Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Plany turystyczne internautów Gemius Turystyka noclegi
     Plany turystyczne internautów Gemius

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Plany turystyczne internautów Gemius

2009-02-28
 

Plany turystyczne internautów

Firma badawcza Gemius SA zbadała zwyczaje oraz plany wyjazdowe polskich internautów. Najważniejsze wnioski z badania zostały zebrane w raporcie „Turystyka wśród internautów”.

Raport Gemius SA „Turystyka wśród internautów” prezentuje wyniki 3 projektów badawczych, w których kompleksowej analizie poddano branżę turystyczną
w Polsce. Raport obejmuje dane na temat:

  • podróży internautów w ciągu ostatniego półrocza, jak również planów wyjazdowych internautów w ciągu najbliższych 6 miesięcy (na podstawie badania gemiusReport „Wyjazdy internautów z biurami podróży”),

  • stopnia znajomości tanich linii lotniczych, biur podróży/tour operatorów oraz portali turystycznych (na podstawie badania gemiusReport „Tracking Turystyka”),

  • popularności polskich stron internetowych poświęconych turystyce oraz profilu społeczno-demograficznego ich użytkowników (na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius).

Kiedy, gdzie, za ile i w jakim celu?

Sezon wiosenno-letni to najpopularniejszy okres urlopowy – 41 proc. internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższych 6 miesięcy zamierza wypocząć właśnie w tym okresie. Nieznacznie mniejsza liczba respondentów (36 proc.) ma zamiar wyjechać w sezonie jesienno-zimowym. Podróż w obu sezonach planuje co szósty badany (16 proc.).


Europa to najczęściej wskazywany kierunek podróży. Co drugi (56 proc.) internauta planujący wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza zamierza odwiedzić jeden z krajów Starego Kontynentu, podczas gdy jedynie co siódmy (14 proc.) planuje wykupić wycieczkę krajową.


Wśród kierunków europejskich królują takie państwa, jak: Włochy, Hiszpania, Grecja, Chorwacja oraz Austria. Natomiast wśród wyjazdów planowanych w obrębie Polski największą popularnością cieszą się województwa podkarpackie, zachodniopomorskie
i małopolskie.


Za najważniejsze kwestie podczas wyboru wyjazdu organizowanego przez biuro podróży, internauci planujący taki wyjazd, uznali miejsce wycieczki oraz jej cenę. Prawie 2/3 badanych zamierza wydać na planowany wyjazd z biurem podróży od 1 000 zł do 4 000 zł
w przeliczeniu na jedną dorosłą osobę. W przypadku wyjazdów krajowych i europejskich zdecydowana większość osób korzystających z sieci planuje przeznaczyć na ten cel do
2 000 zł, zaś w przypadku wyjazdów poza Europę ponad 2 000 zł na osobę.


Zwiedzanie będzie celem wyjazdu prawie połowy internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza. Co trzeci respondent ma zamiar przede wszystkim wypoczywać, zaś co ósmy planuje jeździć na nartach.



Wykres 1. Określ cel swojego planowanego wyjazdu / planowanych wyjazdów.

 

N=532 - wszyscy respondenci, którzy w ciągu następnych 6 miesięcy zamierzają skorzystać z wyjazdu z biurem podróży. Procenty nie sumują się do 100%, gdyż respondenci mieli możliwość udzielenia więcej niż jednej odpowiedzi.

Źródło: „Turystyka wśród internautów”, gemiusReport, wrzesień - październik 2008


Internet głównym źródłem informacji turystycznej

Internet – jak pokazują wyniki raportu Gemius „Turystyka wśród internautów” – to najpopularniejsze źródło informacji turystycznej wśród osób korzystających z sieci. Ponad połowa (58 proc.) internautów planujących wyjazd z biurem podróży wskazała informacje z sieci jako najczęściej wykorzystywane podczas planowania wyjazdu.


Wykres 2. Z jakich źródeł korzystałeś(łaś) podczas wybierania tego planowanego wyjazdu organizowanego przez biuro podróży?

 

N=532 - wszyscy respondenci, którzy w ciągu następnych 6 miesięcy zamierzają skorzystać z wyjazdu z biurem podróży. Procenty nie sumują się do 100%, gdyż respondenci mieli możliwość udzielenia więcej niż jednej odpowiedzi.

Źródło: „Turystyka wśród internautów”, gemiusReport, wrzesień - październik 2008


Osoby, które w ciągu ostatniego półrocza wykupiły wycieczkę z biurem podróży, a informacji o niej poszukiwały za pośrednictwem internetu, wykorzystywały w tym celu głównie strony biur podróży (65 proc. wskazań), wyszukiwarki (53 proc.) i portale turystyczne (47 proc.). Najpopularniejszą stroną biura podróży okazała się Triada.pl – wskazana przez 41 proc. internautów szukających informacji na stronach biur podróży. Z kolei najczęściej wybieranym portalem turystycznym są Wakacje.pl (wskazane przez 45 proc. osób szukających informacji na portalach turystycznych).


O badaniach:

Raport “Turystyka wśród internautów” opracowano na podstawie 3 projektów badawczych:


gemiusReport - badanie przeprowadzono między 25 września a 20 października 2008 przy użyciu losowo wyświetlanych ankiet internetowych. Kwestionariusze emitowane były na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Analizą objęto 1 108 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od grupy celowej, którą stanowili internauci w wieku od 15 do 78 lat, którzy skorzystali z wyjazdu z biurem podróży w ciągu ostatnich sześciu miesięcy (576 kwestionariuszy) lub planują taki wyjazd w ciągu najbliższego półrocza (532 kwestionariusze). Aby dane były reprezentatywne dla całej grupy celowej, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu, pochodzących z badania Omnibus PBS (VIII-IX 2008). Przedstawiana pod wykresami liczba respondentów, będąca podstawą procentowania, dotyczy danych nieważonych.


gemiusReport „Tracking Turystyka” jest badaniem ciągłym. Dane dla każdego tygodnia są wynikiem rolowania (agregacji) danych z danego tygodnia oraz trzech tygodni go poprzedzających. Niniejszy raport przedstawia zagregowane wyniki badania dla tygodni 23-39 2008 roku (zebrane od 10 maja do 27 września 2008). Badanie przeprowadzono przy użyciu ankiet internetowych, które były wyświetlane losowo. Kwestionariusze emitowane były na witrynach objętych bezpłatnym audytem site-centric stat24/PBI. Analizą objęto kwestionariusze zebrane od internautów w wieku od 17 roku życia.


Megapanel PBI/Gemius - realizowane jest w celu zebrania informacji na temat całej polskiej społeczności internetowej, określenia profilu użytkowników internetu i intensywności korzystania z globalnej sieci, a także w celu stworzenia rankingu najbardziej popularnych stron WWW. Badanie Megapanel PBI/Gemius opiera się na unikalnej na skalę światową metodologii, łączącej właściwości badania typu user-centric (badanie panelowe) z badaniem typu site-centric. Podstawowym źródłem informacji o odwiedzanych przez internautów witrynach, używanych aplikacjach oraz czasie korzystania z internetu jest kilkunastotysięczny panel użytkowników internetu, stanowiący miniaturę polskiej społeczności internautów. Informacje te łączone są z danymi demograficznymi internautów. Skład panelu jest dopasowywany do struktury demograficznej polskich użytkowników internetu, pochodzącej z sondażowego badania strukturalnego (badanie NetTrack – SMG/KRC Poland Media SA). Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius jest efektem prac koncepcyjnych, badawczych i analitycznych zespołu specjalistów Gemius.

Gemius SA – firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Na rynku polskim istnieje od 1999 roku, oferując profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze dla wszystkich podmiotów tego rynku. Firma oferuje szeroki wachlarz kompleksowych badań dotyczących m.in. zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). We współpracy ze spółką Polskie Badania Internetu, Gemius prowadzi całościowe badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych – Megapanel PBI/Gemius.

     


     



dane raport gemius raport turystyka


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

2 w 1 w czasie wakacji, czyli atrakcyjna praca sezonowa i tanie podróżowanie

2018-07-13

2 w 1 w czasie wakacji, czyli atrakcyjna praca sezonowa i tanie podróżowanie

Czy studenci podczas wakacji mogą tylko wypoczywać? Nie! Mogą także podjąć pracę sezonową, np. w charakterze opiekuna osób starszych. Czy taka praca jest bezpieczna i dlaczego warto ją podjąć? więcej...

Ekwipunek dla podróżnika

2018-07-04

Ekwipunek dla podróżnika

Podróżowanie jest niezwykłą pasją, która pozostawia wspomnienia na całe życie. Aby było ono jeszcze bardziej przyjemne, warto dobrze się do niego przygotować. Nawet jeżeli jest to klasyczna podróż turystyczna to i tak dobrze jest zadbać o własny ubiór tak, aby żadne warunki atmosferyczne nie popsuły nam wyjazdu. Dowiedz się, w jaki sposób wybrać odpowiednią kurtkę, buty oraz plecak idealne na całodzienne wędrówki. więcej...

Z dzieckiem nad morze. Te sposoby umilą urlop

2018-06-20

Z dzieckiem nad morze. Te sposoby umilą urlop

Zaplanowanie wypoczynku z dzieckiem, to wyzwanie dla każdego rodzica. Wybierając się nad Bałtyk, warto zapewnić swoim pociechom odpowiednie atrakcje, aby się nie nudziły. Jak sprawić, żeby dzieci były zadowolone, a rodzic wypoczęty? więcej...

Wakacje w Trójmieście

2018-06-05

Wakacje w Trójmieście

Miłośnicy wakacji nad morzem dzielą się na tych, którzy lubią korzystać z mało uczęszczanych plaż w niewielkich miejscowościach oraz na tych, którzy oprócz plażowania mają w planie zwiedzanie lub imprezowanie. Ci pierwsi wybierają przede wszystkim mało popularne nadmorskie wsie i miasta. Drudzy często decydują się na wyjazd do Trójmiasta, a zwłaszcza Sopotu. Daje on wiele różnych możliwości spędzania czasu, od pływania w Bałtyku, przez poznawanie historycznych zabytków, aż po szalone imprezy w klubach i relaks w Spa. Polecamy przyjazd tutaj bez względu na porę roku - Morze Bałtyckie sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu bez względu na temperaturę, a lokalne atrakcje nigdy nie nudzą i nie wymagają wcale stroju plażowego. więcej...

Idealny pomysł na wakacje - to wakacje w last minute!

2018-06-05

Idealny pomysł na wakacje - to wakacje w last minute!

Już czas zacząć sezon urlopowy i pomyśleć, gdzie chcemy się wybrać i gdzie będziemy mieli pewność na super pogodę. Idealnym pomysłem na wakacje jest właśnie oferta last minute ? dzięki niej nie musimy długo przed wyjazdem planować wypoczynku, możemy spontanicznie wybrać kraj i termin swojego wyjazdu a do tego też zyskamy aż 33% zniżki! więcej...