Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Podpisz się dla klimatu Turystyka noclegi
     Podpisz się dla klimatu

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Podpisz się dla klimatu

2008-10-01

30 września wystartowała organizowana przez Vattenfall kampania „Podpis dla klimatu”. Przez 3 miesiące, obywatele 5 europejskich krajów, w tym Polski, mają możliwość złożenia podpisów pod manifestem klimatycznym i wyrażenia w ten sposób poparcia dla walki ze zmianami klimatu. Inicjatywie towarzyszy kampania wizerunkowa – jedna z największych w całej historii obecności firmy na polskim rynku.

„Podpis dla klimatu” jest częścią długofalowej kampanii Combat Climat Change i kontynuacją zaangażowania Vattenfall w działania na rzecz walki ze zmianami klimatu i budowania swojego wizerunku jako firmy odpowiedzialnej społecznie, aktywnie zaangażowanej w zmagania z jednym z największych wyzwań współczesnego świata.

Przyświecająca Vattenfall idea jest prosta. Każdy z nas, jako konsument i obywatel ma realną siłę, aby aktywnie włączyć się do walki z negatywnymi skutkami globalnego ocieplenia. Nasza siła jako konsumentów polega na tym, że poprzez świadomie podejmowane decyzje konsumenckie możemy wybierać te produkty, które są przyjazne dla klimatu. Z kolei nasza siła obywatelska oznacza nic innego, jak to, że możemy realnie wpływać na decydentów, aby kształtując globalną i lokalną politykę, podejmowali decyzje wspierające walkę ze zmianami klimatu.

Tu pojawia się pytanie, w jaki sposób każdy z nas może realnie wpłynąć na polityków, aby podejmowali proklimatyczne działania. Odpowiedź Vattenfall na to pytanie brzmi następująco. Jeżeli uda nam się zachęcić jak największą ilość ludzi do tego, aby poparli konkretne rozwiązania przyczyniające się do ograniczenia skutków efektu cieplarnianego, umożliwimy im wyrażenie swojego poparcia w prosty i przyjazny dla nich sposób, a następnie uświadomimy skalę tego poparcia decydentom, wówczas siła pojedynczego głosu ma szansę przełożyć się na rzeczywisty wpływ na polityków.

To właśnie na tym założeniu opiera się idea manifestu klimatycznego Vattenfall i towarzyszącej mu kampanii. Jej główną platformą jest strona internetowa www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu. Obok licznych elementów o charakterze informacyjno-edukacyjnym, znajduje się na niej manifest klimatyczny. To nic innego, jak trzy postulaty, których spełnienie w istotny sposób przyczyni się do walki ze zmianami klimatu.

Manifest Klimatyczny:
- Globalna cena na emisje CO2

Wprowadzenie zachęt ekonomicznych dla biznesu w postaci określenia globalnej ceny na emisję CO2;

Promowanie takich rozwiązań ekologicznych dla firm, które będą korzystniejsze finansowo niż płacenie więcej za możliwość dodatkowej emisji dwutlenku węgla.

- Wsparcie dla nowych technologii przyjaznych klimatowi

Wsparcie zastosowania nowych technologii w ekologii, w celu skrócenia procesu ich wdrażania;

Przyspieszenie procesu wkraczania w nasze codzienne życie energii odnawialnej, ekologicznego transportu oraz czystego sposobu przetwarzania paliw kopalnych.

- Wdrożenie przyjaznych klimatowi norm technicznych dla produktów

Upowszechnienie informowania klientów, które produkty są najbardziej przyjazne dla klimatu

Wdrożenie restrykcyjnych norm, wymuszających na producentach wytwarzania produktów korzystnych dla klimatu

Odpowiednie oznaczanie przyjaznych środowisku produktów, w taki sposób, aby konsumenci mogli świadomie podejmować decyzje podczas zakupów.

Jak oddać głos?

Każda osoba może za pośrednictwem strony internetowej www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu złożyć w bardzo prosty sposób swój „podpis”, wyrażając tym samym poparcie dla idei wyrażonych w manifeście. Kampania zbierania poparcia dla manifestu klimatycznego będzie realizowana we wszystkich krajach, w których działa Vattenfall. Im więcej podpisów uda się zebrać, tym większa szansa na przekonanie polityków, aby podjęli działania na rzecz walki z klimatem.

Za pośrednictwem strony www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu można na bieżąco śledzić ilość podpisów złożonych pod manifestem i sprawdzić, w którym z krajów udało się zaangażować największą ilość osób. Możemy również zachęcić naszych przyjaciół i znajomych do podpisania się pod manifestem – wystarczą do tego dwa kliknięcia.

Inwazja pomarańczowych figurek

Dla lepszego zobrazowania skali poparcia postulatów wyrażonych w manifeście klimatycznym, Vattenfall przygotował wyjątkowy sposób wizualizacji każdego złożonego podpisu. Za każdy z nich, firma wyprodukuje jedną, pomarańczową figurkę, która symbolizować będzie konkretną osobę – sygnatariusza manifestu. Figurki produkowane będą z materiałów nadających się do ponownego przetworzenia, a firma zrekompensuje zużycie energii potrzebnej do ich wytworzenia i transportu poprzez zakup praw do emisji dwutlenku węgla.

Figurki zostaną następnie przesłane do miejsc, w których zapadają najważniejsze dla klimatu decyzje: do Brukseli, w której obecnie obraduje Parlament Europejski oraz stolic wszystkich krajów, w których działa Vattenfall. Finał kampanii odbędzie się w Poznaniu, gdzie w pierwszej połowie grudnia tego roku odbędzie się Szczyt Klimatyczny ONZ.

Figurki symbolizujące wszystkie osoby, które podpisały się pod Manifestem pod koniec listopada odwiedzą Warszawę. Z tej okazji Vattenfall zorganizuje specjalne wydarzenie. Nie wiemy, ile podpisów uda się zebrać do końca listopada – mówi Marcin Zięba, Marketing Communication Manager Vattenfall Poland. Ale do wyeksponowania wielu tysięcy figurek potrzeba powierzchni równej mniej więcej pełnowymiarowemu boisku piłkarskiemu. Znalezienie takie miejsca w Warszawie to nie lada wyzwanie.

Obok samych figurek, w miejscu organizacji wydarzenia zostaną ustawione punkty informacyjne, w których każdy będzie mógł podpisać się pod manifestem, a także dowiedzieć się więcej o inicjatywie Vattenfall. Dodatkowo, na wielkich ekranach prezentowane będą najważniejsze założenia kampanii. Chcemy być widoczni – mówi Zięba. Organizując to przedsięwzięcie chcemy nie tylko zachęcić jak najwięcej osób do podpisania manifestu, ale także promować wizerunek Vattenfall wśród mieszkańców stolicy.

Kampania wizerunkowa w mediach

Bardzo istotnym elementem inicjatywy „Podpis dla klimatu” jest budowanie reputacji i promowanie wizerunku Vattenfall, jako firmy odpowiedzialnej i zaangażowanej w działania proekologiczne. Temu celowi służyć będzie największa w tym roku, a zarazem jedna z najbardziej intensywnych w całej historii obecności Vattenfall na polskim rynku kampania reklamowa prowadzona z wykorzystaniem telewizji, prasy oraz Internetu. Kampania telewizyjna trwać z różną intensywnością od października do grudnia. Stacje telewizyjne, a także pozostałe media, wykorzystywane w tej kampanii, dobrane zostały w taki sposób, aby skutecznie dotrzeć do grupy docelowej kampanii. 45-sekundowy film reklamowy będzie można zobaczyć w TVN24, TVN, TVN7, TVP2, TVP1 oraz Polsacie. Kampania wizerunkowa w telewizji będzie wspierana przez obecność reklamową w prasie. Cztery rodzaje ogłoszeń, które zostały przygotowane na użytek tej kampanii, będzie można zobaczyć w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Dzienniku, Gazecie Prawnej, Pulsie Biznesu, Dzienniku Zachodnim, Newsweeku, Polityce, Przekroju, Forum, Focus i National Geographic.

Bardzo ważnym elementem kampanii wizerunkowej są działania prowadzone w Internecie. Obok obecności reklamowej w najważniejszych portalach takich jak Onet, Wirtualna Polska, Interia, O2 oraz Gazeta.pl i aktywności komunikacyjnych prowadzonych na forach internetowych, kampania będzie wspierana przez spersonalizowane akcje kierowane do użytkowników portali społecznościowych Nasza Klasa i GoldenLine.pl. Wykorzystanie przez Vattenfall narzędzi komunikacyjnych skierowanych do wyselekcjonowanych użytkowników portali społecznościowych to pionierskie działanie, zarówno jeżeli chodzi o branżę energetyczną, jak i w ogóle marketing internetowy – podkreśla M. Zięba. Świadczy to innowacyjnym podejściu Vattenfall nie tylko do rozwiązań związanych podstawową działalnością firmy, ale również do komunikacji z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami.

www.podpisdlaklimatu.pl

Źródło: media.netpr.pl



klimat prognoza pogody


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Wakacje 2017: Polacy lubią to!

2017-06-27

Wakacje 2017: Polacy lubią to!

Wakacje - czas oczekiwanych urlopów i błogiego, letniego wypoczynku. Polacy coraz bardziej świadomie planują wczasy: z wyprzedzeniem i z finezją. Coraz mniej turystów czeka na "last minute", większość ceni sobie wybór wakacji o wymarzonej destynacji i standardzie. Gdzie zatem w tym roku Polacy spędzą wakacje? więcej...

Do marszu, gotowi, start! Rusza proekologiczny projekt eneloop expedition 2100

2017-06-26

Do marszu, gotowi, start! Rusza proekologiczny projekt eneloop expedition 2100

Warszawa, 22 czerwca 2017 roku - już 23 czerwca startuje eneloop expedition 2100 - paneuropejski, charytatywny projekt zainicjowany przez Panasonic Energy Europe. Trzy zespoły: z Polski (czerwony), Danii (fioletowy) oraz Wielkiej Brytanii (żółty) staną do rywalizacji, by wygrać dla wybranej przez siebie proekologicznej organizacji nagrodę w wysokości 21 000 euro. więcej...

50 niezwykłych, charytatywnych skoków spadochronowych w jeden dzień!

2017-06-26

50 niezwykłych, charytatywnych skoków spadochronowych w jeden dzień!

Tomasz Kozłowski, wybitny skoczek spadochronowy, ustanowił kolejny rekord wykonując 50 skoków ze spadochronem w ciągu jednego dnia. Jego wyczyn to również wspaniała akcja charytatywna. Dla każdego skoku Tomasz Kozłowski pozyskał sponsora, który przekazał pieniądze potrzebującej osobie. W sumie udało się zebrać niemal 200 tysięcy złotych, które trafią do osób niepełnosprawnych i chorych. Termo Organika, największy producent styropianu w Polsce, zaangażowała się w kolejny już wspólny projekt i została sponsorem jednego ze skoków. więcej...

Targi EuroGastro i WorldHotel - wydarzenie na światowym poziomie

2017-06-26

Targi EuroGastro i WorldHotel - wydarzenie na światowym poziomie

22. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro oraz 11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel to najważniejsze spotkania dla branży HoReCa. więcej...

Od stóp do głów - Regatta na kolonię i każdą przygodę

2017-06-26

Od stóp do głów - Regatta na kolonię i każdą przygodę

Lista niezbędnych rzeczy na wyjazd przekazana przez organizatorów wypoczynku często wywołuje panikę u rodziców. Co roku przed kolonią lub obozem całe rodziny udają się na zakupy brakujących akcesoriów. Warto wybrać taki sprzęt, który będzie wytrzymały, wygodny, funkcjonalny i jak najbardziej uniwersalny. Dziecko na wakacjach musi być zabezpieczone zarówno przed słońcem, jak i deszczem, wiatrem oraz chłodem. Jednocześnie wszystko musi się zmieścić do jednego plecaka lub walizki - o takich gabarytach i ciężarze, by młodzi koloniści sami byli w stanie bagaż udźwignąć i przetransportować na miejsce noclegu. więcej...