Powakacyjne reklamacje

Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację?

Sezon wakacyjny dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą wspomnienia, zdjęcia, pamiątki. Niestety, niektórzy kończą urlop również z kłopotem. Przypominamy, że w takich sytuacjach na stronie www.konsument.gov.pl można znaleźć praktyczne porady oraz gotowe formularze reklamacji zarówno w języku polskim, jak i języku angielskim.

Jeżeli podjęte przez konsumenta działania (reklamacja) nie przyniosły pożądanych rezultatów, poszkodowany może zgłosić się ze swoim problemem do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza na stronie internetowej ECK). Eksperci ECK Polska – doświadczeni prawnicy w zakresie europejskiego prawa konsumenckiego, udzielają darmowych porad prawnych, pomagają indywidualnym konsumentom w dochodzeniu roszczeń i polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcami działającymi na terenie Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii.

Wszystkim tym, którzy dopiero szykują się do podróży po Europie polecamy bezpłatną aplikację ECC-Net: Travel zapewniającą szybki dostęp do porad konsumenckich – zakupy, wynajem samochodów, zakwaterowanie w hotelu, opieka medyczna, środki transportu (lotniczy, kolejowy autokarowy i morski).  

Aplikacja jest dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS, Android i Microsoft Windows.  Do pobrania:

 

Osoby zainteresowaną unijną polityka konsumencką, które chcą na bieżąco śledzić nowinki praw konsumenta w Europie oraz zapoznawać się z przykładowymi sprawami, które rozwiązuje centrum, mogą również zamówić newsletter ECK Polska. Wystarczy zostawić swój adres e-mail.

Zapraszamy również na Twitter! @ECCPoland

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

ECC-Net: Travel - darmowa aplikacja dla konsumentów podróżujących po Europie
Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem...
Tajemni klienci przetestowali e-zakupy za granicą.
Wyniki raportu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich