Orbitz i Amadeus nawiązują strategiczną współpracę w Ameryce Północnej

Amadeus dostarczy wiodące w branży usługi technologiczne i dystrybucyjne, wzmacniając tym samym marki firmy Orbitz w Ameryce Północnej

Warszawa, 11 lutego 2014 r.: Amadeus i Orbitz Worldwide (NYSE: OWW), wiodąca na świecie firma turystyczna działająca w sektorze on-line, wykorzystująca technologię do zmiany sposobu planowania i zakupu usług związanych z podróżowaniem przez konsumentów z całego świata, poinformowały o zawarciu nowej, długoletniej umowy.

W ramach nowego porozumienia Amadeus dostarczy swoją technologię oraz usługi globalnego systemu dystrybucji w celu wsparcia marek Orbitz w Ameryce Północnej.

– Po podjęciu decyzji o przejściu na strategię multi-GDS i szczegółowym przeglądzie możliwości dostawcy, możemy powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni ze współpracy z firmą Amadeus w Ameryce Północnej. Z niecierpliwością czekamy na uruchomienie technologii Amadeus, które pozwolą nam utrzymać wiodącą pozycję najlepszego dostawcy stron internetowych i mobilnych do zakupu podróży – powiedział Chris Orton, Chief Operating Officer, Orbitz.com.

Orbitz Worldwide skupia się na wykorzystaniu innowacyjnych technologii, które pozwalają osobom podróżującym służbowo i prywatnie na poszukiwanie ofert, planowanie wyjazdów i rezerwowanie szerokiej gamy produktów i usług turystycznych, w tym biletów lotniczych, hoteli, samochodów do wynajęcia, rejsów i pakietów wakacyjnych. Portfolio Orbitz obejmuje znane na całym świecie internetowe marki konsumenckie związane z podróżami, w tym Orbitz.com i CheapTickets.com w Ameryce Północnej, ebookers.com w Europie i HotelClub.com z siedzibą w regionie Azji i Pacyfiku, realizujący operacje na całym świecie.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego nowego partnerstwa z Orbitz. Umowa odpowiadająca na potrzeby Orbitz w Ameryce Północnej jest kolejnym przykładem znacznych inwestycji firmy Amadeus i jej koncentracji na zapewnieniu globalnego zasięgu i usług technologicznych, które mają kluczowe znaczenie dla największych internetowych biur podróży – powiedział Holger Taubmann, Senior Vice President, Distribution, Amadeus IT Group.

Amadeus kontynuuje rozwój na całym świecie, umacniając swoją wiodącą pozycję jako dostawcy zaspokajającego potrzeby firm turystycznych online poprzez dostarczanie technologii i usług, które pomagają im przyciągnąć więcej klientów, lepiej wykorzystywać możliwości sprzedaży oraz optymalizować doświadczenia podróżnych.

W Ameryce Północnej Amadeus stworzył dedykowany zespół ekspertów i rozwiązania technologiczne skoncentrowane na tym regionie. Ma to na celu zaspokajanie specjalistycznych potrzeb firm turystycznych online – zarówno tych o ugruntowanej pozycji, jak i nowo powstających.

– Cieszymy się z nowego partnerstwa z Orbitz w Ameryce Północnej i możliwości zapewnienia firmie zaawansowanych technologii i usług, które pomogą jej kontynuować rozwój i zwiększać możliwości obsługi podróżnych – powiedział Scott Gutz , President and CEO, Amadeus North America. – Nowa umowa jest ważnym osiągnięciem dla firmy Amadeus w Ameryce Północnej. Wspiera ona nasze inwestycje i zaangażowanie w działalność sektora podróży online, a także nasz rozwój w regionie – dodał.

***

Informacje o Orbitz Worldwide

Orbitz Worldwide (NYSE:OWW) wiodąca na świecie firma turystyczna działająca w sektorze on-line, wykorzystująca technologię do zmiany sposobu planowania i zakupu usług związanych z podróżowaniem przez konsumentów z całego świata. Orbitz Worldwide obsługuje strony związane z planowaniem podróży, takie jak Orbitz (www.orbitz.com), ebookers (www.ebookers.com), HotelClub (www.hotelclub.com) i CheapTickets (www.cheaptickets.com). Ponadto w ramach rodziny Orbitz Worldwide, Orbitz Partner Network (www.orbitz.com/OPN) zapewnia rozwiązania technologiczne dla turystycznych marek własnych dla szerokiej gamy partnerów, w tym największych na świecie linii lotniczych i biur podróży. Z kolei Orbitz for Business (www.orbitzforbusiness.com) dostarcza rozwiązania do zarządzania podróżami dla firm każdej wielkości. Orbitz Worldwide udostępnia informacje dotyczące relacji inwestorskich na investors.orbitz.com.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi, porty lotnicze), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
    
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl  

PR

No posts found