Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Strona, która sprzedaje turystykę przez Internet Turystyka noclegi
     Strona, która sprzedaje turystykę przez Internet

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Strona, która sprzedaje turystykę przez Internet

2010-07-20

Stronę internetową ma już znacząca część firm. Problem zatem tkwi w tym, aby nie tylko ona była, ale by była skutecznym kanałem sprzedaży.

Użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający i oczekują nie tylko tego, że przez Internet będą mogli usługę nabyć, a przynajmniej poznać dokładną jej cenę i opis, ale że będą mogli zrobić to szybko i w sposób nie sprawiający im trudności. Jeśli użyteczność serwisu będzie niska i serwis nie będzie spełniał tych oczekiwań, użytkownicy przejdą do konkurencji.

Jak zatem sprawić, żeby pozostali w naszym serwisie i coś w nim zakupili?

Strona musi być ładna
Czy tego chcemy, czy nie działamy na podstawie stereotypów i schematów. Jednym z nich jest przekonanie, że rzeczy ładne mają też inne wartościowe cechy. Podobnie jest w przypadku serwisów internetowych –badania pokazały, że serwis, który jest ładny internauci oceniają również jako prostszy w obsłudze i zawierający bardziej wartościową treść niż serwis, który oceniali jako brzydki. Wniosek z tego taki, że powinniśmy zadbać nie tylko o aktualność, adekwatność i jakość treści znajdujących się w serwisie, ale także o jego oprawę graficzną.
Co między innymi decyduje o estetyce serwis?

    * Jakość i ilość zdjęć
    * Spójność graficzna serwisu (kolorystyka, typografia)
    * Rozsądna ilość wolnej przestrzeni – światła
    * Zastosowanie elementów graficznych – mapek, ikon


Strona musi dobrze działać
Choć brzmi to jak truizm, duża część serwisów ma problemy i usterki wynikające z niedbałości lub braku testowania. Nie działające linki, nie wczytujące się obrazki czy nie działające wyszukiwarki lub puste strony bez uzupełnione treści zniechęcają użytkowników i powodują spadek wiarygodności serwisu oraz w rezultacie jego opuszczanie.
Szybkość ładowania się serwisu ma również znaczenie, dlatego warto zadbać o to, aby firma technologiczna zwróciła uwagę na ten aspekt w trakcie wdrożenia.

Stosujcie perswazję!
Nawet jeśli nasz serwis i oferta stoją na dobrym poziomie, warto łagodnie, ale stanowczo przekonywać o tym naszych odbiorców na każdym kroku. Wchodzimy więc tutaj na pole perswazji.
W Internecie rolę sprzedawcy pełni sam serwis, dlatego na każdy kroku powinien kierować użytkownika do pożądanego dla firmy działania – zakupu, rejestracji etc.
Elementy podnoszące perswazyjność serwisu, które można stosunkowo łatwo wdrożyć to:

    * Wezwanie do działania – stosowanie formy rozkazującej
    * Duże, łatwe do odnalezienia przyciski
    * Prezentowanie alternatywnych produktów
    * Pokazywanie rozsądnej ilości alternatyw – od kilku do kilkunastu
    * Zakotwiczanie – pokazywanie produktów droższych od aktualnie prezentowanego

Pomagajmy podjąć decyzję
Serwis powinien również odzwierciedlać proces decyzyjny internauty – to, jak przebiega podejmowanie decyzji. W pierwszym etapie poszukiwań stosowane są ogólne kryteria – kierunki, ceny czy daty. Mogą być one stosowane jako punkty startowe. Wraz z rosnącym rozeznaniem zawężana jest ilość alternatyw. Być może użytkownicy chcieliby zapamiętać swój wybór – funkcja przechowalni czy wstępnej rezerwacji może być tutaj pomocna. Po dokonaniu wyboru istotna staje się łatwość zakupu – wszelkiego rodzaju formularze powinny być zoptymalizowane pod kątem użyteczności – nawet niewielka trudność może spowodować spadek konwersji czyli ilości zamówień.

Badania, badania, badania
Pod względem ilości danych, które można prześledzić Internet nie ma sobie różnych. Biorąc pod uwagę fakt, że duża część z narzędzi analitycznych jest darmowa, grzechem byłoby z nich nie skorzystać. Z drugiej jednak strony wiele mniejszych firm nie korzysta z danych zbieranych ze strony internetowej, co jest dużym błędem.
Badanie rezultatów działania serwisu i działań marketingowych powinno być podstawą pracy nad serwisem. Systemy statystyk internetowych w połączeniu z analizą clikctracking pozwalają zebrać nie tylko dane o ruchu, jego źródłach i czasie przebywania w serwisie, ale także o:

    * Stronach, przez które użytkownicy opuszczają serwis
    * Miejscach porzucania ścieżki zakupowej
    * Elementach, które użytkownicy klikają, a które nie są klikane
    * Przyjrzenie się choćby tym trzem obszarom pozwoli zidentyfikować słabe punkty serwisu i poprawić je.

Innym ciekawym rozwiązaniem są testy A/B czyli testowanie dwóch podobnych, ale nieco innych wersji poszczególnych stron i obserwacja, które z nich działają lepiej. W teście takim można na przykład manipulować kolorem czy opisem przycisku i sprawdzać, w którym przypadku internauci częściej w niego klikają.

 

Hubert Turaj

O Autorze - projektant interakcji i badacz użyteczności. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim i stypendysta Uniwersytetu w Oslo w zakresie projektowania interakcji człowiek-komputer. Pracował jako projektant i kierownik działu projektowego w agencji Making Waves. Brał udział w wielu polskich i norweskich projektach dla firm z sektora prywatnego i publicznego. Jest autorem i współautorem wielu branżowych raportów na temat użyteczności serwisów internetowych (ubezpieczycieli, banków, firm turystycznych, urzędów miejskich). Aktualnie współtworzy studio EDISONDA wyspecjalizowane w badaniach użyteczności, eyetracking i projektowaniu interakcji. www.edisonda.pl

Źródło: www.turystykamalopolska.pl

 



turystyka małopolska atrakcje turystyczne hotele w Małopolsce Turystyka małopolska


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Łamigłówki drewniane

2020-10-20

Łamigłówki drewniane

Łamigłówki to sposób na rozwój logicznego myślenia oraz treningu inteligencji przestrzennej dla dzieci i dorosłych. To również świetna zabawa dla każdego. Na rynku istnieje wiele rodzajów tego typu gier, a jedną z popularniejszych form są łamigłówki drewniane. więcej...

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

2020-10-19

Wszystko, co należy wiedzieć o testamencie!

Zapewne nie raz każdy z nas spotkał się ze słowem testament. Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowy dokument, który najczęściej sporządzany jest przez osoby, które są już w podeszłym wieku. więcej...

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

2020-09-18

Planujesz podróż do Norwegii? Sprawdź, jakie środki transportu są obecnie najbezpieczniejsze w kraju fiordów

Na chwilę obecną osoby przyjeżdżające do Norwegii z Polski, nie muszą poddawać się kwarantannie związanej z COVID-19. Sytuacja jest jednak dynamiczna i trudno zawyrokować, czy stan ten się nie zmieni. Jak natomiast wygląda podróżowanie po samej Norwegii? Sprawdzamy dostępne środki transportu i wybieramy najbezpieczniejszy w dobie panującej pandemii. więcej...

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

2020-09-14

Jesienny urlop nad morzem tylko we dwoje

Nadal wiele osób kojarzy czas wypoczynku głównie z wakacjami. Rzeczywiście lipiec i sierpień są najcieplejszymi miesiącami w roku, ale nie oznacza to, że urlop po sezonie wysokim jest pozbawiony zalet. więcej...

Typy hoteli - rodzaje

2020-08-06

Typy hoteli - rodzaje

Wśród kategoryzacji dotyczących hoteli, jedną spośród najważniejszych, będzie podział tychże obiektów z uwagi na ich lokalizację i pełnione przez nie funkcje. Możemy wyróżnić chociażby hotele uzdrowiskowe, hotele-kasyna, apartamentowe, rezydencyjne, miejskie, kongresowe, czy tranzytowe. więcej...