Podróże za głosem serca

Dlaczego podróżujemy? Bo podróżowanie poszerza horyzonty? Nie tylko. Ile z naszych wypraw podyktowanych jest głosem serca? Okazuje się, że aż 70%. Serwis wspólnych przejazdów BlaBlaCar przepytał Europejczyków użytkowników BlaBlaCar z jakich powodów najczęściej podróżują na dłuższych dystansach.

Okazuje się, że aż 70% europejskich miłośników wspólnych przejazdów podróżuje, bo tak dyktuje im serce. Wsiadają do auta po to, aby zobaczyć ukochane osoby: spotkać się z przyjaciółmi (13%), rodziną (34%) lub partnerem (23%).

Miłość na odległość to dosyć powszechny obecnie – szczególnie na początku relacji typ związków. Ludzie coraz więcej podróżują, wyjeżdżają za granice na wymiany studenckie, migrują za pracą, zaczynają flirt od znajomości w Internecie. Tworzą się relacje, w których partnerów dzieli znaczna odległość. Zanim jeden z nich zdecyduje się przeprowadzić do innego miasta, czy nierzadko nawet innego kraju, tworzą związek na sporą odległość. Dlatego wyjazdy podyktowane głosem serca stanowią tak duży procent wśród wszystkich przejazdów – mówi Michał Pawelec z polskiego zespołu BlaBlaCar.

Niemcy najbardziej romantyczni?

Jakie kraje w Europie kojarzą się z romantycznymi mieszkańcami? Na pewno Francja, Włochy, może Hiszpania. Tymczasem z badań serwisu BlaBlaCar wynika, że najbardziej romantyczni są… Niemcy.  Aż 28% z nich podróżując na dłuższe dystanse deklaruje, że robi to po to, by spotkać się ze swoją drugą połówką. Dopiero za nimi plasują się Francuzi – 27% z nich jeździ po to, by zobaczyć się ze swoim partnerem lub partnerką. Potem są Hiszpanie i Włosi (22-23%),  a jeszcze dalej, na piątym miejscu są Polacy. 17% z nas deklaruje motyw uczuciowy jako główny powód podróży.

BlaBlaCar – serwis wspólnych przejazdów ułatwia podróżowanie nie tylko zakochanym. Ideą wspólnych przejazdów jest udostępnienie wolnych miejsc w swoim samochodzie pasażerom, w zamian za składkę na paliwo. Wspólne podróżowanie obniża koszty, jednocześnie pozwalając dojechać na miejsce szybko i komfortowo. 

 

***

Metoda badania

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 3277 użytkowników i fanów BlaBlaCar z Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Polski, Portugali, Wielkiej Brytanii i krajów Beneluxu. Użytkownicy odpowiedzieli na pytanie o główny cel ich podróży w anonimowej ankiecie.

***

O BlaBlaCar

BlaBlaCar jest największym europejskim społecznościowym portalem wspólnych przejazdów, który swoją działalność w Polsce rozpoczął w listopadzie 2012. Serwis łączy kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich pojazdach z pasażerami, którzy chcą podążać w tę samą stronę. Polska była 9. krajem przystępującym do tej inicjatywy, obok Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Portugalii i krajów Beneluksu. W kwietniu 2013 r. serwis rozszerzył się o wersję niemiecką, a w styczniu 2014 BlaBlaCar rozpoczął działalność na rynku rosyjskim i ukraińskim. Od początku działalności serwisu, czyli od 2008 r. do społeczności dołączyło ponad 6 milionów osób, które obecnie miesięcznie realizują ponad milion wspólnych przejazdów. W sumie przejechano dotąd ponad 3 miliardy kilometrów, średnia długość trasy wynosiła 342 km, a łącznie na wspólnych przejazdach kierowcy zaoszczędzili ponad 250 milionów euro. Rozwój serwisu BlaBlaCar wspierany jest przez fundusz venture capital Accel Partners, który w swoim portfolio ma milionowe inwestycje w takie projekty, jak Facebook czy Spotify.

 
PR

No posts found