Dzięki kampanii „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” popularność województwa mazowieckiego jako miejsca na weekendowy wyjazd wzrosła niemal dwukrotnie: przed kampanią za ciekawe miejsce na wyjazd uznawało je prawie 10% respondentów, po zakończeniu akcji promocyjnej już niemal 17%.
Pierwsze badanie skuteczności kampanii „Mazowsze – Weekend dwa kroki stąd” zostało zrealizowane przez firmę BIOSTAT w okresie od sierpnia do września 2011 r. Głównym jego celem było sprawdzenie,
w jakim stopniu wzrosła rozpoznawalność marki Mazowsza i dostępnej oferty turystycznej. Kampania ATL została zrealizowana w dniach od 1 sierpnia do 14 września i objęła outdoor, prasę, radio, telewizję oraz Internet.
Cel badania został osiągnięty poprzez wykonanie projektu w dwóch turach – badanie telefoniczne CATIex ante (I tura) i ex post (II tura). W badaniu wzięło udział 250 dorosłych mieszkańców województwa mazowieckiego.
Wnioski:
- Po przeprowadzeniu kampanii promocyjnej popularność województwa mazowieckiego jako miejsca na weekendowy wyjazd wzrosła niemal dwukrotnie: przed kampanią za ciekawe miejsce na wyjazd uznawało je prawie 10% respondentów, po zakończeniu akcji promocyjnej już niemal 17%.
- Analiza oceny Mazowsza jako regionu atrakcyjnego turystycznie wykazała prawie 6% wzrost zainteresowania tym terenem. Prawie 4% wyniósł także wzrost atrakcyjności tego regionu, jako miejsca wyjazdów weekendowych.
- Przed przeprowadzeniem kampanii tylko co trzeci ankietowany uznawał Mazowsze za teren
z potencjałem i odpowiednią ofertą turystyczną. Po zakończeniu kampanii potencjał i bogactwo turystyczne tego regionu dostrzegło 54% ankietowanych. - Treść hasła „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” w zdecydowanej większości uznano
za dobre lub bardzo dobre. Przeciwnego zdania było jedynie nieco ponad 5% respondentów.
Kampania „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” jest częścią projektu pn. ”Kreowanie wizerunku turystycznej marki Mazowsze”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013 (priorytet VI – Wykorzystanie walorów naturalnych
i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.2 – Turystyka).
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz ze środków budżetu województwa mazowieckiego.
Źródło: PR