Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Szwecja będzie etykietować przyjazne klimatowi produkty spożywcze Turystyka noclegi
     Szwecja będzie etykietować przyjazne klimatowi produkty spożywcze

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Szwecja będzie etykietować przyjazne klimatowi produkty spożywcze

2009-11-10
Kilogram płatków owsianych produkuje 0,8 kg CO2 - takie napisy zobaczymy już niedługo na produktach spożywczych w Szwecji, która jako pierwszy kraj w Europie wprowadzi specjalne oznaczenia o przyjazności dla klimatu.
Szwecja jako pierwsza chce by w walkę z globalnym ociepleniem zaangażowali się także konsumenci. Dlatego kupując w tym kraju produkty spożywcze obok tabeli z wartościami odżywczymi i liczbą kalorii umieszczone zostaną również informacje dotyczące ochrony klimatu. To krok w zupełnie nowym kierunku, ponieważ główny trend w ekologii skupiał się jak dotąd na oszczędnych samochodach, czy żarówkach energooszczędnych.

To, że również produkty spożywcze mogą być przyjazne dla klimatu jest nowością. Tymczasem ich wpływ jest znaczący. Według ekspertów 20-30 proc. szkód, jakie codziennie wyrządzamy środowisku naturalnemu bierze się z tego, co jemy i pijemy. Chodzi tu o kolejne etapy produkcji zanim gotowy posiłek trafi na stół konsumenta - od transportu do sprzedaży.

Za inicjatywą nowych oznakowań na żywności stoją szwedzcy rolnicy. Popiera ją jednak cała branża spożywcza. Koncern Lantmännen, jedna z największych firm w północnej Europie w branży spożywczej, energetycznej i rolniczej już rozpoczął produkcję etykiet. Od 2010 r. największy szwedzki certyfikator chce wprowadzić specjalną pieczęć dla tych produktów, które będą najbardziej przyjazne klimatowi.

Rząd w Sztokholmie dał przykład jak można zaangażować sie w działania proekologiczne i czeka teraz na reakcję innych państw. W Brukseli już trwają narady ekspertów, czy nie wprowadzić etykiet w państwach UE. Komisja Europejska do 2011 r. ma zbadać czy znakowanie produktów spożywczych przynosi wymierne efekty dla środowiska naturalnego.

Producenci, którzy chcą być ekologiczni muszą pomyśleć o każdym etapie produkcji, od korzystania z ekologicznej energii np. biomasy, poprzez unikanie taniej, ale wyniszczającej w produkcji środowisko naturalne soi. Konsumenci, którzy chcą wybrać produkty, przy których produkcji wyemitowano najmniej CO2 powinni wybierać: marchew, kartofle, kurczaki i owoce leśne.

www.portalspozywczy.pl



turystyka świat turystyka krajowa turystyka zagraniczna ochrona środowiska kraj


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

2022-06-15

Odpoczynek we dwoje w sercu Wielkich Jezior Mazurskich

Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

2022-06-08

Aktywny urlop na kajakach - zobacz, co oferują Kaszuby

Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

2022-05-31

Twój iPhone 11 Pro szybko się rozładowuje? Czas na wymianę baterii!

Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

2022-05-25

Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.

W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

2022-05-25

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wierzy w moc eventów firmowych?

Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...