Polscy pasażerowie Costa Concordii mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego w uzyskaniu odszkodowań

Wszyscy pasażerowie feralnego rejsu statkiem Costa Concordii mają prawo domagać się rekompensat za szkody osobowe, materialne oraz niematerialne. W tym celu powinni jak najszybciej wysłać pismo reklamacyjne do firmy Costa Crociere, najlepiej listem poleconym, ewentualnie e-mailem za potwierdzeniem odbioru. Gotowy formularz reklamacji w języku angielskim można pobrać tutaj: http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf. Na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego mogą liczyć także osoby, które wykupiły z wyprzedzeniem podróż statkiem i z powodu wypadku nie będą mogły jej zrealizować.

Pasażerowie bezpośrednio uczestniczący w katastrofie statku mają prawo domagać się:
– zwrotu pełnej ceny rejsu
– rekompensaty za szkody materialne związane ze zniszczeniem lub utratą mienia (rzeczy osobistych, bagaży). W tym przypadku konieczne będzie sporządzenie listy posiadanych na statku przedmiotów (pieniędzy, biżuterii, dokumentów itp.)
– zwrotu kosztów poniesionych w związku z wypadkiem, np. biletów powrotnych do domu
– rekompensaty za szkody na osobie (fizyczne obrażenia)
– rekompensaty za szkody moralne i stracony urlop

Uwaga: do pisma reklamacyjnego należy załączyć także kopie dokumentów i rachunków potwierdzających poniesienie wskazanych kosztów.

Pasażerowie, którzy brali udział w rejsie, mogą zgłaszać się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce  (+48 22 55 60 118, info@konsument.gov.pl) w celu uzyskania bezpłatnych informacji i pomocy w dochodzeniu roszczeń od firmy Costa Crociere.

Osoby, które wykupiły rejs na Costa Concordii, ale z powodu wypadku nie będą mogły z niego skorzystać, mają prawo do otrzymania propozycji nowego terminu wycieczki o tej samej lub wyższej wartości (bez dodatkowych opłat) lub niższej wartości, jeśli otrzymają zwrot różnicy w cenie. Klienci, którzy nie zaakceptują tych propozycji, mają prawo także odstąpić od umowy za zwrotem pełnej ceny.

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należy do ECC-Net, sieci centrów służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie Centra Konsumenckie są finansowane przez Komisję Europejską i kraje członkowskie. Bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w UE oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Skargi do ECK Polska można składać wypełniając formularz na stronie http://www.konsument.gov.pl lub e-mailem na adres info@konsument.gov.pl. Informacje i porady można uzyskać kontaktując się z dyżurującym prawnikiem pod numerem + 48 22 55 60 118.

Źródło: PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...