Profesjonalna strona WWW biura podróży

Firmowa strona WWW służy dziś Internatom nie tylko do zapoznania się z ofertą przedsiębiorstwa, ale także do kontaktu z nim. Dlatego tworząc serwis WWW należy zwrócić szczególną uwagę na to, w jaki sposób będzie postrzegany przez potencjalnych klientów.

Możliwości, jakie stworzył Internet sprawiły, że trudno dziś sobie wyobrazić, jak funkcjonowałaby branża turystyczna bez tego medium. Obecność firmowej oferty w Sieci sprawia, że jest ona dostępna 24 godziny na dobę dla każdego, kto ma dostęp do sieciowych zasobów. Jednak często biura podroży zapominają, że samo umieszczenie w Internecie strony WWW nie jest wystarczające. Niezbędna jest dbałość o to, aby strona spełniała wymogi odnośnie łatwości i wygody jej użytkowania, przyciągając jednocześnie uwagę i wybijając się ponad konkurencyjne oferty. O czym należy pamiętać budując stronę przeznaczoną dla klienta? Oto garść porad.

Jak powinna wyglądać strona?

Przyglądając się stronom WWW firm z poszczególnych sektorów, takich jak prawo czy medycyna, daje się zauważyć ich podobieństwo w obrębie branży. Jest to zabieg celowy i nie inaczej jest wśród biur turystycznych. Najciekawsze strony WWW poświęcone tematyce turystyki przepełnione są rozmaitymi odcieniami błękitu, żółci, zieleni, a wzbogacenie strony zdjęciami atrakcyjnych miejsc wzmacnia wrażenie, jakie całość wywiera na Internaucie. Wiele stron – zwłaszcza małych biur podróży, pozbawionych jest tych elementów. Wpływa to negatywnie na ich wygląd zwłaszcza, jeżeli budowane są na uniwersalnych szablonach.

Strona WWW jest częścią identyfikacji wizualnej firmy, a ta powinna stanowić jednolitą całość – logo prezentowane na internetowej witrynie powinno być prezentowane w taki sam sposób, jak na broszurach, katalogach, wizytówkach i szyldach. Jakiekolwiek nieścisłości prowadzą do rozbijania spójnego wizerunku firmy i wprowadzają niepotrzebny chaos. Gdy klient zainteresuje się już stroną, ważne jest, by umiał się po niej poruszać. Twórca witryny powinien zadbać o to, aby system zakładek był zrozumiały, a przede wszystkim dobrze widoczny dla użytkownika strony.

Użyteczność przede wszystkim!

To, czy Internauta znajdzie na stronie interesujące go elementy, wpłynie na wielokrotność jej odwiedzania i prawdopodobieństwo skorzystania z oferty biura. Internauta oczekuje od strony WWW trzech rzeczy. Po pierwszy, że zapozna się na niej z ofertą firmy. Uporządkowanie ofert na kategorie, czyni układ strony bardziej przejrzystym. Narzędziem, które ułatwia dotarcie do konkretnej oferty, jest także wyszukiwarka. Użytkownik może wybrać w niej m.in.: termin i cel podróży, a z bazy ofert wygenerowana zostanie oferta, odpowiadająca wymaganiom. Ważnym elementem prezentacji oferty biura podróży są fotografie. Pozwalają one zaprezentować walory bazy hotelowej oraz miejsc docelowych. Coraz większą popularnością cieszą się również prezentacje multimedialne oraz filmy. Zainteresowany ofertą klient powinien móc dokonać zakupu on-line. Ważne jest, aby wszystkie procedury były proste i zrozumiałe, a cały proces nie zajmował więcej niż kilka minut. Jednocześnie biuro podróży, dbające o profesjonalny wizerunek, powinno wyraźnie zaznaczyć potrzebę zapoznania się z regulaminem.

Ostatnim celem, dla którego klienci odwiedzają strony biur podróży, jest znalezienie informacji o firmie. Powinny one być posegregowane na jednej, łatwo dostępnej podstronie i zaprezentowane w czytelny sposób. W przypadku dużych biur podróży ważne jest, aby na stronie znalazł się również wykaz lokalnych placówek i partnerów. Ułatwia to znalezienie klientowi najbliższej siedziby biura. Z drugiej strony świadczy też o wiarygodności placówek. Potwierdzić wiarygodność biura mogą również zamieszone na stronie certyfikaty, nagrody i kopie umów. Internauci docenią też łatwość nawiązania kontaktu z przedsiębiorstwem. Zaopatrzenie strony w formularz kontaktowy przyśpiesza skierowanie do biura wszelkich pytań. Dzięki temu narzędziu Internauta ma możliwość wysłać e-mail bezpośrednio ze strony WWW.

Bez względu na to, jak wyglądać będzie firmowa strona najważniejsze jest, aby wszystkie zawarte na niej informacje i oferty były na bieżąco aktualizowane. Wszelkie niedociągnięcia będą godzić w dobry wizerunek firmy, a w skrajnych przypadkach mogą również sprawiać wrażenie, że firma już nie istnieje.

Wszelkie trudności w płynnym działaniem strony mogą zniechęcać do jej odwiedzin. Strony tworzone w programach typu Flash, mimo że charakteryzują się interesującym wykonaniem, wymagają czasu do załadowania wszystkich niezbędnych elementów. Podobnie jest, jeżeli strona zawiera dużą liczbę plików multimedialnych. Dlatego należy zadbać również o wysokiej jakości serwer.

Gotowy projekt

Koszt strony WWW zależy od wykonawcy. Samodzielne tworzenie serwisu wiąże się często z wydłużeniem czasu przygotowania strony, mniejszym dopracowaniem szczegółów czy brakiem zastosowana najnowszych technologii. Wymaga to również znajomości programowania (np. HTML, PHP). Zlecenie projektu strony WWW specjalistom daje gwarancję profesjonalnego wykonania. Wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami, co może być problemem dla małych biur podróży, zwłaszcza na początku działalności.

Niektórzy usługodawcy, aby ułatwić mniejszym przedsiębiorstwom start w Sieci, oferują strony WWW w modelu abonamentowym. Dzięki temu nie trzeba ponosić dużego wydatku jednorazowo, a opłatę roczną uiszcza się tylko podczas użytkowania projektu. Koszt takiego rozwiązania nie jest wysoki np. w serwisie nazwa.pl roczny abonament to 300 zł. Dodatkowo istnieje możliwość wymiany projektu na inny.

Strona WWW jest dla klientów najpopularniejszym źródłem wiedzy na temat oferty biura podroży. Dlatego ważne jest, aby korzystanie z niej nie sprawiało trudności, a sama witryna działała sprawnie. Dobra strona przyciągnie klientów i sprawi, że chętniej będą ją odwiedzać poszukując oferty, dokonując rezerwacji, czy kontaktując się z biurem. Warto poświęcić czas na dopracowanie strony, a następnie na wprowadzanie koniecznych udogodnień. Przełoży się to bezpośrednio na wizerunek i popularność przedsiębiorstwa wśród klientów.

Beata Mosór

Kierownik Sekcji PR w NetArt (serwis nazwa.pl)

Kilka słów o: NetArt istnieje od 1997 roku zapewniając kompleksową obsługę Klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. Liczba 500 tys. obsługiwanych domen daje firmie NetArt niekwestionowaną pozycję lidera polskiego rynku rejestracji domen i usług hostingowych. Przekłada się to na około 30% udział w rynku komercyjnych usług internetowych w Polsce i ponad 300 tys. obsługiwanych Klientów.

Źródło: PR

Wakacje przez internet, czyli jak bezpiecznie kupować w sieci
Kilka minut i kilka kliknięć, a już za moment możemy znaleźć się na słonecznej plaży z dala od codzienności....
Gdzie na wakacje - kilka ciekawych pomysłów
Zbliżają się wakacje, a Ty nadal nie masz planów? Chcesz je spędzić nie tylko w doborowym towarzystwie,...
Świętokrzyskie na weekend
Świętokrzyskie jest jednym z najmniejszych województw w Polsce, jednak atrakcje, które znaleźć można...
Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych wchodzi w życie
W dniu 16 września br. odbyła się konferencja prasowa dotycząca nowelizacji ustawy z dnia 29 sierpnia...
Wczasy nad morzem
Sezon wakacyjny powoli dobiega końca, jednak wczasy nad morzem wciąż cieszą się dużą popularnością. Słoneczna...
Zwycięzcy w globalnej walce o turystę
Hiszpania, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone są najbardziej popularnymi krajami wśród turystów.