Strategia rozwoju kultury dla Torunia

Do lipca 2012 roku powstanie „Strategia Rozwoju Kultury Miasta Torunia do roku 2020”. 5 października 2011 roku prezydent Torunia Michał Zaleski podpisał w tej sprawie umowę z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolski.

Przetarg na opracowanie strategii ogłoszono w czerwcu, zaś rozstrzygnięto we wrześniu 2011 r. Wpłynęły na niego trzy oferty, jedna nie spełniała wymogów formalnych. Wybrano ofertę Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie. Koszt opracowania strategii wyniesie 51.250,00 zł.

– Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji jest częścią Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, która ma oddziały w każdym województwie. Współpracował m.in. przy tworzeniu strategii kultury dla Krakowa, strategię rozwoju Muzeum Narodowego w Krakowie, badał stan i potrzeby kultury w Gdyni, efektywność funkcjonowania instytucji kultury w Małopolsce – mówi dyrektor Instytutu Janusz Olesiński.

Strategia zawierać będzie diagnozę, strategię i plan rzeczowo-finansowy. Powstanie w oparciu o wyniki badań, w tym badań własnych, zebrane materiały źródłowe i dane statystyczne. Część strategiczna opracowania zostanie przygotowania z uwzględnieniem „Strategii Rozwoju Miasta Torunia do Roku 2020”. W trakcie opracowywania strategii wykonawca będzie współpracował z powołanym kilka miesięcy temu przez prezydenta Michała Zaleskiego Zespołem Konsultacyjnym ds. opracowania „Strategii Rozwoju Kultury Miasta Torunia do roku 2020”, a także Urzędem Miasta Torunia i jego jednostkami.

Dokument będzie gotowy w lipcu 2012 r. Najpierw jednak, 6 miesięcy wcześniej, powstanie jego wstępna wersja, która poddana zostanie konsultacjom społecznym. Gotowa strategia zostanie przedstawiona Radzie Miasta Torunia. Po przyjęciu przez radę uchwałą, strategia stanowiła będzie podstawę do działań podejmowanych przez Urząd Miasta Torunia w zakresie działalności kulturalnej. Będzie także pomocna w stymulowaniu turystyki kulturalnej.

– Prace będą przebiegały w trzech etapach: badawczym, warsztatów strategicznych dla twórców i przedstawicieli instytucji kultury oraz konsultacji społecznych. Chodzi nam o to, by strategia ta była dostosowana do aspiracji i potrzeb mieszkańców Torunia, by przekładała się na kulturę dla ludzi, by była funkcjonalna i użyteczna – opowiada dyrektor Wydziału Programów i Projektów FRDL Jacek Kwiatkowski. – Będzie nad nią pracował interdyscyplinarny zespół fachowców zajmujących się zarządzaniem strategicznym, zarządzaniem kulturą i socjologów. Chcemy, by współpracowali z nami przedstawiciele urzędu miasta, publicznych i niepublicznych instytucji kultury, artyści, twórcy, animatorzy i przedstawiciele organizacji pozarządowych działających w sferze kultury. Toruń ma bogate doświadczenie w sferze kultury i jej oddziaływania na inne ośrodki. Ma istotne znaczenie na kulturalnej mapie. Przygotowując strategię kultury dla miasta Krakowa porównywaliśmy Kraków między innymi do Torunia i podawaliśmy przykłady dobrych praktyk stosowanych w Toruniu, a których Kraków na razie nie stosuje.

– Mam nadzieję, że to opracowanie będzie wnikliwe i przede wszystkim przydatne dla rozwoju kultury w naszym mieście. Praca nad naszą strategią będzie na pewno ciekawa, bo toruńskie środowisko kultury jest interesujące. Myślę, że to będzie, nowe, ciekawe wyzwanie – stwierdza prezydent Torunia Michał Zaleski.

 

Źródło: www.torun.pl

Konkursy cukiernicze Eko-ciastko 2010 podczas Targów Gastro Hotel
W dniach 6-8 października w Hali AWF przy ul. Paderewskiego 35 we Wrocławiu odbędą się dedykowane dla...
Toruń - tradycja i nowoczesność
"Od piernika do rydzyka" takim sloganem reklamuje Toruń serwis nasztorun.pl . Trzeba przyznać, że slogan...