Szanse rozwoju współpracy gospodarczej z Chinami

Jak z sukcesem inwestować w Chinach? Czy trudno jest nawiązać kontakty z chińskimi partnerami biznesowymi? Co należy wiedzieć importując towary z Chin, a także eksportując do Chin? Na te i inne zagadnienia znajdą odpowiedź polscy przedsiębiorcy biorąc udział w konferencjach prowadzonych przez ekspertów podczas sympozjum biznesowego towarzyszącego Targom China Expo Poland 2011.

Z kolei goście z Chin przyjeżdżający specjalnie na to wydarzenie, będą mogli uczestniczyć w konferencjach odpowiadających na pytanie, jak inwestować w Polsce, prezentujących korzyści z tego wynikające i aktualne możliwości inwestycyjne w naszym kraju. Targi organizowane są we współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą i PAIiIZ oraz uznaną chińską organizacją biznesową China International Center for Economic and Technical Exchanges (CICETE). Honorowe patronaty nad pierwszą edycją China Expo Poland 2011 objęli Waldemar Pawlak, Minister Gospodarki, Cezary Grabarczyk, Minister Infrastruktury oraz Katarzyna Sobierajska, Wiceminister Sportu i Turystyki. China Expo 2011 odbędzie się w dniach 8-10 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

– Targi China Expo będą doskonałym pretekstem do rozmów o tym, jak obecnie wygląda i w perspektywie najbliższych lat może rozwijać się współpraca gospodarcza pomiędzy polskimi a chińskimi przedsiębiorcami. Chiny to rynek ogromnych możliwości, z których na pewno warto korzystać. Chcemy aby te targi były również platformą dla rozwoju biznesu pomiędzy Państwem Środka, a naszym krajem. Przygotowany program konferencji prowadzonych przez ekspertów pozwoli naszym przedsiębiorcom zdobyć cenne informacje i wskazówki, jak efektywnie współpracować z chińskimi producentami i eksporterami. Co więcej, pozwoli zaprezentować wszechstronne możliwości inwestycyjne, jakie oferuje Polska zagranicznym partnerom – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska.

Chiny bliżej Polski

Podczas China Expo Poland zorganizowanych zostanie sześć konferencji. Część tematów przygotowanych będzie zwłaszcza z myślą o polskich przedsiębiorcach interesujących się potencjałem chińskiego rynku. Eksperci będą szczegółowo wyjaśniać, jak inwestować w Chinach, jak importować z Chin do Polski oraz jak eksportować z Polski do Chin. Będzie też można poznać współczesne oblicze Państwa Środka, wciąż mało znane wśród naszego społeczeństwa, które zostanie przedstawione podczas prezentacji „Nowoczesne Chiny”. Z kolei Chińczycy odwiedzający Polskę podczas China Expo będą mogli odkryć walory turystyczne i biznesowe naszego kraju na konferencji „Polska w środku Europy”. a przede wszystkim poznać aktualne wymogi i możliwości związane z inwestycjami w naszym kraju podczas panelu eksperckiego „Jak inwestować w Polsce?”.

Wystawcy prosto z Chin

Na targi China Expo Poland 2011 przyjadą firmy z wielu prowincji Chińskiej Republiki Ludowej m.in. z szeroką ofertą mebli, sprzętu AGD i RTV, sprzętu sanitarnego, artykułów biurowych, wyposażenia wnętrz, odzieży, obuwia, upominków, ozdób i tekstyliów oraz firmy zainteresowanie inwestowaniem w Polsce również w sektorze budownictwa. Udział w wydarzeniu zapowiedziało około 250 firm.

Chińskie atrakcje na targach

Oprócz programu merytorycznego dotyczącego współpracy gospodarczej między Polską i Chinami oraz ciekawej oferty wystawców, na zwiedzających targi czekać będą liczne atrakcje, m.in. pokazy tańczących smoków, Kung-Fu, kaligrafii, parzenia herbaty czy degustacje orientalnych potraw. Ponadto, zapisując się na stronie targów na newsletter China Expo Poland, będzie można wziąć udział w organizowanych jeszcze przed targami konkursach, w których główną nagrodą będzie wycieczka do Chin.

Darmowe zwiedzanie

Wstęp na targi China Expo Poland jest bezpłatny. Wszystkich zwiedzających obowiązuje rejestracja, której można dokonać on-line na www.chinaexpo.pl bądź podczas trwania targów.

Nowoczesne miejsce – Centrum MT Polska

Organizatorami pierwszej edycji China Expo Poland 2011 są MT Polska i China Town Travel. Wydarzenie odbędzie się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowe przy ul. Marsa 56C w Warszawie. Obiekt oddalony jest 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Przy centrum znajduje się 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Do obiektu można również dojechać komunikacją miejską za pośrednictwem 10 miejskich linii autobusowych z różnych punktów Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego można dostać się Pociągami Kolei Mazowieckich.

***

MT Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów czy spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c to obiekt o powierzchni 15 200 mkw., z tego 10 000 mkw. stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. zajmują obiekty konferencyjno-biurowe.

Firma MT Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się organizacją targów. Od 2008 r. MT Polska jest operatorem centrum przy ul Marsa 56c i obecnie jest to podstawowy obszar jej działalności.

 

China Town Travel – biuro podróży powstałe w 2007 r. Zorganizowało już wiele wyjazdów turystycznych, biznesowych oraz incentive do Chin dla firm oraz osób indywidualnych. W zakresie turystyki przyjazdowej zajmuje się kompleksową obsługą grup i osób indywidualnych przybywających z Chin do Polski w celach turystycznych i biznesowych. Jako współorganizator targów China Expo Poland zajmuje się wyszukiwaniem wystawców na terenie Chin, ich rejestracją, a także przygotowuje program pobytu wystawców przyjeżdżających do Warszawy, zapewniając im kompleksową obsługę.

Źródło: PR

Wynajem sali konferencyjnej – o czym warto wiedzieć?
Organizacja udanej konferencji to zadanie wymagające staranności i przemyślanego planu. Jednym z jej...
Jak utrzymać kontakt z branżą podczas urlopu
Urlop to czas, kiedy możemy oderwać się od codziennych obowiązków, zrelaksować się i naładować baterie....
Wycieczki do Chin
Zainteresowanie turystyką nigdy nie słabnie. Cyklicznie zmienia się jednak popularność najchętniej odwiedzanych...
Multimedialna mozaika krajobrazów Polski na TT Warsaw
Jedną z atrakcji 24. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw będzie multimedialna strefa turystyczna...
Konferencje i workshopy - prezentacje państw podczas TT Warsaw
Targi TT Warsaw to ważne wydarzenie biznesowe dla branży turystycznej. Spośród grona tegorocznych wystawców...
IV Europejskie Targi Produktów Regionalnych 10-15 sierpnia 2013 Zakopane
200 wystawców krajowych i zagranicznych, w tym: 97 twórców ludowych, 103 wystawców branży gastronomiczno-spożywczej.