Nowa marka turystyczna – Karkonosze

Na rynku branży turystycznej już wkrótce pojawi się nowa marka – Karkonosze. Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze wraz z Miastem Jelenią Górą oraz pozostałymi miastami i gminami powiatu zdecydowały się podjąć współpracę, której celem jest promocja regionu, stworzenie oferty dopasowanej do potrzeb różnych grup docelowych, a przede wszystkim budowa silnej, rozpoznawalnej marki. Wyjątkowość inicjatywy polega na tym, że to pierwszy tego typu projekt w Polsce realizowany w oparciu o koncepcję smart budget.

Dziesięć samorządów powiatu jeleniogórskiego doceniło wagę świadomego kształtowania wizerunku i postanowiło razem stworzyć spójny wizerunek regionu Karkonosze. Pierwszą fazę projektu stanowiło opracowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej, która w unikalny sposób prezentuje filozofię regionu. Na najbliższe 3 lata planowany jest proces przekształcenia nowego logotypu Karkonoszy w markę, podkreślającą wyjątkowy charakter i bogatą ofertę turystyczną tego miejsca.

Celem kampanii jest rozbudzenie patriotyzmu lokalnego, stworzenie mody na Karkonosze i budowa silnej społeczności wokół regionu. Efektem działań będzie dostarczenie kompleksowej oferty wycieczek, tras turystycznych oraz całych pakietów pobytowych, dostosowanych do potrzeb odbiorców. Aby zbudować bazę hoteli, restauracji i innych atrakcji godnych polecenia, marka Karkonosze planuje wprowadzić system certyfikatów dla podmiotów turystycznych z powiatu jeleniogórskiego. Certyfikat przyznawany będzie obiektom ciekawym i dobrym jakościowo oraz produktom związanym z regionem.

Niezwykle istotne jest dla nas przygotowanie szerokiej oferty turystycznej, przy współpracy i na bazie opinii odwiedzających. Chcemy budować markę przy współudziale turystów i mieszkańców tego regionu” – mówi Starosta Powiatu Jeleniogórskiego Jacek Włodyga. „Zdecydowaliśmy się określić projekt hasłem „Mam w sobie ducha gór”, aby w ten sposób nawiązać do symbolu Karkonoszy – Liczyrzepy, zwanego inaczej Duchem Gór. Cechy przypisywane Liczyrzepie to duma, odwaga i troska o innych. To najważniejsze wartości marki, które chcemy komunikować na zewnątrz i na tej podstawie budować wizerunek” – podsumowuje Jacek Włodyga.

W przeciwieństwie do większości strategii tworzonych przez regiony, marka Karkonosze powstaje na podstawie koncepcji smart budget. Działania planowane są w ten sposób, aby przy możliwie niskich kosztach dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Do promocji wykorzystane zostaną takie kanały komunikacji, jak media relations, social media oraz eventy – konkursy, konferencje prasowe, warsztaty czy study tours dla blogerów i dziennikarzy.

Oficjalna prezentacja marki Karkonosze odbędzie się podczas konferencji prasowej 24 października, na Międzynarodowych Targach Turystycznych Tour Salon w Poznaniu. Konferencja odbędzie się w sali Centrum Prasowego w pawilonie 10 (obok pawilonu 5) w godzinach 14.00 – 15.30. Tematami prezentowanymi podczas konferencji  pt. „Karkonosze i Łużyce Górne – aktywnie przez cztery pory roku” będą:

– prezentacja projektu „Karkonosze i Łużyce Górne – aktywnie przez cztery pory roku”

– prezentacja nowej Marki Karkonosze

– prezentacja Regionalnej Karty Rabatowej dla Karkonoszy po stronie polskiej i czeskiej

sport w Karkonoszach i Górach Izerskich

– zaproszenie w Karkonosze

 

PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...