Skuteczność kampanii Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd – wyniki badań

Dzięki kampanii „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” popularność województwa mazowieckiego jako miejsca na weekendowy wyjazd wzrosła niemal dwukrotnie: przed kampanią za ciekawe miejsce na wyjazd uznawało je prawie 10% respondentów, po zakończeniu akcji promocyjnej już niemal 17%.

Pierwsze badanie skuteczności kampanii „Mazowsze – Weekend dwa kroki stąd” zostało zrealizowane przez firmę BIOSTAT w okresie od sierpnia do września 2011 r. Głównym jego celem było sprawdzenie,
w jakim stopniu wzrosła rozpoznawalność marki Mazowsza i dostępnej oferty turystycznej
. Kampania ATL została zrealizowana w dniach od 1 sierpnia do 14 września i objęła outdoor, prasę, radio, telewizję oraz Internet.

Cel badania został osiągnięty poprzez wykonanie projektu w dwóch turach – badanie telefoniczne CATIex ante (I tura) i ex post (II tura). W badaniu wzięło udział 250 dorosłych mieszkańców województwa mazowieckiego.

Wnioski:

  • Po przeprowadzeniu kampanii promocyjnej popularność województwa mazowieckiego jako miejsca na weekendowy wyjazd wzrosła niemal dwukrotnie: przed kampanią za ciekawe miejsce na wyjazd uznawało je prawie 10% respondentów, po zakończeniu akcji promocyjnej już niemal 17%.
  • Analiza oceny Mazowsza jako regionu atrakcyjnego turystycznie wykazała prawie 6% wzrost zainteresowania tym terenem. Prawie 4% wyniósł także wzrost atrakcyjności tego regionu, jako miejsca wyjazdów weekendowych.
  • Przed przeprowadzeniem kampanii tylko co trzeci ankietowany uznawał Mazowsze za teren
    z potencjałem i odpowiednią ofertą turystyczną. Po zakończeniu kampanii potencjał i bogactwo turystyczne tego regionu dostrzegło 54% ankietowanych.
  • Treść hasła „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” w zdecydowanej większości uznano
    za dobre lub bardzo dobre.
    Przeciwnego zdania było jedynie nieco ponad 5% respondentów.

 

Kampania „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” jest częścią projektu pn. ”Kreowanie wizerunku turystycznej marki Mazowsze”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013 (priorytet VI – Wykorzystanie walorów naturalnych
i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.2 – Turystyka).

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz ze środków budżetu województwa mazowieckiego.

 

Źródło: PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Podróż do Tajlandii - internet mobilny na wyjazd
Podróż do Tajlandii – internet mobilny na wyjazd Podróżowanie do egzotycznych zakątków takich...
Stronie Śląskie Atrakcje - Krótki przewodnik po najbardziej dziewiczym fragmencie ziemi kłodzkiej.
Stronie Śląskie, położone w malowniczym sercu Gór, stanowi jedno z tych miejsc na mapie Polski, które...
Jak dojechać do Kwidzyna z Gdańskiego lotniska?
Witaj w sercu północnej Polski, w Gdańsku – mieście o bogatej historii, malowniczych uliczkach i otwartym...
20 Najciekawszych atrakcji w Zamościu dla młodzieży
Zamość to miasto o bogatej historii i kulturze, które oferuje wiele atrakcji zarówno dla młodszych, jak...