Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Przewodnik po lotniskach przyszłości Turystyka noclegi
     Przewodnik po lotniskach przyszłości

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Przewodnik po lotniskach przyszłości

2011-04-13

Nowe technologie jako remedium na bolączki pasażerów – prezentuje raport opracowany na zamówienie firmy Amadeus

 

  • Według „Przewodnika po lotniskach przyszłości” („Navigating the Airport of Tomorrow”), największą frustrację pasażerów powodują problemy z obsługą bagażu, procedury bezpieczeństwa oraz zakłócenia lotów
  • Technologie przedstawione w raporcie obejmują rozwiązania dotyczące łączności o lokalnym zasięgu (near-field communications, NFC), systemy obsługi bagażu uwzględniające lokalizację oraz systemy lokalizacji wewnątrz budynków

Nowy raport, zatytułowany „Przewodnik po lotniskach przyszłości” (ang. „Navigating the Airport of Tomorrow”), prognozuje zmiany na nowoczesnych lotniskach i prezentuje technologie, które w najbliższych 10-ciu latach pozwolą eliminować frustracje pasażerów, jednocześnie podwyższając komfort podróżowania.

Opracowany przez Norma Rose'a z Travel Tech Consulting Inc raport ujawnia, że pasażerowie na lotniskach całego świata wciąż stykają się z problemami doświadczanymi podczas odpraw, odbioru i odprawy bagażu oraz dyskomfortem związanym z procedurami bezpieczeństwa.

Raport, którego celem jest inspirowanie nowego podejścia  w branży turystycznej, stworzono na podstawie danych wyjściowych zgromadzonych podczas globalnych badań przeprowadzonych przez JD Power na zamówienie firmy Amadeus, w ramach których zebrano opinie 2978 podróżnych.

Najważniejsze wnioski:

Podróżni domagają się usprawnień w zakresie obsługi zakłóceń lotów oraz obsługi bagażu

43% respondentów uznaje obsługę zakłóceń lotów za najważniejszy obszar wymagający poprawy. Nowe rozwiązania i poprawa obsługi bagażu są istotne dla 34% podróżnych, podobny procent podróżnych skarży się na opóźnienia przy odprawach biletowych i bagażowych oraz odbiorze bagażu.

Duże zapotrzebowanie na usługi informacyjne i samoobsługę

Niemal 40% podróżnych deklaruje, że chętnie korzystałoby z usług udostępniających aktualne informacje za pośrednictwem własnych urządzeń przenośnych podających status bagażu oraz wskazówki dotyczące poruszania się po lotnisku. Jedna trzecia respondentów oczekuje większych możliwości samoobsługi, w tym możliwości zakupu dodatkowych usług za pomocą terminali samoobsługowych oraz samodzielnego znakowania bagażu.

Wrażenia z lotnisk wpływają na postrzeganie linii lotniczych

Jeśli pasażerowie muszą czekać w kolejce do odprawy średnio ponad 30 minut, ich subiektywna ocena linii lotniczych spada o 10%. 

Raport zawiera optymistyczne prognozy zmian, jakich w ciągu dekady można się spodziewać dzięki wdrożeniu nowych technologii, które pomogą rozwiązać wiele problemów, doświadczanych na lotnisku. Należą do nich m.in.:

  • Odprawa zbliżeniowa (one-touch check-in) i monitoring postępów: smartfony i tablety wyposażone w rozwiązania łączności o lokalnym zasięgu (near field communication, NFC) mogą umożliwić odprawy zbliżeniowe, jeśli porty lotnicze wdrożą na terenie czujniki NFC. Ułatwiłoby to maksymalnie proces odprawy pasażerów i mogłoby nawet umożliwić liniom lotniczym lokalizowanie pasażerów w obrębie portów, sprzyjając zwiększeniu efektywności ich obsługi. 
  • Stałe oznakowanie bagażu: wprowadzana obecnie technologia RFID (Radio Frequency Identification) umożliwi tworzenie stałych oznakowań bagażowych, zawierających np. informacje o pasażerach uczestniczących w programach lojalnościowych oraz umożliwiających śledzenie drogi bagażu na lotnisku podczas jego transportu do samolotu i na lotnisku docelowym. Zapewni to dostęp do aktualnych informacji o bagażu – szczególnie istotnych w przypadku zakłóceń w lotach.
  • Pomocne tablety: upowszechnienie się podręcznych komputerów typu tablet ułatwi dostęp pasażerom do przydatnych informacji czy wspomoże odprawy w godzinach szczytu.

– Patrzymy z optymizmem na przyszłość wszystkich zaangażowanych we współpracę nad wyeliminowaniem problemów, które trapią pasażerów na lotniskach. Urzeczywistnienie wizji nakreślonych w tym raporcie wymagać będzie współpracy linii lotniczych, operatorów lotnisk, obsługi naziemnej i handlowców. Naszym priorytetem jest pomagać im w zapewnianiu podróżnym większego komfortu przez dostarczanie rozwiązań usprawniających relacje między liniami i portami lotniczymi, a ich klientami – komentuje raport Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych.

Norm Rose z firmy Travel Tech Consulting, Inc, autor raportu, dodaje: – Nie ulega wątpliwości, że głównymi tematami, jeśli chodzi o lotniska przyszłości, będą samoobsługa i rozwiązania mobilne. Wszechobecność sieci oznacza, że pasażerowie będą zawsze online i co się z tym wiąże, oczekiwać będą nieustannej łączności ze światem. Nawet proste innowacje, takie jak możliwość sprawdzenia, czy bagaż pasażera znalazł się na pokładzie samolotu, mogą w znakomity sposób zmniejszyć stres i poczucie niepewności. W związku z tym, aby naprawdę zrealizować ową wizję lotniska przyszłości, linie i porty lotnicze muszą inwestować w nowe systemy, automatyzujące czynności manualne, ułatwiające wymianę informacji i zapewniające aktywną komunikację z pasażerami.

Raport „Przewodnik po lotniskach przyszłości” („Navigating the Airport of Tomorrow”) dostępny jest pod adresem www.amadeus.com/AirportOfTomorrow

 

***

 

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 270 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com  

 

Źródło: PR



hotele turystyka linie lotnicze branża turystyczna prom Amadeus przewoźnicy kolej rozwiązania technologiczne


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Busy do Niemiec - Zetbus dowiezie szybko i bezpiecznie

2019-10-08

Busy do Niemiec - Zetbus dowiezie szybko i bezpiecznie

Reprezentujemy firmę, która powstała na bazie wieloletniego doświadczenia w pokonywaniu wielo kilometrowych europejskich tras. Kilkoro naszych znajomych miało problem z szybkim dotarciem z Poznania do Stuttgartu. Busy do Niemiec rzadko kursowały na trasach łączących północno-zachodnią Polskę z południowymi landami. Postanowiliśmy to zmienić, stąd firma Zetbus i specjalizacja w obsłudze pasażerów zainteresowanych przejazdem w tym kierunku. Aktualnie zabieramy klientów z województwa kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. więcej...

Co zjeść w Polsce?

2019-10-08

Co zjeść w Polsce?

Polska to kraj o wieloletniej tradycji kulinarnej. Kuchnia polska jest niezwykle bogata, i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Ostatnimi czasy coraz więcej polskich restauracji wraca do tradycyjnej kuchni polskiej, szczególnie w obrębie starówki. więcej...

Jak wybrać parking przy lotnisku? Kilka istotnych informacji

2019-10-01

Jak wybrać parking przy lotnisku? Kilka istotnych informacji

Lotnisko Katowice to bez dwóch zdań jeden z najpopularniejszych międzynarodowych portów lotniczych w Polsce. więcej...

Wycieczki do Chin

2019-09-30

Wycieczki do Chin

Zainteresowanie turystyką nigdy nie słabnie. Cyklicznie zmienia się jednak popularność najchętniej odwiedzanych miejsc. W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się wycieczki do Chin. Czym przyciąga to najludniejsze państwo świata? więcej...

Cenne wskazówki dla wynajmujących auta

2019-09-30

Cenne wskazówki dla wynajmujących auta

Wynajem auta to nic trudnego. Jest to wygodne rozwiązanie dla osoby prywatnej, turysty czy przedsiębiorcy. Jeżeli tylko orientujemy się jak postępować przed podpisaniem umowy wypożyczenia samochodu sporo zyskamy. więcej...