Na rynku branży turystycznej już wkrótce pojawi się nowa marka – Karkonosze. Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze wraz z Miastem Jelenią Górą oraz pozostałymi miastami i gminami powiatu zdecydowały się podjąć współpracę, której celem jest promocja regionu, stworzenie oferty dopasowanej do potrzeb różnych grup docelowych, a przede wszystkim budowa silnej, rozpoznawalnej marki. Wyjątkowość inicjatywy polega na tym, że to pierwszy tego typu projekt w Polsce realizowany w oparciu o koncepcję smart budget.
Dziesięć samorządów powiatu jeleniogórskiego doceniło wagę świadomego kształtowania wizerunku i postanowiło razem stworzyć spójny wizerunek regionu Karkonosze. Pierwszą fazę projektu stanowiło opracowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej, która w unikalny sposób prezentuje filozofię regionu. Na najbliższe 3 lata planowany jest proces przekształcenia nowego logotypu Karkonoszy w markę, podkreślającą wyjątkowy charakter i bogatą ofertę turystyczną tego miejsca.
Celem kampanii jest rozbudzenie patriotyzmu lokalnego, stworzenie mody na Karkonosze i budowa silnej społeczności wokół regionu. Efektem działań będzie dostarczenie kompleksowej oferty wycieczek, tras turystycznych oraz całych pakietów pobytowych, dostosowanych do potrzeb odbiorców. Aby zbudować bazę hoteli, restauracji i innych atrakcji godnych polecenia, marka Karkonosze planuje wprowadzić system certyfikatów dla podmiotów turystycznych z powiatu jeleniogórskiego. Certyfikat przyznawany będzie obiektom ciekawym i dobrym jakościowo oraz produktom związanym z regionem.
„Niezwykle istotne jest dla nas przygotowanie szerokiej oferty turystycznej, przy współpracy i na bazie opinii odwiedzających. Chcemy budować markę przy współudziale turystów i mieszkańców tego regionu” – mówi Starosta Powiatu Jeleniogórskiego Jacek Włodyga. „Zdecydowaliśmy się określić projekt hasłem „Mam w sobie ducha gór”, aby w ten sposób nawiązać do symbolu Karkonoszy – Liczyrzepy, zwanego inaczej Duchem Gór. Cechy przypisywane Liczyrzepie to duma, odwaga i troska o innych. To najważniejsze wartości marki, które chcemy komunikować na zewnątrz i na tej podstawie budować wizerunek” – podsumowuje Jacek Włodyga.
W przeciwieństwie do większości strategii tworzonych przez regiony, marka Karkonosze powstaje na podstawie koncepcji smart budget. Działania planowane są w ten sposób, aby przy możliwie niskich kosztach dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Do promocji wykorzystane zostaną takie kanały komunikacji, jak media relations, social media oraz eventy – konkursy, konferencje prasowe, warsztaty czy study tours dla blogerów i dziennikarzy.
Oficjalna prezentacja marki Karkonosze odbędzie się podczas konferencji prasowej 24 października, na Międzynarodowych Targach Turystycznych Tour Salon w Poznaniu. Konferencja odbędzie się w sali Centrum Prasowego w pawilonie 10 (obok pawilonu 5) w godzinach 14.00 – 15.30. Tematami prezentowanymi podczas konferencji pt. „Karkonosze i Łużyce Górne – aktywnie przez cztery pory roku” będą:
– prezentacja projektu „Karkonosze i Łużyce Górne – aktywnie przez cztery pory roku”
– prezentacja nowej Marki Karkonosze
– prezentacja Regionalnej Karty Rabatowej dla Karkonoszy po stronie polskiej i czeskiej
– sport w Karkonoszach i Górach Izerskich
– zaproszenie w Karkonosze
PR