Serwisy społecznościowe – istotne źródło inspiracji przy zakupie produktów turystycznych

Aż 41% użytkowników Internetu w Polsce deklaruje, że informacje znalezione w serwisach społecznościowych bywają dla nich inspiracją przy wyborze oferty turystycznej – wynika z badania agencji social mediowej Think Kong zrealizowanego przez SW Research w marcu b.r.

 

Źrodło: SW Research dla Think Kong, marzec 2013

 

Media społecznościowe, np. Facebook czy NK to dla branży turystycznej ważne miejsca komunikacji swoich ofert. Użytkownicy serwisów śledzący profile takich firm oczekują właśnie prezentacji ciekawych miejsc, inspiracji. Warto to wykorzystać. – komentuje Norbert Kilen, strategy director agencji social media Think Kong.

Sondaż, który jest częścią większego projektu badawczego agencji Think Kong wskazał też, że prawie 76% internautów w Polsce deklaruje, że przy wyborze konkretnego touroperatora liczy się dla nich przede wszystkim zaufanie oraz marka firmy.

Działania promocyjne w serwisach społecznościowych i blogosferze są bardzo efektywne kosztowo i mogą łatwo wzmocnić rozpoznawalność marki. Co więcej, np. informacje na blogach są bardzo wiarygodnym źródłem informacji, dużo bardziej wpływowym niż np. reklamy w tradycyjnych mediach – dodaje Norbert Kilen.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w marcu 2013 r. na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 603 użytkowników Internetu. Za realizację odpowiadała firma SW Research.

 

Think Kong (www.thinkkong.pl) to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy On Board, w skład której wchodzi agencja public relations, On Board PR Ecco Network. Agencja Think Kong była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, 2012, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.

 

PR

Podróż do Tajlandii - internet mobilny na wyjazd
Podróż do Tajlandii – internet mobilny na wyjazd Podróżowanie do egzotycznych zakątków takich...
Trip.com. Twoja globalna platforma podróży.
Czy jesteś zapalonym podróżnikiem, czy też planujesz swoją pierwszą wyprawę, Trip.com jest tu, aby uczynić...
Piękne miejsca do odwiedzenia w Turcji
Turcja, malowniczy kraj rozciągający się między Wschodnią Europą a Zachodnią Azją, jest skarbnicą historii,...
Skuteczna rekomendacja kierunków podróży
Przez cały rok marzymy z utęsknieniem o urlopie? Gdy jego termin zbliża się wielkimi krokami, w myślach...
5 atrakcyjnych miejsc, w przystępnych cenach, do odwiedzenia w 2016 roku
Nowy Rok zbliża się wielkimi krokami, kilka wolnych dni z tej okazji to dobry czas na rozważania dotyczące...
Wakacje przez internet, czyli jak bezpiecznie kupować w sieci
Kilka minut i kilka kliknięć, a już za moment możemy znaleźć się na słonecznej plaży z dala od codzienności....