami w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na wspólne europejskie dziedzictwo przemysłowe oraz promocja turystyczna miejsc związanych z historią przemysłu. Obecnie Europejski Szlak Dziedzictwa Przemysłowego wiedzie przez Wielką Brytanię, Belgię, Francję, Holandię, Luksemburg i Niemcy.

Nowym miejscem na mapie Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego jest Polska. Nasz kraj reprezentowany jest przez Muzeum Browaru w Żywcu, które w ostatnich dniach 2009 r. zanotowało rekordową frekwencję: od momentu powstania odwiedziło je już 300 tysięcy turystów. Liczba zwiedzających przerosła oczekiwania i prognozy. Muzeum Browaru cieszy się wciąż rosnącym zainteresowaniem. Tylko w sierpniu 2009 r. odwiedziło je 14 tysięcy turystów. Rocznie do muzeum przyjeżdża ponad 100 tysięcy. Dla porównania, Muzeum Narodowe w Warszawie odwiedza zaledwie 69 tysięcy osób więcej.

Muzeum prezentuje historię polskiego piwa od 1856 r. w „niemuzealny” sposób. W czasach, kiedy prawie nikt nie ma czasu na kulturę – możliwość dotykania eksponatów, poznawania historii multimedialnie, brak gablot, muzealnych kapci i ograniczeń przy robieniu zdjęć i filmów przyciąga tłumy do Żywca. Zanurzenie się w piwnej historii Żywca to także możliwość zwiedzania samego browaru z przewodnikiem i wypicia świeżo warzonego piwa. Nigdzie indziej nie smakuje tak wyjątkowo” – powiedział Jerzy Dwornicki, Dyrektor Browaru w Żywcu, który sprawuje mecenat nad Muzeum.

Muzeum Browaru w Żywcu jest także częścią Szlaku Zabytków Techniki Śląska. Zakwalifikowanie przez gremium ekspertów Muzeum Browaru w Żywcu do punktów kotwicznych Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego świadczy o jego ponadregionalnym znaczeniu dla przemysłowej historii Europy. Potwierdza również, że Muzeum Browaru jest jednym z najistotniejszych i najatrakcyjniejszych turystycznie miejsc przemysłowej historii Europy.

Punktami kotwicznymi Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego są m.in. Heineken Experience – Browar Heinekena w Amsterdamie, Dzielnica Jubilerów w Birmingham, Flamandzkie Muzeum Górnictwa Węglowego w Beringen czy Ferropolis – miasto żelaza w Gräfenhainichen.

Muzeum Browaru w Żywcu: www.muzeumbrowaru.pl

European Route of Industrial Heritage: www.erih.net


Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje pow. 13 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie. Najważniejsze marki Spółki to Heineken, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec – pierwsze piwo premium i jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 20 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Fischer, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter i Freeq w trzech odmianach). Grupa Żywiec S.A. zatrudnia ponad 6000 osób.

Grupa Żywiec S.A.

Biuro Zarządu: ul. Bitwy Warszawskiej 7a, 02-366 Warszawa, tel.: +48 22/ 537 60 00, fax.: +48 22/ 537 60 05

Siedziba Spółki: ul. Browarna 88, 34-300 Żywiec, tel.: +48 33/ 861 99 99, fax.: +48 33/ 861 46 14.

www.grupazywiec.pl


 




muzea muzeum Muzeum Browaru w Żywcu


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Czym jest apartament na wynajem?

2021-05-17

Czym jest apartament na wynajem?

Apartamenty na wynajem są budowane w różnych miejscach więcej...

Obóz na Kaszubach - recepta na udane lato dla dzieci

2021-05-05

Obóz na Kaszubach - recepta na udane lato dla dzieci

Kaszuby to przepiękne miejsce, w sam raz na odpoczynek. Region jest niezwykły ze względu na to, że łączy ze sobą góry, jeziora, pagórki, lasy i doliny. Klimat, który tam panuje jest nieporównywalny do innych wokół. więcej...

Eventy online, czyli jak zapewnić rozrywkę pracownikom w niepewnych czasach?

2021-05-04

Eventy online, czyli jak zapewnić rozrywkę pracownikom w niepewnych czasach?

Sytuacja pandemiczna w naszym kraju nie pozostawiła na żadnym przedsiębiorcy suchej nitki. Tak jak każdy kryzys, zweryfikowała siłę wielu biznesów. więcej...

Taxi wodne - niecodzienna alternatywa podróżowania

2021-05-04

Taxi wodne - niecodzienna alternatywa podróżowania

Taxi wodne w Gdyni to rozwiązanie, którym zachwycają się wszyscy przyjeżdżający do Trójmiasta turyści. więcej...

Buty na trudne trasy górskie

2021-03-09

Buty na trudne trasy górskie

Wybór właściwego obuwie w dużej mierze decyduje o powodzeniu wyprawy. Nie chodzi tu tylko o to, czy wrócimy z niej zmęczeni i zniechęceni, czy też szczęśliwi i głodni następnych przygód. Od butów często zależy, czy w ogóle wrócimy. więcej...