Pomorska Kulturalna Jazda

1 lipca br. ruszyła kolejna, trzecia już odsłona kampanii Kulturalna Jazda. Akcja została przygotowana z myślą o turystach zmotoryzowanych, spędzających swój letni wypoczynek na Pomorzu. Działania prowadzone w ramach kampanii łączą krzewienie pozytywnych zachowań, propagowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym z promocją dziedzictwa kulturowego regionu pomorskiego oraz szeregu wydarzeń i imprez o charakterze kulturalnym oraz rozrywkowym.

Wakacje z Kulturalną Jazdą to kontynuacja i rozwinięcie ubiegłorocznej inicjatywy przygotowanej wspólnie przez autostradę A1 i Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Pod koniec czerwca, w największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Bydgoszczy, Toruniu i w Trójmieście wraz z bezpłatną prasą rozdano 150 tysięcy kart promocyjnych. Kartka, z jednej strony, anonsuje najważniejsze szlaki kulturowe Pomorza, z drugiej zaś, uprawnia kierowców korzystających z autostrady A1 do odbioru miłych niespodzianek. Niewątpliwie dodatkową atrakcją będzie możliwość skorzystania z promocyjnej ceny na rodzinny obiad w restauracji IKEA w gdańskiej Matarni. Wystarczy zachować paragon z A1 i kupon z kartki.

To nie koniec niespodzianek. Przez całe wakacje w punktach poboru opłat na autostradzie rozdawana będzie specjalnie przygotowana na potrzeby akcji mapa turystyczno-drogowa. Każdy pojazd z rejestracją spoza województwa pomorskiego otrzyma ten podręczny przewodnik, zawierający przydatne informacje na temat szlaków kulturowych oraz atrakcji z nimi związanych, przejrzyste plany centrów miast Gdańska, Sopotu i Gdyni oraz kalendarium wydarzeń zaplanowanych na najbliższe miesiące.
“Jesteśmy przekonani, że wydawnictwo zdecydowanie ułatwi swobodne poruszanie się po pomorskich drogach, ale także stanie się inspiracją do zjechania z obranej trasy i odwiedzenia ciekawych miejsc czy skorzystania z bogatej oferty kulturalno rozrywkowej” – komentuje Marta Chełkowska, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Organizatorzy akcji nie zapomnieli o najmłodszych uczestnikach ruchu drogowego. Dla nich przygotowano książeczkę “Z ołówkiem po autostradzie A1”. Ta sympatyczna publikacja będzie poruszać kwestie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze szybkiego ruchu, jak również wskazywać walory turystyczne regionu. Dzieci, które ją otrzymają, będą współtworzyły jej ostateczny kształt, wykonując malowanki oraz rozwiązując krzyżówki, rebusy i zadania edukacyjne.

Wakacje z Kulturalną Jazdą to również intensywna promocja bursztynowego dziedzictwa kulturowego regionu. Szlak Bursztynowy oferuje podróż przez wielowiekową tradycję, która na Pomorzu odcisnęła swój wyraźny ślad. Liczne ekspozycje muzealne, warsztaty edukacyjne, pokazy obróbki i szlifowania, a także pokazy mody, imprezy targowe, czy też masowe imprezy plenerowe oraz konkretne pakiety weekendowe z bursztynem w roli głównej to propozycje, które przygotowano zarówno dla turystów krajowych, jak i zagranicznych.

“‘Bursztyn inspiruje Pomorskie’ – z takim przesłaniem na drogi Europy wyrusza nasz nietypowy wysłannik – TIR, którego naczepę zmieniliśmy w nośnik reklamowy i wykorzystaliśmy do promocji regionu, jako destylacji turystycznej. Akcja potrwa przez najbliższe pół roku, a samochód spotkać na najbardziej uczęszczanych drogach w krajach, z którymi województwo posiada bezpośrednie połączenia komunikacyjne” – podkreśla Krystyna Hartenberger-Pater, z-ca dyrektora biura PROT.
Dodatkowo na potrzeby akcji przygotowana została specjalna anglojęzyczna strona internetowa http://www.amber-route.eu/, wskazująca odbiorcom szereg cennych informacji na temat złota Bałtyku. Również w samym województwie, za pośrednictwem SKM, realizowana jest kampania promocyjno-informacyjna, skierowana do mieszkańców i turystów wypoczywających na Pomorzu.

Trzecia odsłona kampanii Kulturalna Jazda jest prowadzona przez koncesjonariusza autostrady A1, firmę Gdańsk Transport Company oraz agencję Fabryka Kreacji przy współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, IKEA i Shell. Partnerami medialnymi zostali:
 – TV Pomorska,
– Radio Plus,
– Dziennik Bałtycki,
– Echo Miasta,
– portal internetowy http://www.naszemiasto.pl.

Akcja “Bursztyn inspiruje Pomorskie” Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej realizowana jest we współpracy z miastami: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Słupsk i Pruszcz Gdański, a także SKM oraz firmami S&A i PMP Transport Kowaccy sp. j.

Źródło informacji: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna
PAP
 
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...