To, że również produkty spożywcze mogą być przyjazne dla klimatu jest nowością. Tymczasem ich wpływ jest znaczący. Według ekspertów 20-30 proc. szkód, jakie codziennie wyrządzamy środowisku naturalnemu bierze się z tego, co jemy i pijemy. Chodzi tu o kolejne etapy produkcji zanim gotowy posiłek trafi na stół konsumenta - od transportu do sprzedaży.
Za inicjatywą nowych oznakowań na żywności stoją szwedzcy rolnicy. Popiera ją jednak cała branża spożywcza. Koncern Lantmännen, jedna z największych firm w północnej Europie w branży spożywczej, energetycznej i rolniczej już rozpoczął produkcję etykiet. Od 2010 r. największy szwedzki certyfikator chce wprowadzić specjalną pieczęć dla tych produktów, które będą najbardziej przyjazne klimatowi.
Rząd w Sztokholmie dał przykład jak można zaangażować sie w działania proekologiczne i czeka teraz na reakcję innych państw. W Brukseli już trwają narady ekspertów, czy nie wprowadzić etykiet w państwach UE. Komisja Europejska do 2011 r. ma zbadać czy znakowanie produktów spożywczych przynosi wymierne efekty dla środowiska naturalnego.
Producenci, którzy chcą być ekologiczni muszą pomyśleć o każdym etapie produkcji, od korzystania z ekologicznej energii np. biomasy, poprzez unikanie taniej, ale wyniszczającej w produkcji środowisko naturalne soi. Konsumenci, którzy chcą wybrać produkty, przy których produkcji wyemitowano najmniej CO2 powinni wybierać: marchew, kartofle, kurczaki i owoce leśne.
www.portalspozywczy.pl
turystyka świat turystyka krajowa turystyka zagraniczna ochrona środowiska kraj
Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...
Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...
Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...
W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...
Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...