Nadchodzą wielkie zmiany dla branży turystycznej

Podczas grudniowego spotkania na Travel Camp w Warszawie grono specjalistów przedstawiło sporą dawkę wiedzy na temat przyszłości branży turystycznej.

Kwintesencją wydarzenia z pewnością jest stwierdzenie, że wciąż się zmieniamy, a proces ten nabrał jeszcze bardziej zawrotnego tempa!

Chcemy tego czy nie Internet i to, co się w nim dzieje zmusza nas do ciągłego wprowadzania nowości technologicznych. Bartek Rak (Socjomania) mówił o tym przytaczając najróżniejsze „emarketingowe smaczki dla branży travel w 2013 roku”. Prognozy wskazują, że wszechobecny Facebook znacznie bardziej zdominuje rynek turystyczny zmuszając tym samym firmy do inwestowania w kampanie reklamowe właśnie za jego pośrednictwem.

Ale nie tylko Facebook czai się na kawałek tortu branży turystycznej, także telefonia komórkowa coraz bardziej interesuje się „rynkiem bleisure” (turystyka biznesowa, biznes plus wypoczynek). Jedna za drugą powstają wciąż to nowe aplikacje na smartfony (przenośne urządzenie telefoniczne łączące w sobie funkcje telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego) i jak mówił Kuba Ryznar (HRS) tego typu aplikacje cieszą się dużym powodzeniem, przyszłość zatem należy do nich. HRS w ostatnim czasie wprowadził „Hotelowe lastminute” na przykładzie mobilnej aplikacji „Hotels Now”.

Podczas spotkania nie zabrakło także głosu rozsądku w sprawie turystycznego spamu w Google, wykład przeprowadził Cezary Gljer (Webmedia Group), który namawiał, aby tworzyć strony i serwisy przyjazne dla ludzi, a nie dla internetowych wyszukiwarek bo tylko te mają rację bytu.

Godny uwagi był także case Dominika Zaręby (Travelport), który przedstawił „aktualności i trendy na światowym rynku lotniczym”, a także wypowiedź Jakuba Górnickiego (Podrozniccy) na temat blogów turystycznych i potencjalnej współpracy z blogerami. Natomiast Tomasz Kopacz (Microsoft) wprowadził wszystkich w świat zaawansowanych technologii za sprawą turystycznych aplikacji napisanych dla Windows 8.

Działo się. Kto był już teraz zwiera szyki, aby po nowym roku śmiało wejść w świat nowych technologii, a kto nie był niech żałuje.

Więcej o Travel Camp na www.travelcapm.pl

 

M-S-M

Rainbow Tours - raport z listopada
Wartość sprzedanych w listopadzie wycieczek wyniosła prawie 11 milionów złotych – tak wynika z...
Jak zaoszczędzić na podróżach w dobie globalnego kryzysu?
Wobec słabnącej koniunktury, hotele ratują się drastycznie obniżając swoje ceny. Klienci mogą liczyć...
dane turystyki GUS 2007 - publikacja
Publikacja "Turystyka w 2007 r." jest kolejną edycją opracowania, wydawanego corocznie przez GUS, w...
Wykorzystanie bazy noclegowej
W pierwszym kwartale 2008 roku w porównaniu z I kwartałem 2007 roku: Liczba mieszkańców Polski korzystających...