Przepełnione nadmorskie kurorty ulubionym kierunkiem na wakacje

Mimo przepełnionych plaż, wysokich cen oraz tłumu i hałasu, najmodniejszym kierunkiem na wakacje w Polsce są znane kurorty nadmorskie. Góry to zdaniem Polaków przede wszystkim aktywny wypoczynek, a jeziora – pełen relaks. Za najmodniejszy kierunek wakacyjny w Europie uznawana jest Hiszpania, a za najbardziej niebezpieczny Turcja i Francja – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

62% badanych przyznaje, że podczas wakacji lubi odkrywać nowe miejsca, w których nie ma dużo turystów. Ponad połowa (59%) z kolei przyznaje, że wakacje spędza najczęściej w Polsce. Polacy zazwyczaj organizują swoje wyjazdy samodzielnie (57%). Co piąty badany (22%) lubi na wakacje jeździć w te same sprawdzone miejsca.

Zdecydowanie najmodniejszym miejscem na spędzenie urlopu w Polsce są znane kurorty nad polskim morzem, szczególnie Sopot, Hel i Kołobrzeg. Wiele osób wybiera też Tatry, w szczególności Zakopane oraz znane kurorty na Mazurach, w szczególności Mikołajki. Na czwartym miejscu wśród najmodniejszych destynacji wakacyjnych znalazły się Bieszczady. Niemal połowa badanych uważa, że jednym z modniejszych miejsc jest własna działka.

 

Odp. na pytanie: Oceń w skali od 1 do 5 poniższe miejsca wakacyjne w Polsce jako modne lub niemodne Twoim zdaniem w tym roku (1 oznacza niemodne a 5 modne)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Wśród najmodniejszych polskich kurortów królują miejscowości nadmorskie. Wyjątek stanowi Zakopane, które po Sopocie i Helu znalazło się na trzecim miejscu w rankingu.


Oceń w skali od 1 do 5 poniższe miejscowości w Polsce jako modne lub niemodne na wakacje w tym roku (1 oznacza niemodne a 5 modne)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Polacy pytani o skojarzenia z poszczególnymi destynacjami wakacyjnymi przyznali, że kurorty nadmorskie kojarzą im się przede wszystkim z przepełnionymi plażami, wysokimi cenami oraz tłumem i hałasem. Jednocześnie uważają, że oferują one szeroką bazę noclegową i są dobrym miejscem na rodzinne wakacje.


 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

 

Wakacje w polskich górach to przede wszystkim aktywny wypoczynek – tak uważa 81% ankietowanych. Dodatkowo wypoczynek w górach to gwarancja dobrej oferty noclegowej oraz relaksu. 40% respondentów narzeka na przepełnione szlaki.

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

 

Patrząc na skojarzenia respondentów z wypoczynkiem nad polskimi jeziorami wyraźnie widać, że główne skojarzenia są pozytywne – w porównaniu z innymi destynacjami w Polsce, pojezierza wydają się nie być zatłoczone.


 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

 

Mimo iż skojarzenia Polaków z nadmorskimi kurortami wydają się być najbardziej negatywne, to właśnie one uznawane są za najmodniejsze destynacje w Polsce do spędzenia wakacji. Co ciekawe, w tym samym czasie 62% respondentów przyznaje, że lubi jeździć w miejsca rzadziej odwiedzane przez turystów i odkrywać nowe miejsca. Widoczna jest tutaj pewna rozbieżność, być może wynikająca z tego, że Polacy chcieliby jeździć w nowe, mniej znane miejsca, jednak w chwili podejmowania decyzji przeważa aspekt praktyczny i wybierają destynacje gwarantujące choćby dobrą bazę noclegową oraz takie, gdzie każdy członek rodziny znajdzie coś dla siebie. Z kolei pojezierza, które, z wyjątkiem Mazur, są na dalszych miejscach w rankingu oferują, zdaniem badanych, same zalety. Być może jest to sygnał dla osób zajmujących się marketingiem miejscowości zlokalizowanych na pojezierzach, że bardziej intensywna promocja regionów oraz szersza oferta atrakcji dla całej rodziny mogłyby przyciągnąć większą liczbę turystów – komentuje Michał Piechocki, online research manager z ARC Rynek i Opinia.

 

Spośród kierunków zagranicznych, europejskich najmodniejsze są: Hiszpania, Chorwacja, Włochy i Grecja. Turcja, która swego czasu była jedną z ulubionych destynacji Polaków już nie jest uważana za modną – ze względu na bezpieczeństwo (62% respondentów uważa, że jest to kraj niebezpieczny). Za kraje niebezpieczne na wyjazd wakacyjny w Europie uważane są również Francja (50%) oraz Wielka Brytania (44%).

 

Oceń w skali od 1 do 5 poniższe miejsca wakacyjne w Europie jako modne lub niemodne w tym roku (1 oznacza niemodne a 5 modne)


Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

 

Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (własny panel internetowy do badań online) w czerwcu 2017 roku. Próba N=500.

 

ARC Rynek i Opinia już od blisko 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.

www.arc.com.pl

 
PR

 

 

No posts found