Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Połowa Polaków zdobywa informacje o hotelach przez internet. Turystyka noclegi
     Połowa Polaków zdobywa informacje o hotelach przez internet.

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Połowa Polaków zdobywa informacje o hotelach przez internet.

2008-07-03

Dla 1/2 Polaków Internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach – wynika ze wspólnego badania On Board PR i PBS DGA

Badanie przeprowadzone przez firmę doradczą On Board Public Relations wspólnie z PBS DGA wykazało, że aż 49 proc. Polaków, szukając hotelu, sięga do Internetu.

Wśród Polaków z wyższym wykształceniem – Internet jest wskazywany jako jedno z najważniejszych źródeł informacji aż przez 60% osób. Drugim co do ważności źródłem informacji o hotelach są dla Polaków rekomendacje znajomych i przyjaciół (34%). Reklamy, rekomendacje biur podróży czy informacje w przewodnikach są dużo mniej ważne.

 Błędem wielu menedżerów hoteli jest postrzeganie promocji tylko w kategoriach jakiegoś wydarzenia, np. hucznego otwarcia placówki - komentuje wyniki Iwona Kubicz z On Board PR – Tymczasem to uczciwa, systematyczna komunikacja – np. z pomocą Internetu - buduje wiarygodność i przynosi efekty, które trudno jest wypracować poprzez reklamę.

Rynek wewnętrzny na usługi hotelarskie wciąż nie jest bardzo duży. Badanie wskazało, że zaledwie 21% dorosłych Polaków korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Wyższy odsetek dotyczy głównie osób z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiających.

 Wyniki wyraźnie wskazują, że Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej w związku z wyjazdami służbowymi i biznesowymi – komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – Zaczyna się to jednak powoli zmieniać. Rosną nasze dochody. Przybywa nowych hoteli także w klasie ekonomicznej, istniejące obiekty poddawane są gruntownej modernizacji. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych. Coraz częściej gośćmi hotelowymi są obywatele polscy

Badanie przyniosło też odpowiedź na pytanie, co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Okazuje się, że najgorsze doświadczenia to dodatkowe, niespodziewane opłaty (48% wskazań) oraz niemiła obsługa (43%). Niespodziewane opłaty bardziej oburzają mężczyzn (50%) niż kobiety (45%). Wśród czynników, na które zarządzający hotelami powinni zwrócić uwagę jest też zgodność oferowanego standardu z informacjami w ofertach kierowanych do klientów. Różnice pomiędzy deklaracjami a stanem faktycznym staną się poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka.

Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z Internetem. Nie tylko dlatego, że dostęp do Internetu staje się standardową usługą w hotelach – mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA – Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu.

Badanie zostało przeprowadzone na losowej, reprezentatywnej grupie dorosłych mieszkańców Polski w dniach 23-25 maja 2008 roku.

 Badanie Hotel oczami klienta jest następnym z serii opracowań dotyczących istotnych zagadnień z dziedziny komunikacji z masowym odbiorcą. Ideą projektu jest analiza otoczenia marketingowego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w maju 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

http://www.onboard.pl/



badania raporty internet hotele rezerwacja rekomendacje


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Portugalia znów zawita do Warszawy - ósma edycja

2017-05-26

Portugalia znów zawita do Warszawy - ósma edycja

Tydzień Portugalski "Flavours of Portugal" 2017 - największe wydarzenie promujące w Polsce i Europie Centralnej portugalską kulturę, gastronomię i wino - rozpocznie się w ostatni poniedziałek maja. Jego organizatorem, jak co roku, jest Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC). więcej...

Trekking po świecie - jak zmienić marzenie w realną podróż?

2017-05-25

Trekking po świecie - jak zmienić marzenie w realną podróż?

Mateusz Waligóra - PREMIERA: 7 czerwca 2017 Wydawnictwo AGORA, http://wydawnictwoagora.pl/ więcej...

Wakacje na Sardynii - co odkryć na zapomnianej wyspie Włoch?

2017-05-25

Wakacje na Sardynii - co odkryć na zapomnianej wyspie Włoch?

Jedno z najbardziej malowniczych miejsc na świecie. Szmaragdowa wyspa, leżąca nieco na uboczu Włoch, przez co często pomijana ? a przecież ma tyle do zaoferowania! Szmaragdowe Wybrzeże słynące z przepięknych zatoczek w kształcie muszli, Alghero tchnące historią i sztuką, Cagliari, gdzie można zobaczyć flamingi w ich naturalnym środowisku czy Zatoka Orosei słynąca z samotnych zatok i gór, które w tej części wyspy zdają się schodzić wprost do morza. W sumie 1 800 kilometrów nieskazitelnego wybrzeża. Co zobaczyć w każdej jego części? Sprawdźcie! więcej...

Restauracje - klimat w połączeniu ze smakiem

2017-05-24

Restauracje - klimat w połączeniu ze smakiem

Gastronomia to nieodłączny element życia każdego człowieka. więcej...

Bornholm na wyciągniecie ręki

2017-05-23

Bornholm na wyciągniecie ręki

Ta piękna piaszczysta wyspa kusi pięknymi plażami, ciszą, spokojem, widokowymi trasami rowerowym - ciągną się przez całą wyspę i pysznymi wędzonymi śledziami. Teraz dla polskich turystów otwiera się nowa możliwość dotarcia na Bornholm, promy TT Line będą pływać na tę duńską wyspę przez cały sezon letni, w dniach od 24 czerwca do 2 września 2017 roku. Dodatkowo linia ta współpracuje z Novasol, który na Bornholmie ma bardzo bogatą ofertę domów wakacyjnych, każdy kto wynajmie dom otrzyma 25% rabatu przy zakupie biletu na statek. więcej...