Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
SKUTECZNA PROMOCJA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO Turystyka noclegi
     SKUTECZNA PROMOCJA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

SKUTECZNA PROMOCJA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO

2011-11-14

Turystyka kojarzy się nierozerwalnie z czasem wolnym, podróżami, wypoczynkiem, sportem, ciekawymi wydarzeniami społeczno-kulturalnymi. To, co dla jednych jest formą rekreacji, dla innych stanowi źródło pracy. Ten potężny dział gospodarki charakteryzuje obecnie prężny rozwój, który wiąże się nie tylko ze wzrostem przychodów ze sprzedaży, ale także z silną konkurencją, wzrostem podaży usług turystycznych na rynku i eskalacją wymagań klientów.

Co warunkuje sukces produktu turystycznego: usług organizatorów i pośredników turystyki, hoteli i obiektów noclegowych, wydarzeń i imprez turystycznych? Czym są powodowane decyzje zakupowe turystów i jak wpłynąć na powodzenie własnej oferty turystycznej bez ponoszenia kosztów wielkich kampanii reklamowych? Najnowsze narzędzia promocji, sposoby dotarcia do klienta, techniki komunikacji, działania Public Relations, a przede wszystkim budowanie relacji z klientem – te wszystkie zagadnienia poruszone zostaną w ramach organizowanego szkolenia: Skuteczna Promocja w Turystyce.

Internet to dziś już stały i nieodzowny element życia codziennego każdego z nas. Służy nie tylko przeszukiwaniu stron w celu odnalezienia pożądanych przez każdego informacji, ale także nawiązywaniu relacji, organizowaniu czasu wolnego, pomaga także w planowaniu budżetu wakacyjnego. To dziś najchętniej wykorzystywana i jedna z najskuteczniejszych platform promocyjnych, dzięki której budujemy wizerunek marki turystycznej,  promujemy produkt turystyczny, tworzymy  nowe oferty dla przyszłych klientów, modyfikujemy te, z których korzystają stali bywalcy naszych usług.

Zanim jednak nasza strategia promocji zostanie zrealizowana, a jej skuteczność oszacowana, powinna zostać zaplanowana szczegółowo i rzetelnie. Dzięki przywiązywaniu wagi do najdrobniejszych elementów unikniemy nieporozumień komunikacyjnych, wizerunkowych wpadek i niepożądanych komentarzy.

Oto kilka case-studies, które prezentują tworzenie i realizację skutecznych działań promocyjnych, dedykowanych branży turystycznej:

Case 1: Kompleksowe planowanie i realizacja strategii obecności marki w social media – wybrane przykłady implementacji narzędzi.

Najnowsze dane pokazują, że już ponad 800 mln osób na całym świecie korzysta
z Facebooka. Można by rzec, że to najpotężniejsze narzędzie, które funkcjonuje w Internecie. Jednak aby z bogactwa, które nam daje Facebook w pełni korzystać, należy starannie przygotować się do eksplorowania tego obszaru i implementacji narzędzi, które stworzymy aby wykorzystać Facebooka do skutecznej promocji naszej marki turystycznej.

Znany polski hotel znajdujący się w Szczyrku, jako jeden z pierwszych polskich hoteli uruchomił aplikację rezerwacji online na Facebooku. Nowy kanał sprzedaży spotkał się z ogromnym zainteresowaniem ze strony użytkowników Facebooka.

Najpopularniejszy system rezerwacji w Polsce - UPPER Booking Engine - umożliwia automatyczną publikację aktualnych cen, dostępności pokoi oraz ofert specjalnych bezpośrednio na portalu Facebook. Co to oznacza? To idealne rozwiązanie dla wszystkich poszukujących interesujących miejsc na spędzenie wolnego czasu w weekend czy podczas urlopu. Prostota i intuicyjność aplikacji sprawia, że wielu użytkowników Facebooka woli zarezerwować hotel bez konieczności opuszczania ich ulubionego portalu. Dodatkową korzyścią jest możliwość podzielenia się opinią na temat danego obiektu wśród znajomych na popularnym FB.

Case 2: Marketing wirusowy – kampania najgorszego hotelu świata

Sztuką jest skuteczna promocja, ale jeszcze większą sztuką jest skuteczna promocja czegoś, co w oczach każdego z nas wydawałoby się dziwne.

Jak kreatywnie przekuć porażkę w sukces, jak efektywnie promować „niepromowalne”? czyli  Ekokampania najgorszego hotelu świata!

Hans Brinker Budget Hotel to niemal kultowy już hotel w Amsterdamie, który przyjął nietypową strategię marketingową – robi wszystko, by zasłużyć na miano najgorszego na świecie! Wykorzystuje w tym celu Internet, prasę i polecenie! Efekt? Odwrotny do spodziewanego – hotel cieszy się rosnącą popularnością.

Case 3: Media Relations jako skuteczne narzędzie promocyjne

Załóżmy, że mamy już plan działań marketingowych, stworzyliśmy harmonogram i wiemy jak powinna wyglądać rozmowa z Klientem, mamy stronę internetową i własne biuro. Stworzyliśmy pakiety atrakcyjnych wycieczek…. ale nikt nas jeszcze nie zna.

Jak zatem wypromować wizerunek naszej firmy, co zrobić aby o nas mówiono, aby pytano nas o proponowane oferty i nas polecano? Musimy koniecznie zadbać o nasz wizerunek.
W tym celu warto wykorzystać działania z zakresu Public Relations. Narzędzi PR jest wiele, główne, nad którymi warto się pochylić, to te z zakresu relacji z mediami.

Dla skutecznego PR-u bardzo istotne jest co, kiedy i w jaki sposób będzie się dziać. Dlatego najważniejsze jest zrozumienie potrzeb grup docelowych, systematyczność, konsekwencja, kreatywność, organizacja i oczywiście finanse. Public relations odwdzięczy nam się tylko wtedy, gdy będziemy traktować jako terapię profilaktyczną, a nie tylko i wyłącznie jako antidotum na złą reputację.

To tylko kilka przykładów twórczego wykorzystania powszechnie dostępnych narzędzi promocyjnych dla rozwoju własnego produktu. Bardziej zaawansowane kampanie reklamowe wymagają wiedzy z zakresu marketingu turystycznego: znajomości najnowszych kanałów promocji, targetowania i zmieniających się potrzeb grup docelowych oraz kreowania tzw. Corporate Identity czyli unikalnego wizerunku firmy, usług i produktów, które reprezentuje. Niezbędne staje się zastosowanie profesjonalnych narzędzi e-PR, buzz marketingu, marketingu afiliacyjnego, web-usability, działalności SEM, Social Media, pozycjonowania stron www czy e-mail marketingu. Wykwalifikowany pracownik, znający potrzeby przedsiębiorstwa i jego klientów, a także specyfikę oferowanych produktów i usług turystycznych, potrafi znacznie efektywniej i zdecydowanie bardziej elastycznie reagować na zmiany popytu niż zewnętrzna firma marketingowa. Dlatego bardziej korzystnym i perspektywicznym działaniem mającym na celu poprawę wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci jest inwestycja w kwalifikacje kadr na co dzień zaangażowanych w jego funkcjonowanie.

Nasze szkolenie „Skuteczna Promocja w Turystyce” kompleksowo odpowiada na potrzeby firm branży turystycznej i okołoturystycznej w zakresie budowania skutecznych kampanii reklamowych oraz pozytywnego wizerunku w sieci. Jesteśmy profesjonalną instytucją szkoleniową z wieloletnim doświadczeniem kształcenia kadr dla potrzeb nowoczesnej gospodarki. Posiadając odpowiednią wiedzę merytoryczną i znajomość rynku wychodzimy naprzeciw potrzebom przedsiębiorstw borykających się z problemami nieskutecznych strategii marketingowych. Posiadamy kadrę wykwalifikowanych trenerów posiadających doświadczenie w zakresie stosowania narzędzi e-marketingowych, m.in.: e-PR, buzz marketing, marketing afiliacyjny, web-usability, działania SEM, Social Media, pozycjonowanie stron www, e-mail marketing w celu kształtowania popytu na produkty i usługi turystyczne. Nasze kursy są dofinansowane w 80% ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa. U nas płacą Państwo tylko 20% wartości szkolenia!

Szczegóły na temat programu szkolenia i dostępnych terminów zapisów znajdą Państwo na stronie www.turystykarozwoju.pl.

Polecam!

Artur Chołody

Fundacja Rozwoju Nauki i Przedsiębiorczości

http://www.fundacjarozwoju.org.pl

 

 

 



turystyka małopolska konferencje turystyczne szkolenia turystyczne szkolenia dla branży turystycznej


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Łamigłówki drewniane

2020-10-20

Łamigłówki drewniane

Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

2020-10-19

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

Zapewne nie raz każdy z nas spotkał się ze słowem testament. Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowy dokument, który najczęściej sporządzany jest przez osoby, które są już w podeszłym wieku. więcej...

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

2020-09-18

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

Na chwilę obecną osoby przyjeżdżające do Norwegii z Polski, nie muszą poddawać się kwarantannie związanej z COVID-19. Sytuacja jest jednak dynamiczna i trudno zawyrokować, czy stan ten się nie zmieni. Jak natomiast wygląda podróżowanie po samej Norwegii? Sprawdzamy dostępne środki transportu i wybieramy najbezpieczniejszy w dobie panującej pandemii. więcej...

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

2020-09-14

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

Nadal wiele osób kojarzy czas wypoczynku głównie z wakacjami. Rzeczywiście lipiec i sierpień są najcieplejszymi miesiącami w roku, ale nie oznacza to, że urlop po sezonie wysokim jest pozbawiony zalet. więcej...

Typy hoteli - rodzaje

2020-08-06

Typy hoteli - rodzaje

Wśród kategoryzacji dotyczących hoteli, jedną spośród najważniejszych, będzie podział tychże obiektów z uwagi na ich lokalizację i pełnione przez nie funkcje. Możemy wyróżnić chociażby hotele uzdrowiskowe, hotele-kasyna, apartamentowe, rezydencyjne, miejskie, kongresowe, czy tranzytowe. więcej...

Kora 2011-11-29

E-pr jak najbardziej odnajdzie się w branży turystycznej. Dość często inwestując w wybraną wycieczkę najpierw poszukujemy informacji na forach, blogach, funpagach. Więcej o narzędziach e-pr możecie poczytać na blogu pozyskajklienta.pl. Jest tam również artykuł odnośnie innej formy promocji, szczególnie w turystyce - wirtualne przewodniki. Pozdrawiam.