Hotel Diva SPA
Kołobrzeg
Mieszkania
Tyniec Mały
Villa Beata - Noclegi Nowy Sącz
Nowy Sącz
Hotel Star Dadaj *** Resort & Spa
Barczewo
Wszyscy pasażerowie feralnego rejsu statkiem Costa Concordii mają prawo domagać się rekompensat za szkody osobowe, materialne oraz niematerialne. W tym celu powinni jak najszybciej wysłać pismo reklamacyjne do firmy Costa Crociere, najlepiej listem poleconym, ewentualnie e-mailem za potwierdzeniem odbioru. Gotowy formularz reklamacji w języku angielskim można pobrać tutaj: http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf. Na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego mogą liczyć także osoby, które wykupiły z wyprzedzeniem podróż statkiem i z powodu wypadku nie będą mogły jej zrealizować.
Pasażerowie bezpośrednio uczestniczący w katastrofie statku mają prawo domagać się:
- zwrotu pełnej ceny rejsu
- rekompensaty za szkody materialne związane ze zniszczeniem lub utratą mienia (rzeczy osobistych, bagaży). W tym przypadku konieczne będzie sporządzenie listy posiadanych na statku przedmiotów (pieniędzy, biżuterii, dokumentów itp.)
- zwrotu kosztów poniesionych w związku z wypadkiem, np. biletów powrotnych do domu
- rekompensaty za szkody na osobie (fizyczne obrażenia)
- rekompensaty za szkody moralne i stracony urlop
Uwaga: do pisma reklamacyjnego należy załączyć także kopie dokumentów i rachunków potwierdzających poniesienie wskazanych kosztów.
Pasażerowie, którzy brali udział w rejsie, mogą zgłaszać się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (+48 22 55 60 118, info@konsument.gov.pl) w celu uzyskania bezpłatnych informacji i pomocy w dochodzeniu roszczeń od firmy Costa Crociere.
Osoby, które wykupiły rejs na Costa Concordii, ale z powodu wypadku nie będą mogły z niego skorzystać, mają prawo do otrzymania propozycji nowego terminu wycieczki o tej samej lub wyższej wartości (bez dodatkowych opłat) lub niższej wartości, jeśli otrzymają zwrot różnicy w cenie. Klienci, którzy nie zaakceptują tych propozycji, mają prawo także odstąpić od umowy za zwrotem pełnej ceny.
Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należy do ECC-Net, sieci centrów służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie Centra Konsumenckie są finansowane przez Komisję Europejską i kraje członkowskie. Bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w UE oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Skargi do ECK Polska można składać wypełniając formularz na stronie http://www.konsument.gov.pl lub e-mailem na adres info@konsument.gov.pl. Informacje i porady można uzyskać kontaktując się z dyżurującym prawnikiem pod numerem + 48 22 55 60 118.
Źródło: PR
turystyka konsument Europejskie Centrum Konsumenckie ECK ubezpieczenie za granicą reklamacja wycieczki reklamacja
Choć zimowa aura sprawia, że niektórzy nie zastanawiają się jeszcze, gdzie spędzić majowy weekend, z pewnością to dobry moment, aby rozejrzeć się nieco w dostępnych ofertach. więcej...
Jeżeli się wybieramy w góry, to musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Bardzo ważne jest nie tylko odpowiednie ubranie oraz obuwie, ale również powinniśmy zaopatrzyć się w niezbędne akcesoria turystyczne oraz wspinaczkowe. więcej...
Czy wiesz, że najmniejszy podróżnik ma zaledwie kilkanaście centymetrów, a swoją bazę do wypadów na wszystkie kontynenty świata ma w Polsce? Poznaj Wesołego Wieżowca, uśmiechniętego globtrotera, który odwiedził kilkaset miejsc na świecie. więcej...
Malowniczy Ustroń leży w województwie śląskim. Najbardziej znany jest z licznych uzdrowisk i sanatoriów, z których chętnie korzystają seniorzy. Do miejscowości, która rozpościera się po obu stronach wartkiej Wisły, przyjeżdżają także całe rodziny. Tutaj atrakcji naprawdę nie brakuje, dlatego właśnie ten kierunek warto obrać zarówno na krótki weekendowy wypad, jak i na nieco dłuższy urlop. Co zwiedzić w Ustroniu i z jakich udogodnień turystycznych skorzystać zimą oraz latem? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule! więcej...
Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...